Toon posts:

Kun je het downloadprogramma Ares blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb info gezocht, niets gevonden wat me echt kan helpen.
Ares is een p2p programma wat nogal sneaky te werk gaat. Mijn huisgenoot gebruikt het 24u per dag en weigert het uit te zetten, het maakt teveel gebruik van ons netwerk waardoor heel ons internet vertraagd, disconnect.
Enige optie op dit moment is om hem steeds via de router te blokkeren, wat natuurlijk niet echt netjes is maar.

Upnp heb ik uitgezet, programma blijft doorgaan. Ports blokkeren schijnt ook niet te kunnen helpen aangezien het programma constant nieuwe ports gebruikt/opent.

Weet iemand een mogelijkheid om via mijn router zijn programma uit te schakelen?

Alvast bedankt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke router heb je? Zijn al diverse routers in omloop waarmee je de up/download snelheid kan reguleren voor bepaalde IP adressen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou niet meteen naar technische maatregelen grijpen; waarom ga je niet eens gewoon lekker ouderwets om tafel zitten (desnoods met een biertje erbij) om het te bespreken en tot een oplossing/compromis te komen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Linksys WRT54GS als ik het goed heb.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
laat hem zijn upload even netjes cappen - ook mss niet echt de p2p-instelling, maar ja anders zijn jullie de pineuten, en dat is nog minder 'sociaal'.
(vaak zijn internet-problemen die komen door p2p niet omwille van de downloads, maar wel door de uploads, en het teveel connectie's tegelijk open hebben)

Verwijderd

Nepbrief opmaken van Brein ofzo. :)

Verwijderd

RobIII schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 02:24:
Ik zou niet meteen naar technische maatregelen grijpen; waarom ga je niet eens gewoon lekker ouderwets om tafel zitten (desnoods met een biertje erbij) om het te bespreken en tot een oplossing/compromis te komen?
Hoe regelen jullie dan de betaling van het internet en met hoeveel mensen word er gedeeld ? Als je hem daarop al heb aangesproken en hij weigerd dan zou ik hem gewoon keihard van de router uitsluiten en kijken of hij dan enige coulance wil opbrengen. En als je het echt eerlijk wil doen dan verdeel je je up/download snelheid over het aantal gebruikers en heeft ieder zijn portie.

Wat ook het geval kan zijn is dat de router nogal over zijn nek gaat, wat vaak gebeurt als je niet een beetje de torrent poorten verminderd. Dat hoeft niet altijd met snelheden te maken hebben. Ik heb zelf een Linksys WRT350 en die kan best een hoop hebben maar als ik veel downloads aan heb staan dan merkt de rest in het netwerk hier ook, gewoon omdat de torrent gebruiker met teveel peers is verbonden.

In het ergste geval kun je hem gewoon IP bannen of doormiddel van zijn MAC adres en dan vraagt hij zelf een internet lijntje aan :) Vooral kabelboeren kunnen meerdere lijnen leveren op 1 adres. Maar prefereer wat Robll adviseert, aangezien mensen nogal eens gefrustreerd kunnen reageren en gekke dingen gaan doen, wat je denk ik ook niet wil :) En als alles niet werkt het huidige abbo opzeggen of op hem alleen over laten zetten en dan de rest op hun eigen abbo'tje, ook een oplossing.

Blijft altijd lastig dat delen, er zit er vaak 1tje tussen die in Godmode staat...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik heb vaker topics met dit probleem op GoT voorbij zien komen, en IRL ook 2x gezien bij vrienden/kennisen in gedeelde huishoudens.

Het enige wat echt helpt in deze situaties is een router/router-pc aanschaffen waarop je per poort en/of IP de bandbreedte kunt cappen.
De prijs hiervan zou dan door alle huisgenoten gedeeld moeten worden, helaas, dit kan ook gekibbel opleveren... Of iemand moet nog een oude PC ergens hebben staan hiervoor.

Als zo iemand echt niet wil kappen met bandbreedte opslurpen ondanks verzoeken van huisgenoten om het down/uploadgedrag te matigen, dan is hem/haar cappen de enige optie, IMO.

Als je hem/haar dan op 50% van de beschikbare snelheid (up & download) capt is dat vaak al voldoende om het internetten weer vlot te laten gaan voor de anderen zonder hem/haar gelijk een onbruikbare verbinding te bezorgen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Goh, das natuurlijk nooit fijn.
In die dingen moet je zoals vele mensen hierboven al zeiden, heel voorzichtig zijn.
Probeer er nog eens mee te praten, ga desnoods jij alleen met hem aan tafel, niet het hele huis als één blok tegenover hem, anders heb je geheid dat je 'm een "ikwordinhoekjegeduwd" gevoel geeft, en dan kunnen mensen soms wel eens lastig worden. Tot zover.

helpt het dan niet, dan zeg je gewoon dat het huis technische maatregelen heeft genomen. Dit kan je al simpel met je WRT54GS indien deze versie 4 (of lager) heeft (kan je simpel checken door het sticerktje onderaan de router te bekijken...), heb je zo een router niet, dan is een WRT54GL misschien wel de goedkoopste oplossing (50-70 euro), want je kan deze routers (en die GSv4) normaal gebruiken icm Tomato.

Via tomato kan je dan bepaalde verkeer sterk limiteren per protocol of zelfs gewoon zo goed als afknijpen, eventueel zelfs op gebruiker dmv MAC/IP filtering. Dit principe heet dan "QoS" of "Quality of Service", en zoals de naam al zegt geeft het een bepaalde garantie van de kwaliteit van de service voor jullie...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Wired of wireless?

Wired? Lees dit
Ga eerst gewoon is met hem rond de tafel, en gewoon samen, niet met de hele familie ;) Probeer een compromis te leggen.

Bijvoorbeeld toegestane connecties, als je die verminderd ben je er zeker van dat er geen disconnects voorkomen. Voor de rest zou ik de tip van hyperbart opvolgen.

Als hij niet wil luisteren , waarom trek je de kabel er niet gewoon eens uit :P

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 02:47:
Nepbrief opmaken van Brein ofzo. :)
Beste Tip imo

Verwijderd

of: geef hem aan bij Brein (lekker evil:P)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:11

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met ClarkConnect Linux-router kan je p2p-protocollen blokkeren of snelheidbegrenzers erop plaatsen. De router snuffelt aan elk pakketje om te bepalen of het een p2p-pakketje is. Dit is nodig wegens het feit dat je p2p over poort 80 kan laten gaan zodat je niet met poorten blokkeren een p2p-protocol kan tegenhouden.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
BlackWhizz schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:00:
Wired of wireless?

Wired? Lees dit
Ga eerst gewoon is met hem rond de tafel, en gewoon samen, niet met de hele familie ;) Probeer een compromis te leggen.

Bijvoorbeeld toegestane connecties, als je die verminderd ben je er zeker van dat er geen disconnects voorkomen. Voor de rest zou ik de tip van hyperbart opvolgen.

Als hij niet wil luisteren , waarom trek je de kabel er niet gewoon eens uit :P
maw gewoon hetzelfde als wat ik zei :9
clarckconnect wil ook nog wel goed werken...
@TS: je leeft toch nog he ?
Pagina: 1