Toon posts:

Nuttige en handige Automator-taken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het geen slecht idee zou zijn om hier wat takenreeksen te posten voor automator, een programma dat op zich bedoeld is om het computeren makkelijker en vlotter te maken.
Zelf gebruik ik het programma heel weinig, waarschijnlijk omdat ik de mogelijkheden er niet van ken of te weinig creatief ben om bij een repetitieve taak te gaan kijken of automator het ook kan.

In 't kader van TS trapt af:

Er is één taak die ik gemaakt heb en af en toe gebruik (heel basic):

"Haal geselecteerde iTunes-onderdelen op" gevolgd door
"Wijzig notatie iTunes-nummers"

Vooral handig wanneer je een cd toevoegt aan iTunes waarvan de titels in kleine letters staan. Artiest kan je makkelijk aanpassen bij alle onderdelen tegelijk, titelnummers zo ook.

Als er nog handige taken zijn die je gebruikt en wil delen, altijd welkom :).

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als de computer nog bezig is met download/upload of een andere taak wanneer ik weg ga gebruik ik de Sleep action in combinatie met een pauze om de computer bijvoorbeeld na een half uur in slaapstand te zetten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik heb een automator applet gemaakt wat ik heel vaak gebruik en misschien ook handig is voor iemand van jullie.

Ik ben vaak bezig in inDesign (watch those pesky links!) en maak dus vaak gebruik van een project map. Die mappen zien er vaak als volgt uit:

één map met daarin het inDesign document, een submap voor Illustrator bestanden, een submap voor Photoshop bestanden, een submap voor de tekst bestanden etc.

Als je de volgende Automator "werkvloed" (in combinatie met een applescriptje) als programma opslaat en in de "bovenste" map (die met het inDesign document) opslaat, hoef je alleen nog maar op het icoon te klikken en dan krijg je een lijst met alle documenten in de hoofdmap en submappen. Kies de documenten in die lijst die je moet (wilt!) bewerken, en dan worden ze geopend in het programma die ze gecreëerd heeft.

Ik heb er ook iets over op mijn weblog (is eigenlijk geen serieus weblog, meer een proeftuintje om nieuwe webtechnieken te testen!! ) geschreven. Hier te vinden, en hier is het progsel te downen.

TIP: Je kunt het progsel van je map naar het Dock slepen (nadat je het een relevante naam hebt gegeven. Ik gebruik "Projectlader ...(naam)..." kun je het ook makkelijk met spotlight vinden en openen)!! Makkelijk manier om snel even bestanden te vinden en te openen.

p.s: Plaats het progsel in een map!! Als je het bijvoorbeeld in de root van je harde schijf zet krijg je een lijst met alle bestanden op je comp.

p.s 2: Het progsel kun je in ieder map plaatsen, hoeft niet perse een map te zijn met Adobe bestanden. Enfin probeer het zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 00:12 ]