• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 17:22
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met Telfort ADSL;

Wanneer ik mijn PC via kabel aansluit op de Telfort modem, dan heb ik geen verbinding. Ook krijg ik helemaal niets te zien via ipconfig. Hetzelfde krijg ik wanneer ik de modem aansluit op mijn draadloze router en via daar met de kabel op mijn PC aansluit.
Echter heb ik wél verbinding als ik mijn draadloze adapter aansluit.

Nu heb ik geconstateerd dat ik een IEEE 1394 (2x) aansluiting heb op mijn PC. Zou het hieraan liggen, dat het evt conflict oid, of ligt het aan iets anders ?

Bvd,

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Staat je netwerkadapter wel bij netwerkverbindingen weergegeven? Zo niet, probeer met een programma als everest te achterhalen welk type er in je pc zit. Vervolgens de juiste drivers downloaden het installeren.

Tip: Als het een onboard netwerkaart is moet je zoeken naar chipset drivers voor je mobo.

Verwijderd

klinkt gewoon als gezeik met de drivers als je draadloze adapter wel werkt maar niets via je ethernet aansluiting

• s3.
Drivers zal ik nog updaten, maar het heeft dus niets te maken met het feit dat het een IEEE1394 onboard is ? Dus daar kan ook gewoon ADSL op ?

Verwijderd

Wat zegt google ? Staan er geen vraagtekens in je devicelist (met name ethernet adapter) ?

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
IEEE1394 = firewire als ik mij niet vergis. dus daar zou ik mij niet op blindstaren =)

Bij mijn vorige pc (windows xp home) stond mijn firewire aansluiting ook bij netwerkverbindingen.

heb je bij hardware al gekeken ofdat je netwerkkaart bij hardware staat ?

indien ja heb je al bij start>uitvoeren de volgende dingen geprobeerd

ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Liijkt me een driver issue van je netwerkkaart eerder ? misschien krijgt je pc geen IP adres als je hem aansluit via de kabel?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
IEEE1394 is firewire. Dat heeft niks met je internet te maken.
LAN of WLAN regelen je netwerk op je pc.
Welke besturingssysteem heb je?
Wat is er verandert, zodat je nu geen internet meer hebt?

• s3.
Bij mijn netwerkverbindingen staat gewoon 1394-verbinding.
1394 hoeft niet perse firewire te zijn, want heb ook gelezen via google dat het een LAN verbinding kan zijn met 400~1600mbps ipv te gebruikelijke 100mbps.
Ik heb 2 netwerkaansluitingen op de achterkant, alleen zie ik toch maar eentje staan in netwerkverbindingen als 1394.
Als ik bij apparaatbeheer onder netwerkadapters kijk, dan zie ik 1394 met als maker Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller. Verder geen andere adapters.
Ook heb ik alle (chipset)drivers geinstalleerd.

@hierboven,

XP. Niets is veranderd, nieuwe pc in nieuwe woning.

[ Voor 5% gewijzigd door s3. op 02-05-2008 19:40 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
1394 is inderdaad je firewire aansluiting en die laat hij gewoon tussen de rest van je netwerkaansluitingen zien, daar heb je verder helemaal niks mee te maken en kan je met rust laten.

In de lijst van netwerkverbindingen zou ook nog een LAN verbinding moeten staan. Staat deze er niet, dan is er wat mis met je netwerkadapter, ga dan eens kijken bij apparaatbeheer of deze wel goed word herkend.

Mocht je netwerkkaart er niet tussen staan (zoals je hierboven zegt), dan kan het nog zo zijn dat je hem misschien per ongeluk in je bios hebt uitgeschakeld, blader daar eens doorheen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mishmash op 02-05-2008 19:46 ]

Pagina: 1