Toon posts:

downloaden op DC++

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dringende vraag over telfort modem ZyXEL 2602R

ik heb telfort aangesloten
nu kom het probleem ik heb er ook een router achter hangen dat is de SITECOM DC-202-V6

nu down ik graag op DC++
maar ik kan geen poorten openen
hoe kan ik dat doen en waar zitten die poorten in die ZyXEL 2602R

ik sta hierdoor op passief ipv actief :'(

en dan nog een vraag wat ik niet smap
in de modem geeft i DSL Up 7728 kbps / 68 kbps aan!
en op speedtest.bbned geeft i 1890.4 kbps aan

wat moet ik nou vertrouwen ?

ik zit 580 meter van de centrale af :?

b.v.d
Curetjuhhh alias ThE_CuRe 8)

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Meestal zitten de poorten aan de achterkant !

(Hint : heb je er geen manual bij ?)

Groetjes, LDenninger alias die knakker die wel eens achter een computer zit maar ook wel eens buiten komt en een hekel heeft aan het opruimen van de rotzooi als de kat het weer eens nodig vond om binnen te kotsen ofzo omdat ie weer eens wat verkeerds gegeten heeft, niet dat dat zo vaak voor komt maar als het gebeurt is het toch wel vrij irritant.

[ Voor 64% gewijzigd door LDenninger op 02-05-2008 15:34 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
LDenninger schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:32:
Meestal zitten de poorten aan de achterkant !

(Hint : heb je er geen manual bij ?)

Groetjes, LDenninger alias die knakker die wel eens achter een computer zit maar ook wel eens buiten komt en een hekel heeft aan het opruimen van de rotzooi als de kat het weer eens nodig vond om binnen te kotsen ofzo omdat ie weer eens wat verkeerds gegeten heeft, niet dat dat zo vaak voor komt maar als het gebeurt is het toch wel vrij irritant.
Doet eens normaal -_-

Je moet gewoon even naar portforward.com gaan ofwat check in iedergeval even de FAQ

Verwijderd

Ergens bij network en dan bij NAT. maar waarom heb je er nog een router achter hangen? dat telfort ding is al een router, een beetje dubbelop dus. Een switch zou het ook prima doen (en dan hoef je niet op 2 apparaten te port forwarden).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:31:
nu kom het probleem ik heb er ook een router achter hangen dat is de SITECOM DC-202-V6
Eerste vraag: Waarom heb je een router achter je router hangen?
en dan nog een vraag wat ik niet smap
in de modem geeft i DSL Up 7728 kbps / 68 kbps aan!
Wat smap je niet? Je downstream is 7728kbps, je upstream is 68kbps. Waarschijnlijk heb je de boel dus thuis beroerd aangesloten of zit je ver van de centrale vandaan.
wat moet ik nou vertrouwen ?
De snelheid die je krijgt met een cleane bak met een willekeurige testfile. en dan niet de snelheid die je IE de eerste paar seconden aangeeft, maar de snelheid na een minuutje of wat..
ik zit 580 meter van de centrale af :?
Dan klopt dat niet, of dan heb je thuis de boel zeer beroerd aangesloten. Je upstream is beroerd laag.
b.v.d
Curetjuhhh alias ThE_CuRe 8)
Als je nou eens de regeltjes gelezen had, wist je dat dit niet nodig was.

Long story short: Sloop die sitecom er tussenuit en vervang 'm voor een switch (of maak 'm een switch door de DHCP uit te zetten, het IP in de goede range te zetten en de Zyxel op een LAN poortje aan te sluiten ipv. de WAN). Daarna mag je in de handleiding van de Zyxel gaan uitzoeken hoe je een port mapt.

@onder: Kwestie van opvatting ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 03-05-2008 20:44 ]

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
@Yasper: fijn dat je zo deskundig antwoord geeft,
maar je kunt ook wat vriendelijker reageren in je posts.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
we zijn er om te helpen, maar als de toon je niet echt aanstaat had je beter even volgend topic doorlezen: Het Grote Poortmappingsverhaal.

Dan had je waarschijnlijk zelf de oplossing al gevonden ;) :+
(eerste link daar is de link naar portforward.com met daarop zowat alle routers/modems en programma's waarvoor je soms poortjes moet openzetten)
Pagina: 1