Toon posts:

direct X audio volgorde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik zit al tijden met het volgende. Ik bezit een geluidskaart genaamd "tascam fw-1884" met 8 inputs en 8 outputs, wordclock, spdif e.d. kortom, leuk als je met muziek bezig bent.

Ik heb dual boot.
c:/ voor xp
d:/ voor vista

Op c geen problemen.
Op d echter in vista merk ik dat op mijn p5e moederbord soundmax software mee is geleverd. Zo'n achterlijk space ding waar ik niet van begrijp waarom ze altijd zoiets maken, maar enfin dat doet er nu niet toe. Wat er wel toe doet is dat de soundmax software echter niet mijn voorkeursdriver laat zien. Ik zie daar alleen:
-FW1884 SPDIF 1:2 op playback 1 staan.
-FW1884 ADAT 7:8 op playback 2 staan.
-FW1884 ADAT 3:4 op playback 3 staan.
-FW1884 Analog 7:8 op playback 4 staan.

Waarom die volgorde is echt zwaar onlogisch voor mij. Bovendien staat daar niet de onboard driver bij die ik wel heb opgegeven als MAIN output. Dit systeem (de 4 sporen interface) is voor surround gemaakt wat die onboard dus wel ondersteunen zal ivm de 7.1. Wat dus gebeurt is dat de drivers van tascam voorrang vragen in bepaalde volgorde?? of wat gebeurt hier? en nu komt de vraag:

kan ik zelf ergens buiten een interface of wizard om de direct x driver volgorde wijzigen?

De tascam heeft 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 analoog, 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 ADAT, en spdif.
Onboard heb ik alleen stereo out en mic-in nodig die ik naar mij headset switch stuur.

Wat wel werkt is iedere keer de fw-1884 firewire kabel tijdens vista sessies eruit te halen, maarja :S beetje knudde als dat de enige optie is.

Mocht iemand hier is leerzaams over kunnen zeggen dan is mijn dank groot.