Toon posts:

Wireless Connection 'Very Low'

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb al een week geen internet (mede mogelijk gemaakt door UPC) en heb een alternatief gevonden, even scannen naar onbeveiligde wireless verbindingen en ja hoor, ik heb er eentje gevonden, even een USB stickje gehaald bij de mediamarkt (Sitecom WL-169)

Nu is de verbinding op de laptop prima, maar op de PC is hij 'very low', dit terwijl de laptop op dezelfde plaats een veel betere verbinding heeft. Ook zie ik dat het aantal MBPS steeds veranderen van 54 naar 24 naar 18 naar 2 en alles wat daar tussen zit. Kan ik dit freezen om het wat stabieler te maken, IK WIL BATTLEFIELDEN! :)

Zijn er misschien nog andere mogelijkheden om de kwaliteit en stabiliteit van de internetverbinding te verbeteren? Ik weet dat er signaalverstekers te koop zijn maar dit moet gewoon even een tijdelijke oplossing worden totdat de UPC monteur komt dinsdag, een USB verlengkabel is ook nog een mogelijkheid maar gaat deze 1,5 meter echt verbetering opleveren?... Kan iemand mij een advies hierover geven?

Dank!

EDIT: Trouwens, heb WinXP Pro SP2, neem aan dat mijn hardware er verder weinig toe doet, AMD Dual geval, 8800GT, 2GB DDR2

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 19:04 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoek naar het sterkste signaal, probeer erachter te komen van welke buurman/vrouw dit signaal afkomstig is, bel aan en leg de situatie uit en hopen dat het zodoende goed komt?

🌞🍃

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pff je mag blij zijn dat je uberhaupt verbinding op deze manier hebt.

Sitecom is ook geen A+ merk, dus met een betere netwerkkaart zou je misschien een beter signaal krijgen. USB netwerkkaarten zijn sowieso niet ideaal.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik hoop dat je weet dat zonder toestemming andermans netwerk gebruiken strafbaar is?

Wat betreft de hypothetische vraag wat je kan doen om ontvangst te verbeteren; je kan het best goede hardware gebruiken, bij voorkeur van dezelfde fabrikant. Vervolgens zorg je dat er zo min mogelijk stoorzenders en andere storende materialen tussen de twee punten zijn. Veel meer kun je niet doen.

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-03 09:55
offtopic:
Ik hoop dat je weet dat dit strafbaar is;

Verder zou ik, als ik jou was, bij de buren aanbellen en vragen of je van hun netwerk gebruik mag maken. Al dan niet tegen betaling.
Niet iedereen heeft nl. een Fair Use Policy.

*kuch* met CherandarGard dus O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Burton op 02-05-2008 19:17 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals ondertussen al vaker gezegd.. Wij gaan je niet helpen met het verbinden met andermans netwerk.

Verder lijkt het mij volkomen normaal dat het ene kaartje een betere ontvangst kan hebben dan het andere kaartje. Dat ligt aan de gebruikte hardware in het wifi kaartje. Niet een instelling in Windows oid.

Verder zou ik gewoon doen met wat je hebt en niet zeuren.. Anders bel je aan bij de buren om te vragen of je met je PC bij hun in de kamer kan komen zitten omdat je dan beter ontvangst hebt op hun AP 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.