Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS3 dood door blikseminslag

Pagina: 1
Acties:

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 09:04
Hallo,

Gisteren heeft een kameraad van me blikseminslag gehad, waardoor zijn PS3 stuk is gegaan.
Hij heeft nu ook geen internet dus kan verder ook niks opzoeken.
Het probleem is nu dat GTA IV vast in zijn console zit, aangezien het apparaat kappot is kan je niet via de normale manier het spel eruit halen, weten jullie ook een manier om het spel eruit te krijgen zonder teveel problemen?
Ik weet verder ook niet zoveel af van de garantie bij Sony, volgens mij is dat een jaar, als dat zo is, is dat bij hem al verlopen aangezien hij hem sinds de launch dag al heeft.
Ook lijkt me het overigens sterk dat blikseminslag onder de garantie valt.
Graag jullie advies hierover, wat het beste is om nu te ondernemen.
Maar mijn hoofdvraag is eigenlijk meer dus hoe GTA IV het beste uit die console verwijderd kan worden zonder de boel te beschadigen, want als die console terug naar Sony gaat vrees ik dat die schijf niet meer terug komt.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:44
Je moet die ps3 gewoon verhalen op je verzekering, als je die hebt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Wazza schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:30:
Ook lijkt me het overigens sterk dat blikseminslag onder de garantie valt.
Niet onder garantie, maar waarschijnlijk wel onder bepaalde verzekeringen. Waterschade en dat soort dingen worden vaak gedekt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Blikseminslag valt nooit onder garantie. Hooguit onder een of andere verzekeringspolis.
Edit: /spuit11

Ik ken de PS3 niet, maar bij de meeste CD-ROM drives zit aan de voorzijde heel vaak een piepklein gaatje waardoor een opengebogen paperclip past. Duw die erin en je duwt met die beweging het laatje open zonder schade te maken.

... Maar dan moet dat gaatje er wel zitten natuurlijk... :+

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 02-05-2008 15:33 ]

Alles kan stuk.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:27

MsG

Forumzwerver

Zit er niet zo'n klein gaatje ergens in de buurt van de lade? Daar moet je in prikken en dan kan hij open. Is bijna altijd zo bij cd lades.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat betreft de kosten van die console, verhalen op je verzekering. En over het er uit halen van GTA IV, heeft die console niet zo'n reset 'gaatje'? Daar kun je vaak een paperclip insteken, om de lade toch te openen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Anders even kijken of er zo'n klein gaatje op de drive zit.

Een overspanningsbeveiliging is niet zo heel erg duur, maar wel erg practisch, ook voor telefoonkabels. Helaas heb ik dit zelf ook allemaal achteraf moeten leren, maar beter laat dan nooit, zal ik maar zeggen!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een PS3 heeft geen lade en ook geen klein gaatje helaas (slot loading). Ik ben bang dat je hem daarvoor open moet gaan maken. Beter wachten totdat je verzekering heeft betaald (als je die hebt). :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reb87 op 02-05-2008 15:38 ]

Verwijderd

iets scherps als een mes ertussen steken en openschuiven?

Slechte adviezen zijn - ookal goed bedoeld - niet goed. Voor de veiligheid van de TS, z'n garantie en z'n game maar even weggestreept :P

[ Voor 58% gewijzigd door TheZeroorez op 02-05-2008 16:34 ]

• Wazza
Bedankt voor jullie reacties,
Zoals Reb87 al zei, de Bluray drive van de PS3 heeft geen lade (slot-loading), dus waarschijnlijk moet die console gewoon open om die schijf eruit te halen, en ik weet niet hoe makkelijk dat kan, en of het spul snel kan beschadigen.
Maar ik denk dus inderdaad dat het beste is om op de verzekering te wachten, ik weet ook niet precies wat voor verzekering hij heeft, maar we moeten maar even zien.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als de garantie er af is: openschroeven en kijken of je een zekering kan vervangen? Moet ergens te vinden zijn bij de voeding, zou ik denken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Er schijnt nog een trucje te zijn met het aantal seconden (10-20) ingedrukt houden van de eject toets. Het is het proberen waard lijkt me. Wel even aansluiten op de stroom.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:23:
Er schijnt nog een trucje te zijn met het aantal seconden (10-20) ingedrukt houden van de eject toets. Het is het proberen waard lijkt me. Wel even aansluiten op de stroom.
Aansluiten van de stroom na blikseminslag lijkt mij niet de oplossing :P

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre hij kapot is, ik weet ook niet op welk niveau die manual override werkt. Het is toch te proberen?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:38:
iets scherps als een mes ertussen steken en openschuiven?

