Toon posts:

Nieuwe koeler kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
de standaard koeler die nu op mijn HP Pavillion t3160 zit maakt echt een takke herrie, dus ik wil een nieuwe koeler kopen. :)
Ik ben al eens naar een winkel toe geweest en ze gaven mij toen de Cooler Master Hyper TX2, met die Pushpins dat lukte dus voor geen ruk.
Nu wil ik een nieuwe kopen van
deze site

Hij moet:
- Lekker stil zijn (Het belangrijkst)
- Goed koelen
- Niet al te duur zijn (Max 35 euro)
- Makkelijk te installeren zijn, niet helemaal het moederbord los te hoeven maken etc.. Gewoon erop vast zetten, kabeltje vastzetten en klaar.
-Geen pushpins hebben, geef mij maar gewoon goede metalen schroeven. :')

Ik heb een Intel 775 socket.

Wie kan mij een beetje helpen met het zoeken naar een goede koeler?

Gr Lennart

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 14:06
Ik denk dat je lang kan zoeken, (bijna) alles voor S775 heeft pushpins.

Verwijderd

Ehm hoe wil je schroeven gebruiken zonder het mobo los te maken :S
Socket 775 heeft geen bracket zoals bv een socket 939 ;)
Denk dat vast zit aan push pins mocht je echt het mobo er niet uit willen trekken...

Ken trouwens een koeler zonder pins, das een TRUE...
Maar dies duurder dan 35E.

Verwijderd

Topicstarter
Die pushpins krijg ik er niet goed in:S. Ik ben bang dat als ik te hard druk, ik iets met dat moederbord verkloot. Nog tips daarvoor?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:02:
Die pushpins krijg ik er niet goed in:S. Ik ben bang dat als ik te hard druk, ik iets met dat moederbord verkloot. Nog tips daarvoor?
Gewoon door drukken, een moederbord kan wel wat hebben hoor. Zelfs al staat een moederbord helemaal bol nadat de koeler er op zit is dat ook geen probleem.

Je zal toch een keuze moeten maken of je wel of geen pushpinnen wilt. Als je een koeler koopt zonder die dingen moet het moederbord er gewoon uit omdat je anders nooit de schroeven er in krijg. Het is echt het een of het ander.

Verder zijn er tig reviews te vinden waar vrijwel alle huidige koelers aan bod komen. Dan kan je zelf zien welke het beste is aan de hand van benchmarks qua temps en geluidsproductie. Er zijn tegenwoordig enorm veel mensen opzoek naar een goede luchtkoeler en daarom zijn er ook meer reviews te vinden dan ooit. Google gewoon eens en dan kom je genoeg tegen.

Iemand kan hier wel zeggen: ik heb koeler die en die en die vind ik super, maar dat betekend niet dat dat de beste keuze is. Een review zet alle koelers naast elkaar en komt dan met een objectieve conclusie die niemand je hier aan de hand van zijn eigen ervaring kan geven.

Een Zalman 9700 is best goed maar als je verder geen ervaring hebt met andere koelers kan je niet zeggen dat die de beste keuze is. Verder is de kans dat je hier iemand tegen komt die 5 of meer koelers gebruikt heeft erg klein. Om tot een goede keuze te komen moet je gewoon reviews gaan lezen, de ervaring van 1 iemand met 1 koeler zegt helemaal niets ook al vind die persoon die koeler helemaal perfect.

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 02-05-2008 17:13 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Je moet altijd wel goed kijken of de pinnetjes in de goede stand gedraaid staan, om ze erin te drukken. Het zou op zich redelijk makkelijk moeten gaan. Het kan ook zo zijn, dat de witte punten te ver uit elkaar staan, waardoor ze niet beiden in de mountinghole gaan. Zorg dat ze goed tegen elkaar aan zitten en dat je ze goed boven de gaten houdt als je de koeler monteert.

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 21:11
Gebruik nu oa een ZEROtherm NV120 Nirvana en een Coolermaster GeminII. Deze koelers gekozen vanwege de zeer degelijke montage systemen. Moederbord moet echter wel verwijderd worden en kosten iets boven de 35 euro. Volgens mij is er voor 775 geen "degelijke" oplossing zonder dat het moederbord verwijderd moet worden.
De ZEROtherm is wel een beauty van een koeler, koelt als een gek en is niet al te zwaar. De GeminII is me iets te veel van het goede qua gewicht en afmetingen. De ZEROtherm is echter niet de stilste koeler die ik ken maar met de bijgeleverde fan controller kan je hem het zwijgen opleggen zonder dat de prestaties er veel onder lijden.
Maar eerst zou gewoon ff harder duwen op de pins van je TX2, volgens mij moet je wel heel hard duwen om je MB te slopen :P en inderdaad even kijken of ze in de juiste stand gedraaid zijn. Een TX2 lijkt me een prima keuze als het alleen gaat om minder geluid, een Arctic Freezer 7 Pro is ook een goede optie, heb er goede ervaringen mee maar qua montage/koeling/geluid/rpijs weinig verschil met TX2 (wellicht is een Arctic Cooler Alpine 7 Pro al voldoende?).

