Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VNC - automagisch IP versturen / viewer 'uitnodigen'

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In Ubuntu 8.04 zag ik dat je in VNC (?) heel mooi iemand kon uitnodigen per mail met 1 druk op de knop. Heel goed voor mensen die weinig verstand van PC's hebben.

Nu heb ik hier een PC met XP staan en VNC erop. Deze PC is voor iemand die weinig verstand heeft van computers. Ik wil bij hem inloggen van een afstandje. Is er een manier om automatisch het IP adres te laten versturen naar mij, net zoals in Ubuntu?

-edit: zoeken met Google levert me allerlei technische verhalen op over instellingen enzo. De verbinding lukt wel, maar dat is wanneer ik de verbinding instel :) De persoon moet gewoon op een icoontje kunnen klikken en wachten totdat ik de boel overneem.

[ Voor 23% gewijzigd door Eusebius op 02-05-2008 13:28 ]

==
hoi

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eusebius schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:27:
In Ubuntu 8.04 zag ik dat je in VNC (?) heel mooi iemand kon uitnodigen per mail met 1 druk op de knop. Heel goed voor mensen die weinig verstand van PC's hebben.

Nu heb ik hier een PC met XP staan en VNC erop. Deze PC is voor iemand die weinig verstand heeft van computers. Ik wil bij hem inloggen van een afstandje. Is er een manier om automatisch het IP adres te laten versturen naar mij, net zoals in Ubuntu?

-edit: zoeken met Google levert me allerlei technische verhalen op over instellingen enzo. De verbinding lukt wel, maar dat is wanneer ik de verbinding instel :) De persoon moet gewoon op een icoontje kunnen klikken en wachten totdat ik de boel overneem.
Met mstsc (Windows) (/ remote assistance) kan je toch ook uitnodigingen versturen? En ik geloof dat er een Linux client voor beschikbaar is, maar of de Linux-client die invites ondersteund weet ik niet.

• Eusebius
  • Niet online
Verrek ... daar had ik nog niet eens aan gedacht :D Ik ben teveel met linux bezig ...

==
hoi

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
de gratis versie van Teamviewer werkt ook erg goed..

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Eusebius
  • Niet online
Deviator79 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:37:
de gratis versie van Teamviewer werkt ook erg goed..
Echter werk ik op Linux en ik zie zo snel bij Teamviewer geen Linux variant.

==
hoi

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien ik zelf eigenlijk hier ook wel nieuwsgierig naar was, ben ik zelf ook even gaan zoeken.
Stuitte toen op dit topic. En ik denk dat het eigenlijk nog simpeler is dan gedacht:

• Klik op Start en daarna op Help en Ondersteuning
• Klik daarna op 'Nodig een vriend uit om via Hulp op afstand verbinding met uw computer te maken'

Maar nogmaals, ik weet niet of de Linux (3rd party) mstsc client deze uitnodigingen ondersteund ja of nee... ;)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Denk ook even aan een eventuele firewall in een router waar je een poortje open moet gaan zetten..

Is LogMeIn niet een beter alternatief ?

• Eusebius
  • Niet online
LogMeIn ..? Is dat een webbased service? Ik ken het niet.

@GJ: ik heb al lopen zoeken naar mstsc ondersteuning voor Win <> Lin, maar de 'definitieve' workaround heb ik nog niet gevonden.

==
hoi

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 22:59
Ik gebruik Ultravnc oneclick.

Ik heb op mijn domein naam daarvoor een executable gehost, ik laat de mensen daarheen gaan en dat bestand uitvoeren. Vervolgens krijg ik op mijn local pc de melding "hey .. die en die wil je hulp, ipadres,pcnaam,username" en kan ik op accept klikken. Dan verbind de remote pc naar die van mij (ik verbind dus niet naar hem) en kan ik mijn gang gaan.

Voordeel hiervan is dat er geen poortmappings nodig zijn. (behalve aan jouw kant, maar dat is eenmalig)

• Eusebius
  • Niet online
Ha, de slogan op hun site bevalt me: "Now even a caveman can get remote support" :D

Kan UltraVNC ook op Linux ontvangen worden? Of kun je met een andere viewer inloggen?

==
hoi

Pagina: 1