Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Met de search op waterdicht en waterproof kom ik er niet uit
Mijn Nokia 5140, die al eens was volgelopen terwijl ik in de regen fietste, is helemaal verdronken toen ik in de sloot belandde. Een tijdje geleden, toen dit allemaal nog niet gepasseerd was las ik over een echt waterdichte telefoon die tot 120 m mee onder water kon. Stom genoeg toen niet opgeschreven.
Dus niet die Sonim XP1, want die is ook alleen maar aan de oppervlakte waterdicht.
Weet iemand hier welke telefoon echt waterdicht is? Dus meer dan 1 m/ 30 min.
Dank voor de moeite.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Was je van plan om vaker in de sloot te belanden dan? :P

De Sonim is ook zo de eerste die me te binnen schiet. Spatwaterdichte telefoons kom je nog wel eens tegen, compleet waterdichte heb ik nog nooit gezien.

🖥️ | 🚗

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Misschien zou je het eens kunnen proberen op een forum van een duikersvereniging?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

De enige die ik ken is de SO902WP+. Die is dus 30 minuten waterdicht bij 1 meter onder water. Is dat niet voldoende? Dat betekent zelfs dat je er mee in je zwembroek kan zwemmen! Of er telefoons zijn die nog meer waterdicht zijn, dat zou ik niet weten. Vroeger was er een zo'n grote oranje unit van Ericsson(?), maar dat is misschien al wel 10 jaar geleden. Zelf heb ik ook een 5140, maar je maakt mij niet wijs dat die ook maar spatwaterdicht is. Overal zitten er gaten in de behuizing. Alleen de rustieke hoekrubbers zorgen er voor dat de telefoon flink stuiter-proof is, verder is er weinig anders aan de 5140 dan elke andere reguliere telefoon.

Edit: Deze oranje unit bedoelde ik

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duikersforum had ik al gedaan. Nee niet vaker in de sloot (althans niet met de auto :) ). Wel zeil ik in een klein eenmans bootje op zee en duik ik op buitennissige plaatsen. Vorig jaar nog werd in mijn omgeving een aatal duikers "vergeten" voor de kust van Indonesie en die hebben 24 uur gedobberd in het water voor ze werden opgemerkt.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:23
Fujitsu F704i?

[ Voor 77% gewijzigd door Z-Dragon op 02-05-2008 13:47 ]

^ Wat hij zegt.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Is iig genoeg om te kunnen bellen in nood als je ergens dobbert.

[ Voor 18% gewijzigd door DeeJee op 02-05-2008 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank maar die Fujitsu is niet beter dan de Sonim en:
"Besides, this waterproof handset features an 2.2 inch QVGA LCD display, 1.3 megapixel camera, 3G connectivity, music player and foot-massage training application".

Die voetmassage is dan wel weer bijzonder...

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:41:
Duikersforum had ik al gedaan. Nee niet vaker in de sloot (althans niet met de auto :) ). Wel zeil ik in een klein eenmans bootje op zee en duik ik op buitennissige plaatsen. Vorig jaar nog werd in mijn omgeving een aatal duikers "vergeten" voor de kust van Indonesie en die hebben 24 uur gedobberd in het water voor ze werden opgemerkt.
Je zegt buitennissige plaatsen, kan je dan niet beter aan een satellietphone gaan denken? Ik neem aan dat als er in de halletjes van de grotten van de jungle van de binnenlanden van Tjillitjap die onder water staan iets mis gaat, je na de moeilijke tocht naar buiten bereik wilt hebben.

//off topic

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Deze?

En deze?

[ Voor 44% gewijzigd door DeeJee op 02-05-2008 13:55 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook leuk http://hotcellphone.blogs...one-case-for-samsung.html

http://dvice.com/archives...f_cell_phone_takes_ca.php
ik vermoed dat ej beter op underwater kunt ggoogeln

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 02-05-2008 13:56 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie moeite tot nu toe, allemaal gsm's echter die niet echt waterdicht zijn, althans niet tot 3-4 atm. Het bereik is overigens in 3e wereld landen met gsm's vaak heel goed. Op de Malediven tot aan de evenaar bijvoorbeeld prima, en in Tjilitjap, beste Faro, zit de Shell... Veel 3e wereld landen slaan de vaste lijn over en zetten overal gsm masten neer. Ook op de Noorzee heb je een flink eind uit de kust nog bereik.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waterproof performance up to 16 feet (5 meters) deep!
:?

1 meter was toch 1 atmosfeer of nie?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
10 m is 1 atm erbij, normaal duik je tot plm 40 m max = 5 atm
en dat voor een vis :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 14:11 ]

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een simpel waterdichtzakje (te krijgen in elke watersportwinkel)? Of dergelijks. Lijkt me niet dat je ook op 5 meter diepte wil gaan bellen.