Succes

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HPLC11
simple koeler die goed koelt wel met druk pinnen.
Je moet inderdaad wel wat harder drukken maar ik geloof dat het met deze druk systeem wat makkelijker ging
Stukje van de tekst van anderen koper

Deze koeler verdient 5 sterren!! Hij is zeer stil (nauwelijks hoorbaar) en koelt uitstekend. Mijn Quad Core processor (Q6600) is idle 36 graden. Wanneer ik een stress test draai, word hij gemiddeld 47 graden. Kost geen klap en doet wat hij moet doen.......KOELEN. Bijkomend voordeel: (1) gewoon dmv pushpin te bevestigen op je moederbord. (2) normaal formaat koeler dus hangt niet aan je moederbord en neem niet veel ruimte in beslag.

Hier heb je ook nog een betaalbare koeler
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLT12

Verwijderd

Die TX2 is al een prima koeler...
Gewoon doordrukken die hap!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
Als je het moederbord er niet uit wil hebben moet je toch met dat intel push systeem aan de slag.
Pinnetjes eerst naar boven trekken en dan naar rechts draaien en daarna eerst de 2 plastic uiteinden (waar het ijzeren pinnetje tussen zit) in het gat op het mb laten vallen zeg maar. Als je allemaal goed in die gaten zitten pas gaan drukken.
Welke processor zit er bij jou in? Wellicht dat die hyper tx2 al voldoende is (je airflow in de kast is minstens net zo belangrijk).
Ik heb iig pas deze gekocht:
productreview: Xigmatek HDT-S1283 review door luckyjan

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik vind het raar, nu zitten er toch ook gewoon schroeven in op de standaard koeiling?
Nouja, dan is het gewoon een kwestie van doordrukken, ik zal mijn TX2 nog maar eens proberen, anders koop ik wel een andere.

Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:09:
Maar ik vind het raar, nu zitten er toch ook gewoon schroeven in op de standaard koeiling?
Nouja, dan is het gewoon een kwestie van doordrukken, ik zal mijn TX2 nog maar eens proberen, anders koop ik wel een andere.

Bedankt voor jullie reacties.
Owke dan... Wel schroeven op je orriginele koeling...
Dan moet je ff goed kijken wat er achter je mobo zit!
Want als er schroeven op zitten, dan zit er een backplate achter je mobo.
En als die er zit krijg je die push pins er never nooit niet goed!
Denk dat je toch ff wat meer moeite moet doen en ff die backplate weg moet halen.

Verwijderd

Topicstarter
Oohw, dat zal het zijn, daarom lukte het niet om die Pushpins er in te krijgen. Er zit waarschijnlijk al een backplate in. Dat is mooi, dan ga ik nu maar opzoek naar een goede koeler met schroeven. :p

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:56:
Oohw, dat zal het zijn, daarom lukte het niet om die Pushpins er in te krijgen. Er zit waarschijnlijk al een backplate in. Dat is mooi, dan ga ik nu maar opzoek naar een goede koeler met schroeven. :p
Je moet maar net mazzel hebben dat de schroeven van de nieuwe koeler ook in die backplate passen. Die kans is op zich niet zo heel erg groot. Ik zou die backplate gewoon verwijderen.

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:50:
[...]

Je moet maar net mazzel hebben dat de schroeven van de nieuwe koeler ook in die backplate passen. Die kans is op zich niet zo heel erg groot. Ik zou die backplate gewoon verwijderen.
+1

Goedkoopste oplossing :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Zalman 7500 gekocht, en er op gezet. het lukte prima, maar ik heb een klein vraagje nog:
Op welke temperatuur moet ik letten bij SpeedFan?
Core, Temp1, Remote1Remote2 of Ambient?

Verwijderd

Realtemp moet je downloaden ;)
Speedfan is leuk voor fans, niet voor temps...

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet, ik heb een Pentium 4. ;)
Nog andere alternatieven?

Verwijderd

Core temp moet je hebben bij speedfan
Pagina: 1