VFR 750 of Duc 900 SS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:01
mmm Dilemma....

heb net mijn motorrijbewijs gehaald, en een paar brandende euro's er liggen. Ik wil er graag een Honda VFR 750 RC36II voor kopen (een 95-er ofzo). Dat zegt mijn verstand iig...

Maar mijn hart zegt een Ducati 900 SS (voor hetzelfde geld, maar dan een 92-er).

Ik ben een verstandige 30+ er, met veel rij-ervaring, en ik krijg geen waas voor mijn ogen bij iedereen die mij inhaalt, om hem meteen weer in te halen. Ik denk dus dat ondanks het vermogen en redelijk sportieve insteek van deze machine's er volwassen genoeg voor ben. Mijn twijfel is omtrent de verhalen over de betrouwbaarheid... maar ja... verhalen...

Ik heb nog geen proefritten gemaakt, en wil daarom tips omtrent handelbaarheid, onderhoud, en of andere tips en ideeen! Het zijn trouwens beide wel meestal rode motoren. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door 107mb op 02-05-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Liever een ouwe Honda dan een oude Ducati. Nog liever een nieuwere Honda dan een oudere Ducati. :+

Maar goed, dat is een kwestie tussen emotie en verstand. Persoonlijk vind ik een VFR ook een fijne multifunctionele fiets, dus ik zou voor de Honda gaan. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb mijn rijbewijs ook pas bij 30 gehaald en heb daarna ook een ducati 900 ss gekocht uit 1996 (ok, eigenlijk is het een superlight). Voor een beginner is dat een prima fiets, niet extreem of onhandelbaar ofzo. En hij heeft imho genoeg power om er daarna niet snel op uitgekeken te raken.

Maar of je de duc moet kopen ipv de honda, tja, dat moet je echt zelf gaan afwegen. Het ligt er ook een beetje wat je van plan bent te doen ermee, als het alleen voor wat te toeren is en je rijdt dan misschien 5000-10000 km per jaar, dan zou ik mijn hart volgen. Als je het meer serieus gaat gebruiken, dan is het misschien beter om de keuze wat rationeler te laten zijn.

Trouwens, er zal vast nog wel een boel commentaar komen dat de ducs zo onbetrouwbaar zijn en hoge reparatiekosten hebben. Heb zelf wel maar 10000 gereden, maar nog geen groot mankement gehad, en hij rijdt nu ook als een zonnetje. Maar misschien moet je daar ook een beetje geluk mee hebben. Ik zit iig elke keer met een big smile op mijn fiets, vooral het geluid van de droge koppeling is redelijk geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:26

BertV

Handgemaakt

De Duc moet je idd geluk mee hebben, ik had dat niet. drama, ding koste een euro per km.

De VFR is een kille kwestie van wel of geen goed onderhoud.
Kwa betrouwbaarheid staat de VFR zeer goed bekend.

Maar de Ducati blijft een kunstwerk en "heeft veel meer" dan zo'n Honda.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Luister er eens naar...
Dan weet ik zeker dat je de Duc kiest :)

Edit: doorsparen voor een 916? >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 164668 op 03-05-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

geen kwaad woord over ducs, maar ik zou voor de vfr gaan.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Afbeeldingslocatie: http://www.diseno-art.com/images/1991-1998_Ducati_900_SS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.v-four.freeserve.co.uk/images/750-3.jpg

mmm... allebei om te smullen...

ik ga maar eens proefritten inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
ik zou voor de duc gaan, puur voor het gevoel dus.

