Toon posts:

ok nu begrijp ik er niks meer van ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet mijn moederbord unlocken ?? ik heb een asus a7v pro hij staat nu op jumper free . dat eraf halen en dan de cpu frequency veranderen ??? .. alsjeblief help >>

Verwijderd

Als je CPU nu ook unlocked is kun je de multieplier gewoon instellen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat ik heb een amd tb 750

Verwijderd

Zoek in de search eens op trefwoord 'potlood' :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Locked of unlocked is niet afhankelijk van je moederbord. Het gaat om je processor, daar moet je de L1 bruggetjes op doorkrassen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
vier lijn tjes trekken met potlood ???? tering wat primitief ..
jullie lopen me nu niet te f*cken .. humz dat moet ik dan toch maar nog is naar mijn processor kijken

Verwijderd

Topicstarter
humz ik ga nu ff kijken

• SaURoN
  • Niet online
LOL begin niet aan overclocken als je nog niet eens weet dat je bij een TB, DURON de lijntjes van L1 moet door halen
Zo is het
....
....
Zo moet het worden
||||

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat dat ga ik nu doen ik hoop dat hij nog opstart ....

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Tijd voor een faq hier, zoals bij het audioforum.

Hoe doe ik dat met dat potlood ?
Welk potlood ?
Hoelang blijven de lijntjes goed ?

Vragen komen elke dag weer, iedereen weet toch dat als je een Duron hebt je er met een dun HB vulpotlood TB 1200 op moet zetten en dan gaan showen :P

Waarom met potlood vraag je je af :? : omdat je er dan altijd nog een TB 1400 van kan maken :)

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat heb ik nu gedaan en hij draaid nog wat nu

Verwijderd

Topicstarter
ok dat heb ik nu gedaan en hij draaid nog wat nu de lijntjes bedoel ik van de l1 ( waren wel erg klein)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
nou...nu moet is ie unlocked en kan je de multiplier verhogen (overclocken)
maare...ik heb er geen verstand van.....

Verwijderd

RTFM van de moederbord. Daar staat in welke stand de jumpertjes moeten staan, of hoe je het in de Bios moet instellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem =] hij is nu op 825 mhz zoo maar een wilde gok maar hoe test ik dat

Verwijderd

Topicstarter
met Si sa soft sandra ??

Verwijderd

tja, 103*8 dat is 825 maar waarom hebbie die streepjes dan gezet!

hint: multiplier!

Verwijderd

Kun je de snelheid niet zien als je opstart?
Daarbij lijkt 825 MHz mij wel een beetje raar. Meestal ga je er steeds 50MHz op vooruit als je de multiplier met 0.5 ophoogd (tenzij je op 133 MHz fsb werkt).

Even een tip. Je kunt een eerder gedane reactie ook wijzigen, hoor!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan met de asus de cpu frecuency veranderen en di heb ik van 100 naar 110 verandered ik heb er ff een plaatje van wat ik gedaan heb Afbeeldingslocatie: http://ttlizzards.gamepoint.net/files/cpufrec.jpg

Verwijderd

Je bent nu de front size bus aan het instellen. Veel verder dan 110 MHz zul je hem niet krijgen. Zet hem maar terug naar 100, en ga ff op zoek naar de multiplier instellingen.
Het kan zijn dat je dit niet vind in de bios. Voor de A7V geldt (ik weet niet of dat voor de Pro ook zo is), dat het én afhankelijk is van de revisie, én de biosversie. Als ik jou was zou ik het boekje nog eens nalezen en de jumpertjes op je mobo eens opzoeken. Dus van de jumperfree mode af zetten en alles zelf instellen.

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah dat zal ik is ff doen dan de multiplier aah dat ga ik doen

Verwijderd

Topicstarter
jhaa ik heb hem nu op 850 maar die temperatuur is volgens mijn probe progje van asus nu 50 C is dat ok ? moet ik een betere koeler kopen bijvoorbeeld de orb thermaltake

Verwijderd

Yep, door te overclocken wordt hij warmer. Zeker als je nog verder gaat en het voltage moet gaan opvoeren. 50°C gaat nog wel hoor, hij mag nog wel warmer worden, maar is niet aan te raden. Welke koeler heb je nu?
Je zou even moeten zoeken op de topics die over koelers gaan, er zijn er zat over.
die Orbjes zijn goed, de FOP38 is de beste, maar maakt wel veel herrie (tsja valt eigenlijk ook wle mee, je moet er wel iets voor over hebben).

