[XP] Inspiron 8100 Toetsen worden softwarematig ingedrukt

Pagina: 1
Acties:

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:10
Hallo,

Ik heb met mijn laptop (Dell Inspiron 8100) het probleem dat het lijkt of er een willekeurige toets de hele tijd ingedrukt wordt, zelfs met alle toetsenborden ontkoppeld (ook het van de laptop zelf). Vaak is het de Ctrl-toets, als ik dan alleen op de toets 'a' druk, ziet Windows dit als Ctrl+a. Normaal typen is dus niet mogelijk. Soms is het ook de 5-toets, de Home-toets of de F1-toets. Windows opnieuw installeren heeft niet geholpen. Denk zelf dat het een hardwarematig probleem is, omdat er eens koffie over de laptop gemorst is en sinds toen doet hij raar. Ik denk dat het aan de keyboard controller ligt, alhoewel deze volgens de Dell Diagnostics-cd niets mankeert. Is dit misschien softwarematig op te lossen ? Op het moederbord zijn geen sporen van koffie te zien, zou ook niet weten waar de keyboard controller zit.

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 02-05-2008 16:33 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Verwijderd

Wel, als er koffie over gemorst is, is deze heel waarschnlijk de schuldige :)

Wat je kan proberen is om je toetsen !voorzichtig! los te halen van je toetsenbord, dit kan meestal zonder problemen en te kijken of je nog vuilresten ziet, zo ja, deze opkuisen. Ik raad je wel aan om eerst een toets proberen los te halen die je niet veel gebruikt :) de Pause/break ofzo.

• jacobras
Bedankt voor je reactie, het toetsenbord van de laptop heb ik al losgekoppeld, maar dan nog doen de problemen zich voor. Heb 'm hier aan staan zonder enig toetsenbord aangesloten, maar krijg nog wel allemaal help-vensters te zien (waarschijnlijk is het nu de F1-toets).

Edit:
Vergeten te melden: het toetsenbord van de laptop doet het helemaal niet meer, ligt aan de aansluiting. Weet je misschien waar de keyboard controller zit?

[ Voor 23% gewijzigd door jacobras op 02-05-2008 16:43 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 13:27
Als je het moederbordje kunt demonteren eens grondig schoonmaken met een daarvoor geschikt goedje. Lijkt me sluiting op een IC-voetje oid.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je koffie over een laptop gooit lijkt het mij niet echt vanzelfsprekend dat je dan in Windows Clients een oplossing gaat zoeken, maar goed :)

Ik verplaats je topic naar Complete Systemen & Laptops toe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jacobras
frickY schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:42:
Als je het moederbordje kunt demonteren eens grondig schoonmaken met een daarvoor geschikt goedje. Lijkt me sluiting op een IC-voetje oid.
Oké, waar zou ik dat mee kunnen doen ?

@alt-92:
Lijkt me inderdaad ook niet, per ongeluk verkeerd geplaatst.
Ik heb de koffie er niet overheen gegooit, maar de vorige eigenaar. Daarom kreeg ik de laptop :).

[ Voor 12% gewijzigd door jacobras op 02-05-2008 16:52 ]

• jacobras
Heb vandaag het moederbord helemaal schoongemaakt met spiritus, tot nu toe doet alles 't met het (externe) toetsenbord het nog goed. Maar zodra ik een toets indruk op het toetsenbord van de laptop zelf, gaat 'ie de Ctrl-toets weer ingedrukt houden. Ik hoop dat hij het nu blijft doen :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Heb je de rest ook schoongemaakt? :) Toetsenbord, connector e.d..
Is er verder niets beschadigd doordat er koffie eroverheen is gegaan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• jacobras
Àlles schoongemaakt, weet niet of er verder nog iets is beschadigd. Heb 'm een 10 minuten aan laten staan op kladblok. Toen ik net weer ging kijken stond er '=66=' en de helpinformatie van kladblok (F1-toets)... Nu ik zit te typen valt het wel mee, net kwamen er opeens twee vijfen te staan.

Edit: is er een programma'tje waarmee je bepaalde toetsen kan blokkeren ? Ik bedoel voor alle toetsenborden. Dan zou ik de Ctrl-toets, de 5-toets en de F1-toets blokkeren. Op het externe toetsenbord zit nog een 5 toets (Fn + I), dus die andere heb ik niet nodig. Zal wel even googlen.

[ Voor 33% gewijzigd door jacobras op 03-05-2008 16:02 . Reden: zie bericht ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Dan is hij nog niet helemaal schoon/droog. Als je niets typt, mag er gewoon niets in beeld komen.
Maar het kan ook zijn dat hij definitief is beschadigd......

Speel ook Balls Connect en Repeat

• jacobras
Denk dat hij definitief is beschadigd, heb het toetsenbord goed schoon en drooggemaakt. Zie nu net pas dat de eerste letter in mijn vorige bericht een streepje erop heeft, heb ik zelf niet gedaan.

Edit: hij doet het nog steeds niet goed, zal 'm opnieuw schoonmaken...

[ Voor 15% gewijzigd door jacobras op 03-05-2008 16:23 ]

• jacobras
Heb 'm voor de tweede keer schoongemaakt, alles doet het perfect behalve het toetsenbord van de laptop zelf. Die ga ik misschien tweedehands kopen. Maar de rest doet het helemaal goed :)

Pagina: 1