Auto laten ruiken als nieuw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:17

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik zit al tijden met de vraag hoe die autodealers dit toch doen.
Bij een 2e hands auto, de binnenkant laten ruiken als nieuw.
Ik heb al verschillende soorten spray's, waxen etc gekocht, maar niks ruikt zoals bij een nieuwe 2e hands auto.
Vorige week een huurauto gehad. En ook deze rook als nieuw.

Is hier een speciale schoonmaakmiddel voor nodig ofzo?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 18:09
Bel die dealer, dan weet je het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Simpel: ozonbehandeling. Zie o.a. http://www.exellentcarcleaning.nl/ozonbehandeling.htm

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:17

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hhmm...dat is weer iets teveel vind ik :p

bestaat er geen spray of wax?
Elke die ik kocht rook naar mint of aardbei :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Zelf gebruik ik altijd zogenaamde 'Cockpit Spray' met neutrale geur. Deze ruikt wel een beetje (synthetisch), net als nieuw. Overigens alleen op het plastic te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DNA_Saint schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:33:
bestaat er geen spray of wax?
Elke die ik kocht rook naar mint of aardbei :p
Er bestaat wel 'new car sent' in vele varianten (halfords zal ongetwijfeld zoiets hebben), maar da's slechts tijdelijk voor het maskeren van geuren - of het versterken van de geur na genoemde behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52

AvK

Ready Set Go

Auto vreselijk goed uit stofzuigen. Daarna met water en (neutrale) zeep alle plastic delen goed afnemen. Hemel, stoelen en andere zachte bekleding met schuim behandelen.
Daarna wat tygetjuh zegt, met neutrale Cockpit Spray de harde plastic delen inwrijfen.
Dan ben je er wel.
NB: Dealers doen echt wel hun best om je een schone en fris ruikende auto te verkopen.
Maar daar moeten ze wel wat voor doen. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Ik heb een tijd bij een dealer gewerkt, oa auto's schoonmaken. Het zal je echt verbazen hoeveel werk dat is, bijna één volle werkdag voor één tweedehands auto. Nieuwe kosten ook de nodige uurtjes trouwens.

Ozon deed ik bijna nooit (alleen vieze stinkende hondenhokken of die van de plaatstelijke sigaarhandelaar). En voor de rest; ga GEEN cocpitspray gebruiken, dat is echt vieze gore consumeten rommel. Ik kan je eigelijk alleen maar aanraden om eens bij je plaatselijke automaterialen handel langs te gaan (nee, geen halfords ofzoiets) en daar wat spul te halen. Je hebt diverse foams om oa. vlekken mee uit de bekleding te halen (daarmee ging ik bijna altijd over alle stoelen, helemaal inspuiten, daarna uitzuigen). Dashboard kon je ook met foam behandelen, dat haalt prima van die 'doffe' plekken weg. Dan nog wat middeltjes van de groothandel om de boel weer te laten glimmen 'als nieuw'.
Kortom, enkele tientjes later en véle uren ben je er wel. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

de dealert laat een auto doorgaans door een bedrijf reinigen (althans, ik denk niet dat ze dat allemaal zelf doen)
en die gebruiken gewoon profi schoonmaak middelen en methoden, met stoom misschien wel.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Er zijn garagehouders die het dashboard licht inwrijven met benzine. Dat schijnt ook nog de indruk te geven dat de auto nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:48

orf

Bij het autoverhuuredrijf waar ik vroeger werkte hadden we gewoon 'new car' spray. Auto's werden daar goed schoon gehouden en na de schoonmaak werd er enkele keren gespoten met die spray. Er zat een lichte dennengeur aan. Het kwam geloof ik bij ADL (dordrecht) vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ShadowrunR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:13:
Er zijn garagehouders die het dashboard licht inwrijven met benzine. Dat schijnt ook nog de indruk te geven dat de auto nieuw is.
Benzine heeft 0,0 effect, want dat is meteen verdampt.

Wij latern de auto's ook altijd poetsen bij een professioneel bedrijf.
Alleen de hele dure auto's (Continental GT's bijvoorbeeld) hebben we een mannetje voor, die komt langs en maakt de auto ter plaatse schoon, en poetst hem ter plaatse.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

benzine gaat echt wel een (oplossende) reactie aan met de meeste plastieken hoor,

leuk . moet je iemand een bodempje benzine laten halen met een plastic bekertje >:)

het doet dan meer dan alleen verdampen ... of het je altijd het gewenste effect bereikt kan ik niet over oordelen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52

AvK

Ready Set Go

Waarschijnlijk met was-benzine denk ik? Dat is een heel zacht oplosmiddel en zelfs een beetje vettig. Tast kunststof en rubbers niet aan. Je kunt er zelfs vlekken mee uit bekleding halen.
Het ruikt ook niet naar benzine maar geeft eerder een 'schoon' luchtje.
ShadowrunR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:13:

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Pagina: 1