Toon posts:

USB Overdrive herkent muis niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb sinds gisteren mijn nieuwe macbook in bezit. Alles loopt super goed,
en ben blij de overtap gemaakt te hebben. Tot ik plots even mijn muis aansloot en niet
met het touchpad werkte. Damn dat voelde slecht aan. Na wat zoekwerk bleek het
de muis acceleratie te zijn die op mac anders ligt dan op pc. En er zou ook een oplossing voor zijn.
Namelijk USB Overdrive. Na de installatie merkt ik op dat hij mijn muis (Logitech G5) niet ondersteunt
Hij vind hem niet terug blijkbaar. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn muis kan overnemen door usb overdrive ? Want zo is het echt niet doenbaar, ik word er gek van!

Bedankt!

Link pic:

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.161f184017.png

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Toevallig eerst al eens in het systeemvoorkeuren tabblad van de muis gekeken? Daar is de snelheid van je muis ook in aan te passen, i.p.v. zo'n vaag extern programma.

Verwijderd

Topicstarter
Wel het probleem is dat je de Acceleratie niet uit kan zetten in de systeemvoorkeuren!
Dus snelheid aanpassen helpt niets

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oh.. ik ken het probleem. Het probleem is niet muisafhankelijk, ik heb het met een cheapass USB muisje gehad en ook met mijn bluetooth Mighty Mouse.

Ook ik heb USB Overdrive geprobeerd en nog een aantal andere tools. Hiermee wilde ik het muisgedrag van Windows zo nauwkeurig mogelijk overnemen. Simpelweg de acceleratie uitzetten is zeker geen oplossing, Windows heeft immers ook acceleratie maar die werkt gewoon wat anders. Met een of andere tool is de acceleratie wel uit te zetten, maar dat werkt erg vervelend.

Mijn conclusie na een lange tijd prutsen en wennen met dit soort applicaties: Probeer er gewoon aan te wennen. Het lukte miljoenen andere Mac gebruikers ook, dus het wennen is blijkbaar mogelijk.

Ik ben nu een jaar verder, ik kan nu gelukkig zonder hulpmiddelen op een natuurlijke wijze gebruik maken van mijn muis op een Mac. Ja, dit koste wel een hele tijd.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
En heb jij iets kunnen bereiken met us overdrive? Herkende hij jou muis?
Ik ga veel tussen windows en osx moeten springen. Dus echt wennen zie ik niet gebeuren.
Waarom is dit toch niet aan te passen? Concurentie of zo ?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn Bluetooth muis werd in eerste instantie niet herkend aangezien het programma toentertijd slechts USB ondersteunde. Ik had toen een mail gestuurd naar de auteur van het programma welke mij een (beta) versie stuurde waardoor mijn Mighty Mouse wel werd herkend. Maar nee, ik was er na een tijdje echt heel ongelukkig mee. De acceleratie kon ik wel aanpassen, maar niet op een prettige manier. Het voelde gewoon niet aan zoals Windows en het werd er ook zeker niet beter op.

Als je met WIndows gaat werken via Parralels en VMWare, dan zul je gewoon de muisacceleratie van OS X blijven behouden, tenzij je gebruik gaat maken van Bootcamp (maar waarom zou je dat laatste doen?).

Waarom? Door deze muis acceleratie ben je beter in staat om heel precies te werken. Bij zachte bewegingen beweegt je muis amper zodat je bijvoorbeeld in Adobe Illustrator nauwkeuriger je tekening kan tekenen dan onder Windows. Het werkt dus niet perse minder slecht, misschien zelfs wel beter, maar het is gewoon gigantisch wennen. Als ik Steve Jobs zou zijn zou ik ook een "Windows compabilitymode" toevoegen ofzoiets, maarja.. ik ben Steve niet ;)

🌞🍃

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:45:
En heb jij iets kunnen bereiken met us overdrive? Herkende hij jou muis?
Ik ga veel tussen windows en osx moeten springen. Dus echt wennen zie ik niet gebeuren.
Waarom is dit toch niet aan te passen? Concurentie of zo ?
Het is een keuze die Apple gemaakt heeft en zij zijn er van overtuigd dat dit het beste is. Net als dat je niet kunt knippen in de Finder maar je alleen kunt verplaatsen door te slepen of dat je niet zomaar kunt maximaliseren. Ik moet zeggen dat ik er persoonlijk niet zoveel last van heb, en ik heb ook mijn hele leven met Windows gewerkt.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Ik had het mij bekende fenomeen veholpen simpel omdat ik al een Microsoft muis had; de Microsoft muisdriver geeft de keuze de Apple manier of de Microsoft manier. Maar goed, daar heb jij niks aan met de G5. Misschien werkt Steermouse voor je; http://plentycom.jp/en/steermouse/

Verwijderd

Topicstarter
Steermouse gaat blijkbaar ook niet goed
Maar met een microsoft muis zou het wel werken zeg je ?
Anders is dat een investering waard

• Kapitein Prozac
Yep, bij de Microsoft driver kan je kiezen voor de Apple instelling of voor de Microsoft Intellipoint instelling die hetzelfde aanvoelt als in Windows. De Apple acceleratie is dan helemaal weg. Ik had er ook veel last van; de cursor stopte te vaak voor het doel in plaats van erop waardoor ik bewust een extra beweging moest maken en na een tijdje kreeg ik daar last van (veel pijn in mijn arm).

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen welke microsoft muis je gebruikt?
En denk je dat die driver bij elke muis van microsoft werkt

Thanks!

• Kapitein Prozac
Ik gebruik zelf nog een oude Intellimouse Explorer 1.0 of 2.0. Voor zover ik kan zien op de Microsoft site werkt die software met elke (hedendaagse) Microsoft muis.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net eens als test die microsoft driver geinstalleerd, zie nergens de eigenschap om te switchen tussen mac en windows muis acceleratie staan.

Hmmm

• Kapitein Prozac
Wel met een Microsoft muis aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
nee zonder microsoft muis, maar ik zie toch nergens een optie staan.

Maar goed ik zal het moeten testen met microsoft muis.

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
<offtopic> razer copperhead kopen. ca 55 euro. Werkt echt super op osx behalve de extra knoppen. Maar die lasermuis is echt okay.

• Kapitein Prozac
Ik heb net ook even met de Bluetooth Microsoft muis (van m'n PC) geprobeerd maar de muis met draad is meer responsive, de Bluetooth muis lagt wat.

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/muis.jpg

Verwijderd

Topicstarter
allright, lijkt me dus dat ik best eens ga uitkijken voor een microsoft muisje.
Dus die intellispeed, is gelijk aan de acceleratie?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Logitech heeft ook driver software voor de Mac (Logitech Control Center), waarvan de acceleratiecurve ook anders is dan de systeemaccelaratie. De Logitech G5 wordt echter weer niet ondersteund.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, dus met een logitech geraak ik er ook.
Bedankt voor de tips

Maar er is dus niemand die weet wat er mis is met mijn usb overdrive.
Daar zoek ik liefst toch nog een antwoord op

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:14
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien dat Controllermate je muis wel aan de praat krijgt?
Zowel USB Overdrive als Steermouse zouden moeten werken met de G5, is er niet stiekem een of andere driver geladen die dit probleem kan veroorzaken?
Pagina: 1