Toon posts:

framerate drops met EN8800GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een aantal dagen geleden heb ik een Asus 8800 GT kaart aangeschaft met een zwaardere voeding. Ik heb deze geinstalleerd en alles werkt naar behoren. Ik noem mezelf geen leek, maar ik weet er zeker nog niet alles van af. Aangezien het de eerste keer is dat ik eigenlijk mijn grafische kaart update kan ik altijd wat over het hoofd hebben gezien.

doch als ik WoW speel daalt mijn framerate na een 20 tal minuten tot zelfs 12 fps, terwijl ik gemiddeld een goeie 60 fps haal in de hoogste settings. Ik controleer Asus smartdoctor regelmatig maar die geeft geen problemen aan, zo ongeveer een goeie 50 graden onder belasting.

Ik weet nu niet zeker of dit een hardwarematig probleem is en hoe het dan te verhelpen is. Als ik eventueel specs van mijn pc moet posten is dat geen probleem.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
1. Wat heb je al gedaan om het probleem op te lossen?
2. Wat zijn de specificaties van je systeem?
3. Welke drivers heb je geinstalleerd?
4. Wat voor programma's draaien er op de achtergrond?

Je moet echt meer info geven, want zo is het alleen maar gokken.

edit: Welkom op GoT :w

[ Voor 4% gewijzigd door MuisM4t op 02-05-2008 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Buiten de settings in het spel zelf te verlagen heb ik nog niet echt iets geprobeerd. Het probleem is dan tijdelijk opgelost maar ik haalde hogere framerates in hogere gamesettings met m'n oude grafische kaart. Het lijkt me dus niet de ideale oplossing.

mijn systeem bestaat uit het volgende: (Het was een vaste setup van HP)
Pentium D 2.8 GHz
Asus P5LP-LE
2 x 512mb DDR2 SDRAM
de grafische kaart is dus EN8800GT van Asus

Ik heb de drivers geinstalleerd die bij kaart meegeleverd zijn op cdrom
namelijk DirectX 9.0 en de nvidia drivers

Buiten af en toe winamp en firefox staan er geen verdere programma's open

ziezo, het lijkt op zich niet echt een groot probleem aangezien de kaart er al een aantal dagen inzit eigenlijk en alle andere toepassingen en zo draaien zonder problemen. Enkel bij WoW heb ik na ongeveer 20 minuten zware schommelingen in mijn framerate.

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 15:38
Je bent niet de enigste. Ik heb zelf geen 8800GT, maar zag deze post toevallig.
http://forums.wow-europe....?topicId=2405315159&sid=1

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 19:50
dit schijnt een bekend probleem te zijn.

de videokaarten met minder dan 640 geheugen hebben dit probleem.

er is ook een soort fix voor een bestandje dat tijdens wow je video geheugen om de 30 min leeggooit zodat je weer 60fps hebt.

Verwijderd

Topicstarter
damned, even wat reacties gelezen. Het vervelende is dat ik juist een nieuwe grafische kaart heb gekocht om het spel wat beter te spelen. Mijn oude kaart blinkte niet echt uit in game graphics.

anyway bedankt

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 15:38
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:40:
Wat je nog zou kunnen proberen is om de nieuwe drivers van Nvidia te installeren. Wel de oude even uninstallen.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:40:
Buiten de settings in het spel zelf te verlagen heb ik nog niet echt iets geprobeerd. Het probleem is dan tijdelijk opgelost maar ik haalde hogere framerates in hogere gamesettings met m'n oude grafische kaart. Het lijkt me dus niet de ideale oplossing.

mijn systeem bestaat uit het volgende: (Het was een vaste setup van HP)
Pentium D 2.8 GHz
Asus P5LP-LE
2 x 512mb DDR2 SDRAM
de grafische kaart is dus EN8800GT van Asus

namelijk DirectX 9.0 en de nvidia drivers

Buiten af en toe winamp en firefox staan er geen verdere programma's open

ziezo, het lijkt op zich niet echt een groot probleem aangezien de kaart er al een aantal dagen inzit eigenlijk en alle andere toepassingen en zo draaien zonder problemen. Enkel bij WoW heb ik na ongeveer 20 minuten zware schommelingen in mijn framerate.
Wow wat een zonde :?

Een 1950Pro zou veel beter geweest zijn, je processor kan de 8800gt echt nooit bijbenen hoor.

Ik heb zelf geen idee, maar aangezien het een standaard HP bak is: weet je zeker dat het een x16 slot is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu de nieuwste drivers even aan het downloaden. Eens zien wat dat geeft.

@JorisW86
Kan je wat meer uitleg geven over die fix? waar ik em kan vinden en zo.

@Gamesua
Ik weet zeker dat ik x16 heb. Dit staat vermeld in de productspecificaties van op de HP helpdesksite zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 14:54 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 23:41
Ja maar draait ie ook op x16 keer :)
Dit kun nakijken met GPU-Z ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:57:
Ja maar draait ie ook op x16 keer :)
Dit kun nakijken met GPU-Z ;)
heb ik dus even nagekeken en bij bus interface geeft ie PCI-E x16 @x16 aan dus dat lijkt me wel in orde te zijn.

Verder draai ik ook de laatste drivers van nVidia.

Op het blizzard forum zijn er heel wat mensen die gelijkaardige problemen hebben met deze kaart. Maar blijkbaar geeft blizzard geen gehoor aan de klachtenregen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 23:41
Dan lijkt het aan de kaart en combi van WoW te liggen..

[ Voor 19% gewijzigd door Jim423 op 02-05-2008 15:21 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou nu het forum van blizzard in de gaten voor oplossingen maar tot zover is hier nog niks echt in opgehelderd
Pagina: 1