Ook al blijk je jaren later dat ding maar heel even te hebben gehad...je hebt iig ooit een duc gehad en die herinneringen lijken mij beter om te hebben dan een "wat als ik toch de duc had gekozen" gevoel.

alla, praktisch is de honda beter, maarja sommige dingen doe je niet alleen voor het praktisch, anders had je ook een ouwe auto kunnen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja ondanks dat ik Duc's prachtig vind, de zo flauwe bijnaam 'stukgaati' is wel terecht, erg onbetrouwbaar over het algemeen, vage kennis is wegenwacht en die treft ze ook behoorlijk vaak nog. Tot de horror van te heet geworden achterste cilinders aan toe..
Bedenk je of het dure onderhoud het geld je waard is
want ja een Ducati blijft een Ducati

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 04-05-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bolleh schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:46:
alla, praktisch is de honda beter, maarja sommige dingen doe je niet alleen voor het praktisch, anders had je ook een ouwe auto kunnen kopen
Die kan niet overal voorkruipen. :+ Man, wat ben ik nog steeds blij dat ik het motorrijbewijs gehaald heb.

107mb, ik moet je zeggen dat ik enorm gecharmeerd ben van de duc. Ik vind ze prachtig en zou zelf erg graag eens willen rijden op zo'n machine, maar ik ben het er wel mee eens dat de VFR een betere keuze is wanneer je de fiets gaat gebruiken voor serieuze kilometers.

Tour en fun: Duc
(Óók nog) serieuze kilometers: Honda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
saviour schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:53:
[...]
Die kan niet overal voorkruipen. :+ Man, wat ben ik nog steeds blij dat ik het motorrijbewijs gehaald heb.
dat bedoel ik nou juist ;)

je hebt natuurlijk ook je motorrijbewijs omdat je ervan houdt, anders had je wel alleen je B en stond je nu achter elk stoplicht lang te wachten ;)

de keuze heeft ie dus eigenlijk al gemaakt: de duc. Maarja met zulke uitgaven ga je natuurlijk altijd twijfelen. Je moet eigenlijk meer naar een reden zoeken om de duc niet te nemen dan wel eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 16:12

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Voor de duc gaan. Je bent nu nog jong genoeg voor irrationele beslissingen. Als je over 4 jaar in je astra Station rijdt heb je iig een duc gehad.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

saviour schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:53:
[...]

Tour en fun: Duc
(Óók nog) serieuze kilometers: Honda
mee eens, maar houd met een oude duc wel rekening met onverwachte kosten..
Bij Honda zal de kans daarop veel kleiner zijn...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
AkroBatik schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:34:
Voor de duc gaan. Je bent nu nog jong genoeg voor irrationele beslissingen. Als je over 4 jaar in je astra Station rijdt heb je iig een duc gehad.
:*) :*) heb nu al een Focus II wagon (diesel....) :D

iedereen zegt hetzelfde waar ik aan denk. Ik ga er geen serieuze km's mee maken, alleen ontstressen na een dagje werk. Ik rij elke dag 100 km naar het werk over snelweg (in een leasebak, dus krijg de benzine km's niet vergoed) en ik zie het niet zitten om dat op een motor te doen. Financieel niet, maar zeker qua risico's niet. Ikzelf let goed op, maarals je ziet wat voor fratsen medeweggebruikers uithalen... :/

en sommige anti-motor haters... van die figuren die in de file tegen de middenstreep aan gaan rijden zodra er een motorrijder aankomt :r Ik heb daar geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik denk stiekem dat je, je keuze al gemaakt hebt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

AkroBatik schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:34:
Je kunt ook Honda gaan rijden, dan heb je (net als ik) helemaal geen vierwieler meer nodig. 8)

Denk idd dat TS zijn keuze al gemaakt heeft.
Ik zou het ook niet laten afhangen van een stel meningen in een GoT-topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-07 17:46
Of je koopt een MV Agusta, laat ik er nou net eentje te koop hebben O-)

De Ducati heet de looks en zal qua onderhoud (vooral als je het laat doen) wel duurder zijn maar voor minimale kilometers moet dat wel goed te doen zijn. Ik hoop alleen dat je geen oud afgetrapt barrel koopt met veel mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
mmm... als je die wegdoet tegen de prijs van een 95-er VFR, dan stuur me maar een berichtje ;)

en @ bertV, ik laat mijn mening ook er niet vanafhangen, maar ik zit een beetje op gebruikerservaringen te wachten!

