Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSN] Ongewilde berichten van onbekenden met virus erin

Pagina: 1
Acties:

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:10

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Sinds een dag of twee krijg ik in mijn msn pop-ups, alwaar ik eerst toestemming om te lezen moet geven, van onbekenden.

Als ik dus op ja klik, krijg ik het standaard msn berichten scherm met daarin een link naar waarschijnlijk een virus of virussite.

Ik vraag me af of ik de enige ben die zulke meuk ontvangt van onbekende personen en waar ik die troep aan te danken heb?

Zelf denk ik aan de bekende "find out who is blocking you" sites, waar meerdere van mijn contactpersonen regelmatig gebruik van maken. Ik zie steeds weer zo een irri spam mailtje in mijn inbox van deze of gene die zo dom is geweest er gebruik van te maken.

En hoe los ik dit op?

http://yor.minitroopers.com

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Lijkt me niet veel aan te doen als mensen zo dom zijn om hun gegevens op een "find out who blocked you" site in te voeren, behalve ze erop attenderen en/of blocken.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
blokkeer in msn de mogelijkheid dat onbekenden je online status mogen zien of een gesprek met je kunnen beginnen, dan heb je er een pak minder last van (en iets meer privacy)

voor de rest is er niets aan te doen buiten dat je bekenden (vrienden/familie/...) er best kunt op wijzen dat ze onbedoeld virussen aan't ronddelen zijn.
(en ev. het bestand opslaan, en samen met de link doorsturen naar je anti-virus leverancier - symantec en dergelijken) - kunnen zij het in hun volgende update gooien en ev. een poging doen die server vanwaar die file komt offline te laten halen. (of toch minstens de file te laten verwijderen als het een gehackte server is)

en verder kan je niets ondernemen, zulke virussen werken op de "eerst klikken, dan pas denken/vragen"-mentaliteit die tegenwoordig heerst bij de meesten. (ik stel automatisch de vraag aan een persoon die me een verdachte link geeft zonder eerst een "korte inleiding" te geven - zekers als ie in't engels begint - al mijn contactpersonen zijn namelijk nederlandstalig - en vaak volgt dan van hun zijde het antwoord: "ai dju daar weet ik nix van, da komt wrs door een virus" of "ja, ni op klikken, da is een virus" waarmee mijn pc weeral een 'virus-epidemie' ziet passeren zonder zelf een deelnemer te zijn :) )

[ Voor 31% gewijzigd door soulrider op 05-05-2008 00:39 ]

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:08
komen ze van msn of van windows messenger service?, de laatste kan je nl standaard uit zetten