[ Voor 36% gewijzigd door disheaver op 02-05-2008 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waterdichte zakjes zijn alleen nuttig aan de oppervlakte ne daarnaast ook kwetsbaar

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 09:52
Jij zoekt dus een GSM die aan de IP68 norm (drukwaterdicht) voldoet.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 12:25
Afbeeldingslocatie: http://www.chinawholesalegift.com/pic/Bag-Gifts/PVC-Bag/Waterproof-Bag-For-Mobile-Phone-22014123415.jpg

jeej!

sorry, vrijdag avond... :D misschien dat zo'n tas wel een optie is?

edit: maar, waarom heb je een telefoon nodig als je gaat duiken (dieper dan bijvoorbeeld 1 meter)... waarom ? en heb je daar wel bereik?

edit2:
volgens mij is het gewoon een prima plan om te bezuinigen op zuipen en een dikke telefoon te halen die niet (spat)waterdicht is :+

[ Voor 70% gewijzigd door sjongenelen op 03-05-2008 01:08 ]

you had me at EHLO

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-11 23:54
DeeJee schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:38:
Misschien zou je het eens kunnen proberen op een forum van een duikersvereniging?
Ja, want duikers bellen onder water :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De Samsung SGH-M110 schijnt ook waterdicht te zijn. En, het is een recent model :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:23
Als de genoemde telefoons op zichzelf niet voldoen, zou ik toch meer gaan kijken naar een robuuste telefoon in combinatie met deze.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Kan niet vinden of het al op de markt beschikbaar is. Lijkt me een dure oplossing maar heeft zeker wel zijn meerwaarde. Het lijkt me dat je dit nu of tzt. kan huren als je gaat duiken of dat opleidingsscholen het gaan gebruiken. In het wild duiken en dan zo kunnen communiceren lijkt me ideaal, ook bij gevaar, al hoop ik wel dat ze eraan denken om een failsave in te bouwen als 1 toestel geen connectie meer heeft, duikers waren altijd aangewezen op hand signalen.

Verder kun je gerust de kleinste mobiel ter wereld kopen en daar een special casing voor laten bouwen die jouw gewenste waterdruk wel aan kan en dat aan een riem of enkelbevestiging, ik denk namelijk niet dat er al een onder gsm bestaat die van zichzelf deze diepte/druk aan kunnen :)

http://www.eurescom.eu/me.../GSM_for_scuba_divers.asp

http://www.amphicom.com/pages/actualiteEN.htm

http://www.divenews.com/m...News&file=article&sid=215

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49
Ginz schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:26:
De Samsung SGH-M110 schijnt ook waterdicht te zijn. En, het is een recent model :)
Deze telefoon is alleen spatwaterdicht. Voldoet niet aan de eisen.
Maar net zoals eerder werd aangehaald in dit forum, is een waterdichte hoes/casing niet een beter idee? (Een die aan de IP68 norm voldoet?)

Opper-prutser

Verwijderd

http://images.kieskeurig....7058BC1256C9F004BAAC5.jpg
Deze hadden wij, is een keer op de bodem van een haven gevallen, in de modder.
Toen zijn we eerst naar de winkel gereden, hebben daar een schepnet gekocht, toen weer terug gereden (ong. 15 minuten) en toen van de bodem geschept en na half uur gevonden. Zat allemaal modder aan, weer gepakt schoongemaakt, open gemaakt, half uur liggen, fohn erop, in elkaar, werkte weer.

Je kan trouwens ook gewoon een (al dan niet speciale telefoon-)condoom om je telefoon schuiven, doe ik ook zo vaak met mijn andere niet waterdichte nokia. Ik gebruik hier de normale durex voor xD
Even een kleine tip: Waterdichtheid heeft te maken met de druk die ergens op komt te staan. Bij een harde crash waarbij je tot 1/2 meter diep het water in gaat kan er zoveel druk op komen dat het vergelijkbaar is met meer dan 30 meter! (Dit heb een keer of 2 uitgeprobeerd met een "30 meter waterdicht horloge" )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 23:52 ]

Verwijderd

*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 06-07-2009 18:09 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1 meter is duidelijk minder dan de TS wil. Er zijn vast wel doosjes te krijgen voor duikers die beter waterdicht zijn.

(ip 6, 7 - Protected against the effect of immersion between 15cm and 1m )

zoiets... http://www.rsn.com/gear/product/Otter_9000_Dry_Case.html
als je daar dan een spatwaterdichte telefoon in stopt zal het wel goed gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 06-07-2009 18:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:08
Allemaal leuk en aardig, maar hebben jullie door dat dit topic anderhalf jaar oud is en de TS waarschijnlijk al iets heeft gevonden danwel niks meer nodig heeft.

Maak daar dan een topic-report voor aan.

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 06-07-2009 18:12 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

The Realone schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:05:
Allemaal leuk en aardig, maar hebben jullie door dat dit topic anderhalf jaar oud is en de TS waarschijnlijk al iets heeft gevonden danwel niks meer nodig heeft.
sorry, zie ik net ook... ik had niet moeten reageren op de spam voor dat doosje.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Om escalatie te voorkomen, gaat deze op slot.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.