[ Voor 38% gewijzigd door 107mb op 06-05-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:23
Dit is m.i. wel heel erg persoonlijk.... De een zweert bij Ducati, de ander moet er niks van hebben...
Beide fietsen hebben zo hun voor- en nadelen. Heb je al of beide gereden en het verschil daadwerkelijk ervaren?

Zelf kan ik -denk ik- niet een geheel objectief oordeel geven. Rijd al jaren met enorm veel plezier op een 2001 VFR 800FI. Voor mij was de keus heel snel gemaakt; ik wilde geen op-en-top scheurmonster, maar een degelijke sporttoerfiets die en comfortabel rijdt op langere afstanden/ ritten (>500km per dag) en behoorlijk vlot kan acceleren met een leuke topsnelheid gecombineerd met een leuk sportief karakter. Zoek je zo'n soort combinatie dan zou ik gaan voor de VFR.

Wil je dit juist niet en die momenten dat je gaat rijden altijd zeer sportief rijden dan moet je gaan voor de Ducati. Gegarandeerd leuke kilometers daarmee (en stiekem alvast gefeliciteerd met die aanschaf ;) )

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
ik heb nog eens verder gezocht, en ben een soort alternatief tegengekomen:
de Yamaha TRX 850.... Vrijdag a.s. maak ik een proefrit. Wordt vervolgd...

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Yamaha%20TRX850%2096%20%201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Is een Suzuki TL1000 dan ook niks voor jou?
Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/suzuki/1998/654_0_1_2_tl%201000%20s_Image%20by%20Suzuki.%20Published%20with%20permission..jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

-tom-562 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:57:
Is een Suzuki TL1000 dan ook niks voor jou?
[afbeelding]
Hij heeft net z'n rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Ah ok :P
Suzuki SV650 dan? Is wat tammer :+
Afbeeldingslocatie: http://www.albatrosmt.narod.ru/temi/oboi/Suzuki/Suzuki-SV650S-1999.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je geld hebt en soms niet wil rijden omdat je terug bent beland in het brommer tijdperk en hij weer eens stuk is dan koop je een duc. :+

Wil je altijd kunnen rijden dan koop je een VFR.

Ik ben simpeler gaan denken : Als ik wil rijden wil ik kunnen opstappen, warm rijden, flink uitleven en weer naar huis op de motor. En niet halverwege moeten staken en de sleepwagen kunnen bellen omdat er iets electronisch mis is, een lager eruit ligt ergens, etc. etc.

Motor met karakter heeft 1 vervelende karakter trek, maakt graag je geld op.

Ducati maakt motoren die onwijs lekker rijden en waar je onwijs leuke dingen mee kan doen op de weg en op het circuit maar als zelfs de 1098 niet eens fatsoenlijk uitgeleverd kan worden... ( en dan praat je bijna 20 jaar later en 20.000 euro meer. )

Als begin fiets : een Honda ! waarom ? honda's zijn soepel, allemans vriendjes.. dat klinkt misschien saai en dat is het misschien ook maar daar leer je wel op rijden en vertrouwen te krijgen in alles en dat kan verschil zijn tussen het net wel redden of het net niet redden.

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 19-05-2008 17:09 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:03

rimpeldinky

nani?

ducati is passie en plezier, of dit gepaard gaat met meer kosten ligt aan meerdere dingen:
-onderhoud
-geluk
-geluk
en geluk

zeker bij een '92er

een VFR staat erom beken dat ze een handjevol kwaaltjes hebben (bekend en de meeste betaalbaar op te lossen) en meer niet... of je hier last van krijgt hangt ook weer van een hoop af:
-geluk
-onderhoud
-geschiedenis

(ik zou voor de VFR gaan, een duc is leuk maar niet als je er geen 2e naast hebt voor het geval dat)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Daar heeft ie toch de Focus station voor.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

De ducati natuurlijk. Sound & looks baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo te zien aan je icon en je ondertitel ben jij ook heel objectief. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 10:05

unclero

MB EQA ftw \o/

Laten we het eenvoudig houden..

1 foto zegt meer dan duizend forum-posts :+.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3020/2502355507_9126738eb7_b.jpg

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Pagina: 1