Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mumble
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11 08:00
Ik ga een nieuwe PC kopen. Op Welke miditower kan je een beetje volgen wat ik wens te doen, maar ik zit nog met een andere vraag.

Ik gebruik nog steeds Macromedia Flash 5.0 / Dreamweaver 3 / Fireworks 3 en voor mijn muziek is dat Traktor 3.0 / Cubase SL

Volledig overstappen naar Windows Vista Ultimate lijkt me gewoon zelfmoord, want die programma's werken daar niet meer onder (denk ik, want er is maar weinig info over te vinden). Nu, is een Dual Boot systeem dan een oplossing of gaat dat het systeem hopeloos verklooien of vertragen?

Met dank,
Gunther.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zou dat je systeem verklooien of vertragen? Sowieso: misschien is het handig om éérst te kijken wat er al dan niet werkt voordat je gaat speculeren. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Dualboot is de oplossing, omdat je dan zeker weet dat het werkt op een 'oude' xp omgeving (want daar praat je over?!)

Het wel wel is voorkomen dat het op vista ook werkt in Compatibiliteitsmodus xp sp2, maar dat wil ook niet altijd werken.

Vooral oude spelletjes speel ik in mijn xp omgeving, voor de rest vista :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je dan Vista willen. XP voldoet ook.

• Mumble
Noork schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:46:
Waarom zou je dan Vista willen. XP voldoet ook.
Vista is gewoon voor de toekomst de betere keuze. Het heeft de DirectX 10 welke voor XP niet zal gereleased worden van wat ik al heb kunnen vinden over dat onderwerp. Ik ben zeker niet tegen vooruitgang en programma's / games zullen meer en meer richting Vista gaan.

Ben alleen nog wat aan het uitvissen of dit een 32b of 64b Vista gaat zijn.

Bedankt voor jullie replies.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Mumble schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:57:
[...]
Ben alleen nog wat aan het uitvissen of dit een 32b of 64b Vista gaat zijn.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat oude software over het algemeen eerder moeilijk gaat doen (lees: gewoon niet starten) op Vista x64. Afgezien daarvan draait 90% van alle software als een zonnetje, ook oude meuk.

Aan de andere kant, de nieuwe versies van de pakketten die je nu gebruikt kunnen wel weer een stukje geheugenintensiever zijn mocht je ooit gaan upgraden. Dan is (zeker gezien de huidige geheugenprijzen) een bak met >4GB geheugen erin niet zo gek en zul je weer voor een 64 bit OS moeten gaan.

Persoonlijk zou ik, met het oog op de toekomst, Vista x64 nemen en de software testen. Mocht het niet werken zet je gewoon 2000/XP er langs met een dualboot. Kost je 20GB aan schijfruimte en dan ben je van al je problemen af.

• Mumble
The Realone schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:21:
[...]

Persoonlijk zou ik, met het oog op de toekomst, Vista x64 nemen en de software testen. Mocht het niet werken zet je gewoon 2000/XP er langs met een dualboot. Kost je 20GB aan schijfruimte en dan ben je van al je problemen af.
Bedankt voor je reactie. Was inderdaad van plan om Dual Boot te voorzien, want heb ondertussen eindelijk info gevonden over Flash 5 / Dreamweaver 3 / Fireworks 3 / Cubase SL + creamware Scope geluidskaart / Visual Basic 6.0 / Photoshop 7.0 en geen van allen werkt op Vista, laat staan de 64b versie
Weet het, zijn allemaal oude programma's, maar het zijn ook allemaal legale versies die me toen veel geld gekost hebben en die bovendien nog steeds perfect doen waar ik mee bezig ben. Dus een beetje gek om die plots allemaal te gaan upgraden naar nieuwe versies. :p

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Wat ik niet bergijp, je wil wel je OS moderniseren, maar liever niet je software...

ik zou eerder andersom denken. Het OS kan mij eigenlijk weinig schelen, als het maar naar behoren werkt (of het nu WinXP, WinXP64, Vista32 of Vista64 is), maar in de software wil ik functionaliteit, en de mogelijhkheid om bestanden te lezen die met nieuwe versies gemaakt zijn. Alhoewel ik niet erg te spreken ben over Office2007, maar da's een ander verhaal.

Uiteraard heb je veel geld betaald voor je legale pakketten, maar upgrades zijn vaak niet zo heel erg prijzig, en verdien je (als het goed is) vlot terug.
Photoshop 7.0 -> CS3 kost 200 euro ex btw

[ Voor 3% gewijzigd door Witte op 08-05-2008 13:29 ]

Houdoe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In je ander topic zet je dat je een heel speciale audio kaart hebt, op de site van de leverancier daarvan (als ik goed zit) zie ik alleen maar software voor XP. Als dat kritisch voor je is denk ik te raden wat je volden OS is. 64 bit wordt waarschijnlijk helemaal problematisch.

bron:
"http://www.sonic-core.net/de/support/download.html

Voor je flash/dreamwaver/fireworks meuk had je de boel wel onder vista aan de gang gekregen, desnoods in een virtueele machine.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mumble
@ leuk_he:

Klopt inderdaad. Het is een creamware powerpulsar kaart. tegenwoordig scope, maar die kaart wordt niet echt gebruikt als 'soundcard'. Het is een kaart die gebruikt wordt om muziek te maken. Bedoeling is om deze gewoon niet te gebruiken in Vista. Zal in dat OS gewoon uitgeschakeld worden. Waarschijnlijk zal het onboard geluid of een apart creative kaartje de aansturing van de multimedia en games in vista doen. Het hele muziekgebeuren van Cubase SL - Traktor gaat in XP blijven draaien.

@ Witte:

Van die Photoshop is er inderdaad een upgrade voor die prijs en dat valt nog te overwegen. De andere programma's zijn gewoon niet meer te upgraden. Zijn van die leeftijd dat de uitgevers zelfs de upgrade versies geschrapt hebben. Ik gebruik de meeste programma's uit het oogpunt van een liefhebber en dus is dat gewoon gigantisch duur om al die programma's opnieuw te gaan aankopen om daar als amateur mee bezig te zijn :p
XP voeldoet zeker en vast nog, maar aangezien ik dan toch een recent systeem ga kopen (ben nog steeds een gamer hé) lijkt het me gewoon gek om niet de mogelijkheden van dat systeem ten volle te gebruiken. En dan bedoel ik vooral de link CPU / Graphics Card / Operating system.
Al de andere rest waar ik me aan waag en mee bezig ben, wens ik gewoon wat veilig te stellen om zeker nog geniet van te kunnen hebben.

:p
Pagina: 1