[mbr]Slechte adviezen zijn - ookal goed bedoeld - niet goed. Voor de veiligheid van de TS, z'n garantie en z'n game maar even weggestreept :P[/mbr]
Ehm, sorry Zeroootje, maar ik vind dit helemaal geen slecht advies. Als hij echt zo graag GTA IV eruit wil halen, zonder dat ding open te schroeven zal je toch op zoiets uit komen. En hij stopt dat mes in z'n console, niet in z'n mond :? :X

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Muthas schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:08:
[...]

Ehm, sorry Zeroootje, maar ik vind dit helemaal geen slecht advies. Als hij echt zo graag GTA IV eruit wil halen, zonder dat ding open te schroeven zal je toch op zoiets uit komen. En hij stopt dat mes in z'n console, niet in z'n mond :? :X
Zo zal hij het niet kunnen verhalen bij verzekering,ze steken het dan op user damage.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 02-05-2008 21:12 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Met een mes gaan lopen prikken in die drive lijkt me niet verstandig, dus wat dat betreft ben ik het wel met Zerootje eens.
Voor wat betreft die console. Zoals de TS al aangeeft, heeft de persoon in kwestie waarschijnlijk geen garantie meer (meer dan een jaar oud, en blikseminslag valt niet onder garantie).
Ga er bijv. eens mee bij een modshopje langs (die standaard Wii/PS2/3, XBox ombouwers zeg maar), wellicht hebben die nog trucjes.
Over de paperclip truc, dat die drive een slot-in drive is maakt op zich niet zo veel uit hoor, mijn beide Pioneer slot-in drives hebben ook gewoon dat kleine gaatje bij het slot zitten, en op die manier krijg ik met een opengevouwen paperclip toch echt mijn schijfjes er wel uit als de PC uit staat.
Misschien wel kans dat die hole achter de front van de PS3 verstopt zit, en de TS er niet zo bij kan...

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:03

hilgo

Clear your mind of can't.

Garantie is volgens mij langer dan 1 jaar (bron)

Discogs

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:44
Het kan natuurlijk zijn dat de bliksem slechts een zekeringetje gefrituurd heeft. Zeker waard om even te checken.

En anders scheint het dat je van de blue ray diode nog een leuke laser kan maken. >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Dekaasboer op 02-05-2008 21:40 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:32
Brede P schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:15:
Met een mes gaan lopen prikken in die drive lijkt me niet verstandig, dus wat dat betreft ben ik het wel met Zerootje eens.
Voor wat betreft die console. Zoals de TS al aangeeft, heeft de persoon in kwestie waarschijnlijk geen garantie meer (meer dan een jaar oud, en blikseminslag valt niet onder garantie).
Ga er bijv. eens mee bij een modshopje langs (die standaard Wii/PS2/3, XBox ombouwers zeg maar), wellicht hebben die nog trucjes.
Over de paperclip truc, dat die drive een slot-in drive is maakt op zich niet zo veel uit hoor, mijn beide Pioneer slot-in drives hebben ook gewoon dat kleine gaatje bij het slot zitten, en op die manier krijg ik met een opengevouwen paperclip toch echt mijn schijfjes er wel uit als de PC uit staat.
Misschien wel kans dat die hole achter de front van de PS3 verstopt zit, en de TS er niet zo bij kan...
hilgo schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:32:
Garantie is volgens mij langer dan 1 jaar (bron)
Zoals eerder gezecht heeft dit NIKS met garantie te maken. Dit is een gevalletje verzekering.

Ik denk zelfs dat je die gta er in kan laten zitten en de console + spel bij de verzekering kan terugkrijgen. Door toedoen van bliksem kan jij je cd niet terug krijgen, gewoon bliksemschade, die bluray.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Inboedelverzekering - Inductieschade door blikseminslag. Kun je dus gewoon claimen (Mits je een inboedelverzekering hebt natuurlijk)

Het valt niet onder de garantie want het is geen gebrek van het product.

