Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanochtend hebben wij hier ineens een probleem met de quattrovox 2. Wij kunnen bellen met het apparaat en gebeld worden maar de grootste grap is dat geen telefoons rinkelen.

Wanneer wij op de gok de hoorn van de haak halen kunnen wij iemand horen maar de telefoons geven geen signaal dat iemand belt.

Wij hebben een softwareupdate gedaan van v2 naar v10. Dit is succesvol verlopen maar heeft geen invloed gehad op het systeem. Het probleem is ook plots ontstaan van de dag ervoor werkte alles nog en we zijn niet bij configuratieinstellingen van de quattrovox geweest.

Op dit forum heb ik al een artikel gevonden betreffende dit probleem maar die gaf onvoldoende informatie omdat de quattrovox eerder uit het raam vloog dan het probleem opgelost was.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? KPN gaf te kennen hiermee niet verder te kunnen helpen op dit moment en sturen pas over 5 dagen een monteur...

alvast bedankt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Stekker eruit stekker erin?

[ Voor 160% gewijzigd door remco_k op 02-05-2008 15:08 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
meer dan 5x geprobeerd. 1 keer zelfs 10 minuten lang.

• remco_k

remco_k

Als ik het me goed herinner heeft de qv ook een 'stille' modus, die geaktiveerd word door de één of andere toetscombinatie op het hoofdtoestel (poortje 1).
Wellicht is dat per ongeluk of gewetensloos gebeurd.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet in de handleiding vinden... Ik zit nu bij "Beltoon instellen" te kijken.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 14:04
Handleiding Qv2:

6.3 Gebeld worden voor (on)bepaalde tijd blokkeren

Misschien heb je wat aan de info op blz 41 en 42 van de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
3ssen schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:08:
Handleiding Qv2:

6.3 Gebeld worden voor (on)bepaalde tijd blokkeren

Misschien heb je wat aan de info op blz 41 en 42 van de handleiding?
Had ik inmiddels ook gevonden maar dat is het probleem niet. Daarnaast kan dat het ook niet zijn want wanneer ik de telefoon opneem hoor ik mezelf wel op dat moment maar de telefoon rinkelt zelf niet.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik ken dit probleem van de Qvox III. Daar werkt een softwareupdate.

Kun je eens proberen.

http://www.kpn.com/thuisb...tware-update-versie-9.htm

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Rainmaker schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:01:
Ik ken dit probleem van de Qvox III. Daar werkt een softwareupdate.

Kun je eens proberen.

http://www.kpn.com/thuisb...tware-update-versie-9.htm
TS heeft reeds een update gedaan naar v10

TS: Al geprobeerd dat ding te resetten naar default en dan opnieuw te configureren?
En heb je de adaptor al eens gecontroleerd? Die is geloof ik 42V.. en om dat ding te laten functioneren is veel minder nodig, intern wordt dat teruggezet naar (bv) 5 volt... en daarmee werkt die QV prima. De hoge spanning is puur nodig voor het belsignaal..

Zou me niets verbazen als ie op een 12V adaptor ook prima werkt, alleen toestellen niet rinkelen (daar is juist de hogere spanning voor nodig)

Misschien een idee om voor 15 eur oid een QV4/5 op marktplaats te kopen? Scheelt je 'zoeken' naar dit probleem, je bent sneller klaar en hebt meteen een nieuwere centrale

[ Voor 48% gewijzigd door DJSmiley op 08-05-2008 21:15 ]

• remco_k

remco_k

@hierboven:
De QV2 werkt zonder externe adapter, gaat gewoon 230V naar binnen.

Alles kan stuk.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

als je er nou helemaal niet uitkomt :) ik heb er hier nog eentje liggen geloof ik versie 1 of 2 (moet ik even kijken) omdat ik zelf een upgrade naar 5 heb gedaan ivm nummermelding over alle poorten.

Het enige euvel is dat de voeding bromt, verder is hij nog prima. Als je er wat mee kan laat het maar weten (wellicht onderdelen ?)

enne voor 15 euro heb je echt geen versie 5 ...(of ik heb echt teveel betaald :))

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 08-05-2008 22:22 ]

Pagina: 1