Toon posts:

Webshop raakt RMA kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

In augustus 2008 ging mijn asus P5B Deluxe kapot. Problemen met het bios. Ok dacht ik, RMA'tje richting Asus. Dus teruggestuurd naar de betreffende webshop in NL (ik woon in BE). Nu blijkt, na redelijk wat heen en weer gemailed te hebben, dat mijn moederbord zomaar verloren gegaan is bij hun?!

Het enige wat ik heb is een bewijs van de post (aangetekende zending uiteraard). Zij reageren niet meer sinds ik het nummer van dit bewijs opgegeven heb. Wat kan ik hiermee doen? 9 maand is toch echt niet normaal meer en ik wil terug een high end moederbord (zit nu op een gewone P5B)... Enige ervaringen/ideeën zijn welkom.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verzekerd en aangetekend opgestuurd?

Edit: Hmm hebben zij hem wel ontvangen of dat niet?

[ Voor 43% gewijzigd door Atlas op 02-05-2008 20:20 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik zou beginnen met een aangetekende brief waarin je kort en duidelijk uiteenzet wat er precies gebeurd is en wat je precies verwacht (een nieuw P5B Deluxe moederbord OF je geld terug). Geef aan dat je binnen twee weken hierop een reactie wilt hebben en dat indien je dat niet krijgt je de winkel officieel in gebreke stelt.

Blijf in deze brief zakelijk en ga niet lopen schelden / klagen, dat heeft geen enkele zin en de lezer wordt er alleen maar minder vriendelijk van. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Zij hebben hem weldegelijk ontvangen, dit werd mij ook verteld. Ik heb ze ook al geschreven met de vraag wat er gebeurd is, maar daarop antwoorden ze mij dus niet. Een P5B Deluxe zal ik niet krijgen vermoed ik, gezien deze niet meer in productie zijn geloof ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 20:23 ]

Verwijderd

Atlas schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:19:
Verzekerd en aangetekend opgestuurd?
Als de webshop getekend heeft voor ontvangst, is een verzekering irrelevant. Dan ligt de fout simpelweg bij de webshop in kwestie, niet bij TNT.

Stuur de webshop een brief waarin je ze vraagt waarom het zo lang duurt. Als je geen reactie krijgt of simpelweg een onacceptabel antwoord (denk aan langer dan een maand wachttijd), stuur ze dan een aangetekende brief waarin je hun tien werkdagen geeft om ofwel een nieuw exemplaar, ofwel jouw gerepareerde moederbord òf je geld terug te sturen. Geef aan dat je ze in gebreke stelt als ze hier niet aan kunnen voldoen, en dat je een gang naar de rechtbank wilt maken.

edit: na het lezen van jouw post boven mij: stuur ze een aangetekende brief. Laat die brief met het vragen naar waarom het zo lang duurt achterwege, dat heb je al gedaan. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat zal ik proberen. Dank voor de snelle antwoorden. Ik hou jullie op de hoogte!

Edit: een vriend van me had hetzelfde toen hij zijn moederbord opstuurde naar diezelfde shop (DOA!). Hiervan is ook nogsteeds geen nieuws. Dat moederbord is al 10 maand weg!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 20:27 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31
offtopic:
titelverduidelijkt + move naar SF

Verwijderd

Stuur ze inderdaad een brief, of een belletje, kost wel wat meer, maar ophangen zullen ze niet zo snel doen.

Overigens uit ervaring weet ik, dat als je iets aangetekend of verzekerd verzend, dat het nog niet 100% garandeert dat de geadresseerde daadwerkelijk heeft ontvangen. Wel kan je de handtekening opvragen bij TNT en naar aanleiding van de handtekening + naam bekijken of die persoon daar werkzaam is.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
:? :P

Maar goed: kan je ze niet bellen? Dat communiceert over het algemeen wat beter dan heen-en-weer mailen.

offtopic:
Spuit11 :X

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 03-05-2008 20:38 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Sorry voor de late reactie, ben dit topic even uit het oog verloren ivm omstandigheden hier.
Morgen ga ik denk ik eens langs bij de post en hun vragen nog eens een bijkomend onderzoek te doen of het pakketje inderdaad weldegelijk afgeleverd werd. Kan ik gelijk nog een bijkomend bewijs leveren dat het afgeleverd is :) dan moeten ze wel een goed antwoord geven of er eindelijk eens wat spoed achter zetten. Ben benieuwd wat er uit te bus komt... RMA of nieuw bord kopen...

Edit: met bellen bereik ik overigens niet veel, zelfde onzinnige uitleg als bij mail...

Kan ik trouwens een schadevergoeding eisen of dergelijke?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 22:02 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het idee achter bellen is dat het interactief is en dat je iets terug kan zeggen. :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar zij vragen ook een bewijs om het zoeken te vergemakkelijken ofzo (ik denk gewoon dat ze daar een hele hoop van die dingen liggen hebben, maargoed). Langsgaan heb ik overigens ook al geprobeerd, is gewoon een gebouw met een of andere dienstingang en ingang voor de post. Niets van uitstalraam of dergelijke.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 22:05 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:04:
Ja, maar zij vragen ook een bewijs om het zoeken te vergemakkelijken ofzo
Hoezo, ze hebben toch aangegeven dat hem ontvangen hebben? Daar moet jij hun dan toch niet bij hoeven helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee idd. Ze gaven dit wel enkel aan via mail. Misschien wisten 2 collega's niet van elkaar of dergelijke. Of ze vragen gewoon het bewijs omdat ze beter in de buurt van die datum kunnen zoeken ofzo? (nog geen ervaring met zo'n bewijzen).

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat voor een bewijs? Is jou behalve de bevestiging van de post ook door de shop nog per e-mail meegedeeld dat ze het bord hadden ontvangen? Dan forward je ze toch gewoon hun eigen bericht even, weten zij wanneer het is aangekomen. Maar goed ze hebben genoeg tijd gehad er een puinhoop van te maken natuurlijk...
Pagina: 1