Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een Innolux 7" AT070TN01 gevonden uit een fotolijstje, zonder controller. (althans, het mainboard wat eraan zat is partieel dood).

Ik wil graag VGA kabel/composite hierop aansluiten, de vraag is, hoe doe ik dit. Ik heb wel een pinout gevonden voor het scherm:

http://www.pc8888.com/pdf/AT070TN01%20.pdf

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Als ik een controller nodig heb, kun je me dan in de richting helpen welke ik moet hebben?

Groetjes en bedankt!

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 05:30

KoudeAardbei

Moderator

Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen pin-out in dat pdf'je kunnen ontdekken

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06

iMars

Full time prutser

KoudeAardbei schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 08:15:
Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen pin-out in dat pdf'je kunnen ontdekken
ik ook niet.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Op de vierde pagina staat toch de functie van elke pin?

@TS: Je zal een controller erbij moeten vinden of zelf er één programmeren.
Ik weet niet hoeveel kennis je van elektronica hebt, maar als dat niet zoveel is denk ik dat je beter naar een ander (compleet) scherm op zoek kan gaan die wel de benodigde functionaliteit bied.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Als ik eens vluchtig de datasheet doorscan, lijkt het er op dat je er analoog VGA op in kan sturen (figuur 5a). Wel moet je blijkbaar zelf een aantal stuursignalen genereren (voor de blanking enzo), dat zal je zelf even moeten uitvogelen.
Standaard controller hiervoor zal je ws niet aan kunnen geraken (of bestaat niet), met een kleine FPGA of een snelle µC (of misschien zelfs een nest standaard digitale IC's uit de 74... reeks) moet je er volgens mij wel een te doen beeld op kunnen krijgen.

Zie je dat niet haalbaar, gooi dan je schermpje weg, je bent er niets mee.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
naftebakje schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:18:
Als ik eens vluchtig de datasheet doorscan, lijkt het er op dat je er analoog VGA op in kan sturen (figuur 5a). Wel moet je blijkbaar zelf een aantal stuursignalen genereren (voor de blanking enzo), dat zal je zelf even moeten uitvogelen.
Standaard controller hiervoor zal je ws niet aan kunnen geraken (of bestaat niet), met een kleine FPGA of een snelle µC (of misschien zelfs een nest standaard digitale IC's uit de 74... reeks) moet je er volgens mij wel een te doen beeld op kunnen krijgen.

Zie je dat niet haalbaar, gooi dan je schermpje weg, je bent er niets mee.
offtopic:
Of doneer het aan een mede tweaker die er wel wat mee kan O-) , weggooien is zonde!

Volgens mij moet het wel te doen zijn. Je hebt dan in ieder geval de volgende pinnen nodig

22 VR I Alternated video signal (Red)
23 VG I Alternated video signal (Green)
24 VB I Alternated video signal (Blue)
25 AVDD I Supply voltage for analog circuit
26 AVSS - Ground for analog circuit

Voor de rest moet je er dan nog een klok bij maken, dat zal wel even lastig worden.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1