Nieuw systeem Asus nforce 680i SLI geen reaktie

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Een vriend van me heeft net een heel nieuw systeem in onderdelen gekocht. En dat hebben we zojuist in elkaar gezet maar we krijgen geen reaktie van het mobo. Ook geen analog of digital monitor signal.

Moederbord: Asus Striker Extreme, nFroce 680i SLI
Videokaart: 2x XFX 9600GT
Processor: Core 2 Duo E8400 LGA775 3Ghz. 6mb Cache, 1333 Mhz FSB
Memory: Kingston 2x2gb 1066Mhz DDR2
Powersupply: Chieftec Smart PSU 550W ATX
Het displaytje achter op het moederbord staat op "CPU INIT"

En het ding maakt helemaal geen geluid met het opstarten. Het lijkt alsof het aan het begin al blijft hangen. Maar de fans draaien wel allemaal.

Wat kan ik nu nog doen?

Nog een vraag ernaast want ik denk niet dat het aan de videokaart ligt maar heb er toch een vraag over.. Moet ik nog jumpertjes plaatsen voor SLI of detecteerd hij SLI automatisch al met alleen de SLI-brug? Want hier staat niks van over op de XFX documentation terwijl ik wel jumper pinnentjes zie zitten op de videokaarten langs de SLI-brug connectors.

:?

- Mijn PC -

Verwijderd

SpitfireNL schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:11:
Een vriend van me heeft net een heel nieuw systeem in onderdelen gekocht. En dat hebben we zojuist in elkaar gezet maar we krijgen geen reaktie van het mobo. Ook geen analog of digital monitor signal.

Moederbord: Asus Striker Extreme, nFroce 680i SLI
Videokaart: 2x XFX 9600GT
Processor: Core 2 Duo E8400 LGA775 3Ghz. 6mb Cache, 1333 Mhz FSB
Memory: Kingston 2x2gb 1066Mhz DDR2
Powersupply: Chieftec Smart PSU 550W ATX
Het displaytje achter op het moederbord staat op "CPU INIT"

En het ding maakt helemaal geen geluid met het opstarten. Het lijkt alsof het aan het begin al blijft hangen. Maar de fans draaien wel allemaal.

Wat kan ik nu nog doen?

Nog een vraag ernaast want ik denk niet dat het aan de videokaart ligt maar heb er toch een vraag over.. Moet ik nog jumpertjes plaatsen voor SLI of detecteerd hij SLI automatisch al met alleen de SLI-brug? Want hier staat niks van over op de XFX documentation terwijl ik wel jumper pinnentjes zie zitten op de videokaarten langs de SLI-brug connectors.

:?
Ondersteund het mobo jouw CPU wel eventueel na bios update misschien.
CPU INIT is een probleem met CPU namelijk.
4 pins CPU power connector aangesloten?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

Soms moet je SLi instellen op je mobo zie dus de handleiding hiervan. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 22:17 ]

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ja ik denk dus dat de processor niet herkend wordt. We hebben hem er net even uitgehaald ter controle maar alles was toch goed geinstalleerd.
Op de Asus site zie ik wel verschillende bios updates met support voor nieuwere CPU's. Dus misschien heeft onze fabrikant nog een moederbord geleverd met een oude bios er op.

In de mobo handleiding en videokaart handleiding staat niks over SLI jumpers of andere instellingen. Dus ik neem aan dat de SLI-brug voldoende zou moeten zijn om SLI herkenbaar te maken.

- Mijn PC -

Verwijderd

SpitfireNL schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:49:
Ja ik denk dus dat de processor niet herkend wordt. We hebben hem er net even uitgehaald ter controle maar alles was toch goed geinstalleerd.
Op de Asus site zie ik wel verschillende bios updates met support voor nieuwere CPU's. Dus misschien heeft onze fabrikant nog een moederbord geleverd met een oude bios er op.
Als je een oudere CPU hebt zou ik die er eerst in zetten en dan flashen naar nieuw bios. :Y
In de mobo handleiding en videokaart handleiding staat niks over SLI jumpers of andere instellingen. Dus ik neem aan dat de SLI-brug voldoende zou moeten zijn om SLI herkenbaar te maken.
Kom je wel achter als de PC het doet. ;)

Verwijderd

voor je verder er mee gaat rommelen.
vraag aan de winkel of hij de nieuwe bios er voor je op wilt zetten.
Meestal zit er een vergoeding aan van 15euro.
Maar mog het dan fout gaan dan is de winkel er verantwoordlijk voor.
Je kan het ook zelf doen maar dan heb je een cpu nodig (meestal een celly al voldoende)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:01

jgj82

Ja, maar = nee

En achterop het I/O panel zit een schakelaar voor het aan en uit doen van de LED-jes die overal op het Mobo zitten. Zorg er voor dat deze uit zijn, anders boot ie zowiezo niet en stopt hij ook bij CPU-INIT.

Wat is trouwens de minimale spanning die je geheugen nodig heeft? Hij staat in BIOS automatisch op 1.8V, en er is geheugen zat wat dat niet genoeg vind.

[ Voor 27% gewijzigd door jgj82 op 03-05-2008 10:56 ]

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 08:56
alleen de SLi brug is voldoende en je kan Ntune downen van de nvidia site en dan kan je softwarematig SLi aan of uit zetten zonder de brug te verwijderen
Pagina: 1