[ Voor 22% gewijzigd door dominic op 02-05-2008 21:56 ]

Download my music on SoundCloud

• Wazza
Inmiddels heeft mijn kameraad, of eigenlijk zijn vader, al een nieuwe PS3 opgehaald met GTA 4 :*) .
Nu blijkt ook nog eens zijn HDTV stuk te zijn, de HDMI inputs zijn defect... :'(

...Kan ie nog niet GTA 4 in HD spelen...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wazza schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:47:
Inmiddels heeft mijn kameraad, of eigenlijk zijn vader, al een nieuwe PS3 opgehaald met GTA 4 :*) .
Nu blijkt ook nog eens zijn HDTV stuk te zijn, de HDMI inputs zijn defect... :'(

Als een apparaat kapot gaat gaan anderen vaak ook! Jammer maar ook die ..zal vervangen moeten worden. Maar daar betaal je inboedelverzekering voor!

There is no place like ::1

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
Wazza schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:47:

Jij gaat zeker die oude PS3 voor een mooi bedragje overnemen nu die toch al een nieuwe heeft? ;-) Zo niet dan wil ik em wel haha.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:27

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Schade door bliksem inslag is veelal verzekerd door je inboedel of opstal-verzekering gedekt. (deze laatste wordt ook wel brandverzekering genoemd) Dus zowel de PS3 als de TV kun je gewoon aan je verzekering opgeven.

Het beroerde bij bliksem inslag is dat sommig apparaten in eerste instantie niets lijken te mankeren, maar na zeg een maand vreemde dingen gaan doen, dit kan dus nog de gevolgen zijn van dezelfde blikseminslag.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: weet je zeker dat het door blikseminslag komt? Ik zie net dit nieuwsbericht:
http://www.nu.nl/news/155...r_Grand_Theft_Auto_4.html

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wazza
Jij gaat zeker die oude PS3 voor een mooi bedragje overnemen nu die toch al een nieuwe heeft? ;-) Zo niet dan wil ik em wel haha.
Ik heb eigenlijk al een PS3 :9 , en volgens mij wil hij die oude laten repareren door Sony.
Hij had naar Sony toegebeld en volgens hun kon je de PS3 laten repareren/vervangen voor 250 euro.
Heeft hij er straks twee _/-\o_ , één voor in de huiskamer en één voor het computerhok...
@TS: weet je zeker dat het door blikseminslag komt? Ik zie net dit nieuwsbericht:
http://www.nu.nl/news/155...r_Grand_Theft_Auto_4.html
Ik denk niet dat GTA 4 de schuldige is, omdat de hele console niks meer doet, in dat nieuwsbericht staat dat alleen de laser van de BD-speler kapot zou gaan door GTA 4.

[ Voor 27% gewijzigd door Wazza op 05-05-2008 19:12 ]

• Wazza
Het beroerde bij bliksem inslag is dat sommig apparaten in eerste instantie niets lijken te mankeren, maar na zeg een maand vreemde dingen gaan doen, dit kan dus nog de gevolgen zijn van dezelfde blikseminslag.
Ik woon ongeveer 500 meter van mijn kameraad vandaan waar de bliksem is ingeslagen, is er een (grote) kans dat mijn pc eruit knalt over een maand? :'(
De stoppen zijn er bij ons in ieder geval niet doorgeslagen...

Overigens klinkt het een beetje vreemd, waarom knalt zo'n apparaat er niet meteen uit, maar dan pas na een maand ofzo? :?

Verwijderd

omdat een piek spanning nou eenmaal niet gezond is voor een apparaat, dat kan er voor zorgen dat bepaalde componenten dusdanig schade , en of, slijtage kunnen gaan vertonen :)

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik voeg verder niks toe aan dit topic, maar het valt me toch wel tegen dat er comments geplaats worden door mensen die nog niet eens weten hoe een Playstation 3 eruit ziet 8)7

Gaatjes voor paperclips en disc-trays...?
Come on!!

Voor de rest denk ik dat je dit moeiteloos kan laten terugvallen op je verzekering.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik vond dit trouwens nog
UPDATE!!! Thanks, I was just freaking out and didnt think about tweezers/needle. With the combo of both I got all 3 disc out, and just put in GT5 and it is doing the update/load.....will see how it plays as soon as it is done, but so far it seems to work fine. Thank you all for your help!!!!
http://boardsus.playstati...&thread.id=2819691&page=1

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1