Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afbeelding automatisch in map plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Weet niet of het hier hoort of dat het eerder in programming of windows thuis hoort. Ik heb een groot aantal afbeeldingen die ik in een map wil zetten. Dit zou niet zo moeilijk moeten zijn maar toch heb ik nog niks kunnen vinden wat voldeed. Ik heb 1000 afbeeldingen daarvan heten er 10 bijvoorbeeld landschap_1 t/m landschap_10 en ik heb dan weer 35 verjaardag_1 t/m verjaardag_35. Nu wil het liefst in 1 druk op de knop alle landschap foto's in een map landschap hebben en zo ook voor verjaardag enz. In windows kan ik niks vinden en met photshop kom ik er ook niet echt uit. Heeft hier iemand een idee ?

Serve The Humanity , Be Server

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:53
Veel kans dat het je wel lukt met het programma Total Commander, ik herinner mij dat ik vroeger nog soortgelijke dingen gedaan heb met dat programma. Veel succes!

[ Voor 0% gewijzigd door _-_bram_-_ op 03-05-2008 16:59 . Reden: typo ]

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Met total commander is het me niet gelukt, wel met winrar, maar dat was een vrij omslachtige manier. Eigenlijk heb ik gewoon een scriptje nodig wat dat kan..... Of is zoiets makkelijk zelf te maken ?

Serve The Humanity , Be Server

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Zoefff

❤ 

Lijkt me meer een topic voor CSA, je bent op zoek naar een tooltje waarmee je "dingen" met bestanden kan doen, dat heeft verder niets met fotografie te maken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Je kan toch met de standaard zoekfunctie van XP een hoop doen:

zoek alles bijvoorbeeld met landschap*.* op en dan CTRL-A CTRL-X, CTRL-V

of, wat helemaal chique is: the bridge van Creative Suite 3. Dan markeer je al je foto's met tags: bijvoorbeeld landschap, familie, vrienden, vakantie etc. Dan kan je ineens een selectie maken en deze verplaatsen. Eigenlijk hoef je dan niet meer te verplaatsen, aangezien je steeds de juiste selectie kan maken.

Of je maakt een vb-scriptje (in een soort van psuedo-code):

for each myFile in BronDir
myDir = split (myFile.filename, "_", 1)
if not exist (myDir) mkdir myDir
move myFile to MyDir
next

[ Voor 29% gewijzigd door Witte op 13-05-2008 12:30 ]

Houdoe