Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn nieuwe laptop, een Compaq Presario V6000, is Vista geïnstalleerd. Ik zou heel graag XP erbij willen, met een dual boot. Dit wordt echter een probleem, daar mijn harde schijven (sata) niet worden herkend. Ik ben al aan de slag geweest met drivers, nLite etc, maar dat gaat me boven de pet. Nu bedacht ik dat het misschien wel mogelijk is Win XP op een grote USB te installeren. Als ik een USB-stick koop van 4gig moet dit volgens mij wel mogelijk zijn. Echter, gaat het wel werken? Een compleet besturingssysteem op een USB-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan wel, maar dan zit je met hetzelfde probleem dat het installeren van een USB Storage driver die @ boottime al beschikbaar is je boven je pet zou gaan ;)
[google=usbstor+boot+driver+XP] zou je alvast in de goede richting moeten zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De installatie-cd van XP herkent al wel een USB-stick die er in is gestoken. Ik weet niet of je dat bedoelt...

Verder ziet deze tutorial er wel fris en duidelijk uit. Ik geef het een kans! :)

NB: ik moet eerst nog uitvissen hoe het een dual-boot uitpakt. Ik geloof dat hier nog iets bijzonders aan de hand is..?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 13:06 ]