Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben momenteel bezig om mijn VHS banden over te zetten naar mijn pc. Ik heb veel op dit forum gelezen maar ben nog achter één ding niet gekomen. Ik heb wel geluid maar geen beeld.

Wat gebruik ik:
Tv-kaart: Cinergy 400 TV (tv-kaart)
Geluidskaart: Mobo P5K (geluidskaart on board)
Videorecorder: Philips VR200

Verder heb ik een RCA/Scart adapter out gebruikt. Hier plug ik video-s in die naar mijn tv-kaart gaat. Ook plug ik hier een witte en rode tulp stekker in voor het geluid waarna er een zwarte plug naar mijn geluidskaart gaat.

Ik heb inmiddels Media Player Classic gebruikt waar ik wel beeld heb maar geen geluid. Ook gebruik ik pinnacle 9.1 maar daar heb ik ook enkel en alleen beeld. Verder heb ik diverse standaardgeluidszaken doorgelopen in windows en volgens mij staat alles goed!

Weet iemand wat ik moet doen??

Bedankt!

Groetjes

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

Heb je de volumeknoppen in Windows al nagekeken?

En pas je startpost even aan. Er staat "Ik heb wel geluid maar geen beeld." :) Een beetje verwarrend.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ja knoppen heb ik al nagekeken

Startpost staat volgens mij goed hoor ;)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
Heb je wel geluid met de (eventueel) bijgeleverde software van de TV-Kaart?

Eventueel de juiste audioingang voor opname activeren? (Volume/Opname-eigenchappen)

Ook kun je bij veel moderne moederborden de audio ingangen ook configureren als extra audio uitgangen.
Misschien dit ook even nakijken?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook het één en ander gecontroleerd maar weet gewoon nog steeds niet wat het is!

edit:
Ik heb eindelijk geluid gelukkig maar heb nu een ander probleem. Ik heb geluid maar als ik wave bij sounds in control panel aan zet gaat het geluid van de video kraken. Als ik wave uit zet kraakt hij niet en hoor je zuiver geluid maar als ik dan opneem dan hoor je weer geen geluid!

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit je posts en bump niet na een paar minuten

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 12:00 ]

Verwijderd

meuk: Terratec Cinergy 400 TV 2.20.0.125

Het is al een aardig oud kaartje en mogelijk word je nieuwere hardware niet goed ondersteund door de drivers, andere generatie soundchip etc. Ook kan het zijn dat je een verkeerde/slechte scart kabel gebruikt, al een andere geprobeerd ?

Ik gebruik zelf een Pinnacle Dazzle, koop je al voor 4 tientjes inclusief software om het te capturen en dan kun je het naderhand gaan bewerken met welk video progamma, van Pinnacle of Magix. Werkt gewoon via USB PnP. Misschien een optie ?

http://www.pinnaclesys.co...g/Dazzle+DVD+Recorder.htm
Pagina: 1