Hey. Ik heb prongelijk mijn mini sd card van mijn nokia naar ntfs geformateerd zonder erbij na tedenken
. Nu pakt die hem dus niet meer en ik kan hem niet ook op computer aansluiten zodat ik het weer terug naar fat kan formateren en ik heb het ook geprobeerd met via een adaptertje aan mij laptop maar die pakt het ook niet. Is er nog een manier om het te fixen of is mijn mini sd card nu kappot?
hij ziet hem nietfish schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:30:
hoezo kun je hem niet formatteren ?
zie je hem niet , od zie je wel een partitie etc ....
wat zegt je disk manager ? (met kaart erin nattuurlijk)
Verwijderd
Heb even voor de test een lege 2GB USB stick op NTFS gezet en hij pakt hem gewoon in XP.
Terdege is NTFS af te raden op SSD media omdat het transactiesysteem van NTFS actief is op een specifiek gedeelte zodat deze geheugencellen eerder slijten, ongeveer 1000x eerder.
Dus ik formatteer deze stick keurig terug naar FAT16 of FAT32, dat maakt niet veel uit.
exFAT is superieur voor USB drives, maar alleen met Windows Vista SP1 lees en schrijfbaar!
Ik heb nu net zoveel USB stickjes in huis als vroeger aan diskettes. Ze zijn spotgoedkoop en doen het áltijd. Nog nooit issues mee gehad, nooit. Van 2 tot en met 8 GB.
Terdege is NTFS af te raden op SSD media omdat het transactiesysteem van NTFS actief is op een specifiek gedeelte zodat deze geheugencellen eerder slijten, ongeveer 1000x eerder.
Dus ik formatteer deze stick keurig terug naar FAT16 of FAT32, dat maakt niet veel uit.
exFAT is superieur voor USB drives, maar alleen met Windows Vista SP1 lees en schrijfbaar!
Ik heb nu net zoveel USB stickjes in huis als vroeger aan diskettes. Ze zijn spotgoedkoop en doen het áltijd. Nog nooit issues mee gehad, nooit. Van 2 tot en met 8 GB.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 06:28 ]
Ik heb m'n USB stick van 8GB toch mooi als NTFS geformatteerd, ik koop niet voor niks zo'n grote stick.Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 06:26:
Heb even voor de test een lege 2GB USB stick op NTFS gezet en hij pakt hem gewoon in XP.
En wat zal dat nou in de praktijk uitmaken? Maar 30 jaar in plaats van 31 jaar ermee doen?
hey.. het is een sd "micro" card.. ik zie dat ik een foutje heb gemaakt met "mini".. is dat niet anders dan een usb stickje? maar goed toch bedankt allemaal ik heb het probleem al opgelost!Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 06:26:
wellischt is het handig om de opllossing te posten voor de volgende die zoek in dit forum met hetzelfde probleem
Pagina: 1