Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor type HP is dit?

Pagina: 1
Acties:

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 16:48
Hallo,

Ik ben op dit moment Windows 2000 aan het installeren op een wat oudere HP machine. Ik weet echter niet welk type het is. Dit heb ik nodig zodat ik de drivers voor netwerk en video (e.d.) kan downloaden bij HP.

Kan iemand mij vertellen (aan de hand van deze foto's) wat voor HP het is?
Afbeeldingslocatie: http://forum.leerlingen.com/vbb/attachment.php?attachmentid=22532&d=1209734195
Afbeeldingslocatie: http://forum.leerlingen.com/vbb/attachment.php?attachmentid=22533&d=1209734205

(Ik heb zelf al proberen te zoeken op de HP site, maar daar staan alleen kleine, vage plaatjes. Ook een image search op Google leverde mij niks op.)

Alvast bedank!

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Open de kast en kijk naar type-aanduiding op mobo e.d.? Verder kun je met een Knoppix of PEBuilder LiveCD opstarten en kijken wat voor hardware er in zit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:04
staat er geen typenummer fzo op de achterkant?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41
Dat lijkt op een (e-)Vectra.

http://h20000.www2.hp.com...SeriesId=77515&taskId=135

http://h10025.www1.hp.com...ct=16256&lc=en&cc=us&dlc=

[ Voor 91% gewijzigd door marccom op 02-05-2008 14:37 ]

Whoop!

Verwijderd

Samson_1990 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:32:
staat er geen typenummer fzo op de achterkant?
^^ ModelNR bijv.

kast lijkt overigens een beetje op een teek :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 14:35 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Waarschijnlijk zijn er tig HP machines die in dezelfde behuizing zitten, dus daar ga je niks mee opschieten. Heb je dat ding al eens geboot en gekeken wat het POST scherm, of het BIOS zegt? En anders inderdaad gewoon even goed kijken of er niet ergens wat te vinden is onder, achter, in, etc. de kast

Kater? Eerst water, de rest komt later

• VyperX
gambieter schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:32:
Open de kast en kijk naar type-aanduiding op mobo e.d.? ...
Euh, het is een nogal compacte pc... Als ik op het mobo wil kijken zou ik hem echt volledig uit elkaar moeten halen. (+- 20 schroeven, fan en koelblok demonteren, etc.) Is niet direct mijn eerste keuze. :)

Ik heb ook al op, achter en in de kast gekeken, maar er lijkt geen type aanduiding op te staan.

Heb trouwens ook in de BIOS gekeken, maar die is heel beperkt en bied verder ook geen aanknopingspunten.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Zoals al eerder is gemeld probeer iets als BART PE Live CD of Knoppix

[ Voor 21% gewijzigd door DefLite op 02-05-2008 14:43 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Of Windows XP SP2 proberen als je niet met Linux wilt werken; het kan best zijn dat vrijwel alle drivers hier al standaard in zitten.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

De HP site heeft naar mijn weten een automatische tool op de website waardoor hij het type van de PC herkend en de daarin geïnstalleerde hardware weergeeft.

• VyperX
Nitroglycerine schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:45:
Of Windows XP SP2 proberen als je niet met Linux wilt werken; het kan best zijn dat vrijwel alle drivers hier al standaard in zitten.
Mja, ik heb alleen een geldige key voor Windows 2000 beschikbaar voor die pc.. :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Dit gaat om het herkennen van hardware en de juiste drivers erbij vinden.
Dus meer iets voor software algemeen, dus verplaats ik hem daarheen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Volgens mij worden dit soort machines ook al standaard ondersteund in Windows 2000, omdat deze HP machines vaak gebruik maken van Intel chipsets, Intel Onboard Video, Standaard IDE controller, etc. Ook de Nic zou universeel moeten werken op Windows 2000. Heb je Win2000 volledig geinstalleerd ondertussen en geeft deze ook aan dattie drivers mist hiervoor?

• VyperX
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:51:
Volgens mij worden dit soort machines ook al standaard ondersteund in Windows 2000, ... Heb je Win2000 volledig geinstalleerd ondertussen en geeft deze ook aan dattie drivers mist hiervoor?
Ik heb Win2k inderdaad al geinstalleerd en kwam er toen achter dat het netwerk en video het niet deden (terwijl ik dit wel verwacht had). Aparaatbeheer geeft nog een paar andere onbekende onderdelen.

Ben ondertussen bezig met het downloaden en branden van een HP E-Vectra diagnose ISO... Misschien dat die wat meer kan vertellen...

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-11 23:16

• VyperX
Whoohoo! Dit is hem inderdaad... :)
Was er trouwens net zelf ook al achter dat het een e-pc was met hulp van de diagnose cd...

Ik kan weer verder met installeren. Bedankt iedereen! :)

Pagina: 1