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

50 graden kan als je proc nog stabiel is... maar uit een 750 is met een orb of een alpha cooler meer te halen (900-1000 MHz:9)
Trouwens, is die 50 onder belasting of gewoon in windows?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu gewoon windows draaien en een mp3 stream lopen en ben nu op inet bezig met typen de vcore staat nu op 1,8v ooh wacht ik maak wel ff een screen van scherm Afbeeldingslocatie: http://ttlizzards.gamepoint.net/files/cputemp.jpg en mijn fan is een gewoone standaard fan en hij loopt nu op 850Mhz i.p.v. 750Mhz. :P

• dfr0st
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

50'c is best normaal voor een TB

-

Verwijderd

Ik zou me op zich nog geen zorgen maken. Wil je nog verder, zoals gezegd kan je dan overwegen een andere koeler te kopen. Mijn proc was 52°C met een standaard Coolermastertje, en zo'n 38°C met een FOP38, en toen ik die herriefan van die FOP38 door een 80mm Sunon kastkoeler (ja ja op de proc) had vervangen, werd ie 36°C (en veel stiller).
Zelf gewoon overwegen wat je wil. Voordat je koelers gaat vervangen (kan riskant zijn!, afbrokkelende core als je niet voorzichtig bent) kun je ook stapje voor stapje bekijken hoever je met je multiplier kan gaan en wat het gevolg voor de temperatuur is. Dus multiplier omhoog, booten, meteen de Bios in (gaat sneller als in Windows booten), kijken, wat de temperatuur wordt, en als ie te hoog is, PC uitzetten. Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht zo iets als 70c en dan stabiel ???

Verwijderd

Ik vind het griezelig, maar je moet het zelf weten. Ik zou eerst voor een andere koeler gaan.
Ik ga pitten, greetz...

Verwijderd

Topicstarter
950 mhz en gewone kooler en 54 c

Verwijderd

Met een orb heb je wel kans dat je je core naar de kloten help. Ik zou voor iets anders gaan. Een FOP of een Alpha

Verwijderd

}:O :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ooh heb je een site voor me dan kan ik ff kijken

Verwijderd

Deze topic doet me denken aan iemand die achter de stuurknuppel van een vliegtuig is gaan zitten omdat de piloot onwel is geworden...En dan met hulp van de verkeerstoren en wat mazzel het vliegtuig nog goed aan de grond zet ook. Bravo verkeerstoren!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:21
lol :D :Y) Mja toen ik dit allemaal zat te lezen dacht ik daar ook aan.

Bij iedere uitvoering zeggen wat ie deed :P En dan zo'n hele screenshot pasten ipv alt-printscreen ;) :)

Maar het newbie is geholpen door de tweakers, toch mooi zo'n community he ;)

Verwijderd

YES !!!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Whoehahaha LOL@bendeman

Je kunt ook een screenie maken van alleen dat probe proggie.
Of als dat niet lukt tenminste de rest eromheen weg knippen.
Mensen met een modem zullen deze topic snel verlaten met zo'n groot plaatje :)

edit:

Lekker op tijd zie ik alweer ik moet volgende keer niet weglopen als ik aan het posten ben :7

Alle proemn in n drek

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Je hebt wel veel geruststelling nodig hè.

Verwijderd

Topicstarter
hee jongens ik ga vanmiddag een fan kopen welke een fop38 als dat kan en ander een orb met hulpplaatje anders verneuk ik mijn prosessor :) dus ff advies als dat kan.... B-)

Verwijderd

Topicstarter
ok heb nu de nieuwe kooler ooh en ook nog een 2e brander (8/4/32/acer) =] maar de proc. blijft nu op 45c lopen op vol vermogen enzo tanx jongens nog wat te melden ..
Pagina: 1