4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Je hebt de kaart natuurlijk nog niet, dus het is zonde om op basis van het volgende de kaart aan te schaffen, maar ik vermoed dat je de pipes wel wat naar beneden kunt krijgen. Meestal zitten de finnen niet aan heatpipes vastgesoldeerd maar gewoon losjes geklemd. Als je dus de koeler (iets veiliger) verwijdert en onderaan de bochten die onder de fan uit komen iets verder doorbuigt dan denk ik dat je de heatpipes wel een end naar beneden krijgt.
Maar zekerheid heb ik helaas niet voor je.
Overigens geen idee om zo'n soort kaart aan te schaffen met een goed stille aftermarket koeler ?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
V&A aangeboden: Jetway N88GT-EN-512M + TT DuOrb cooler
bovenkant kaart is bovenkant koelblok.
Omdat je, zoals je er nu voorstaat, je produkt moet gaan aanpassen en daarmee je garantie verliestMicrokid schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:30:
Van wat ik lees zou de Zalman VF1000 (en deze afgeleide) toch wel een van de stillere koelers zijn. Dus waarom iets los kopen als je het kant en klaar van de leverancier kan krijgen, met garantie erbij
Dan is zo'n DuOrb een heel goed alternatief. Volgens mij is de fan alleen niet regelbaar, maar uit verhalen maak ik op dat dat ding van zichzelf al vrij weinig geluid produceert en dat de koelprestaties nauwelijks achteruit gaan als je de fan op 7V laat lopen (en dan zou 'ie stil moeten zijn).
langzaam kan dit eruit gaan , dit kan wel maanden duren maar ook veel korter
wel had ik van jou verwacht dat je dit zou weten als modje
[ Voor 14% gewijzigd door glangeveld op 04-05-2008 22:42 ]
Neehoor, als er niks in zou zitten zou 't namelijk ook niet werkenMicrokid schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:49:
Eeeh, een heat-pipe is vacuum hoor
Wikipedia: Heat pipe
Een absoluut vacuum bestaat dan ook niet en sowieso is niets absoluutHielko schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 02:08:
[...]
Neehoor, als er niks in zou zitten zou 't namelijk ook niet werken
On topic: Die kaart in de startpost krijg je hoogst waarschijnlijk wel passend Microkid.
[ Voor 15% gewijzigd door Solovine op 03-05-2008 02:16 ]
Verwijderd
Het is slechts een kleine toevoeging aan dit topic, maar ik kan je vertellen dat de MSI 8800GT rechts bovenin op dat plaatje ook erg stil is. Voordat je de normale uitvoering bestelt, zou je misschien eerst bij de betreffende webshop kunnen vragen welke versie ze leveren. Een goede winkel wil je daar vast wel bij helpenMicrokid schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:46:
Een andere oplossing is de kaart rechtsonderin, echter heeft MSI 4 kaarten met hetzelfde bestelnummer en weet je dus niet wat je krijgt. Als iemand toevallig de kaart rechtsonderin al heeft zou ik graag willen weten waar hij die besteld heeft. De versie is dan de NX8800GT-T2D512E-OC.
[afbeelding]
Uit dat artikel:Microkid schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:49:
Eeeh, een heat-pipe is vacuum hoor
Wikipedia: Heat pipe
Vacuum wordt alleen gebruikt bij de fabricage, daarna wordt 'ie gevuld met koelvloeistof.A vacuum pump is used to exclude all fluids (both gases and liquids) from the empty heat pipe, and then the pipe is filled with a fraction of a percent by volume of working fluid, (or coolant), chosen to match the operating temperature.
Thanx, daar heb ik wat aananton121 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:30:
[...]
Het is slechts een kleine toevoeging aan dit topic, maar ik kan je vertellen dat de MSI 8800GT rechts bovenin op dat plaatje ook erg stil is. Voordat je de normale uitvoering bestelt, zou je misschien eerst bij de betreffende webshop kunnen vragen welke versie ze leveren. Een goede winkel wil je daar vast wel bij helpen.
Over je eigenlijk vraag kan ik niet veel zeggen. De kaart pieste precas in mijn kast dus ik ga er niet aan zitten buigen om te kijken. Het zijn geen zachte koperen buisjes en er is redelijk wat kracht voor nodig om deze te buigen lijkt me.
Een standaard 8800GT kopen en hier een andere koeler op zetten lukt bijna niet voor de prijs van de Zilent en daarnaast heb je dus dan geen garantie meer. De Zalman koeler is denk ik één van de beste opties voor deze kaart.
[ Voor 18% gewijzigd door GodDamage op 03-05-2008 21:52 ]
[ Voor 99% gewijzigd door GodDamage op 03-05-2008 22:06 ]
Ik heb nu al een paar 9600gt,s en 8800gt,s van bovengenoemde gehad, maar nog nooit 1 met een ''standaard'' koeler, zoals je die bij andere merken wel ziet
Trouwens: De "normale" koelers van de 9600 en de 8800gt,s maken ook geen herrie hoor, dat valt reuze mee. Dat probleem was er met de eerste uitgave (klein diameter hoge toeren). En volgens mij met die van xfx, die doen dat nu ook nog, fan draait constant op 100%
[ Voor 43% gewijzigd door pcgek op 03-05-2008 22:38 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.