Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

website altijd volledige lengte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik moet jullie lastig vallen met de zoveelste vraag over het '100% height' onderwerp. Een tijd geleden heb ik een design gemaakt en deze heb ik gesliced. Dit ging allemaal prima en het werkte ook allemaal. Hieronder een linkie:

http://www.toyotasupra.nl/360/R34_normal/

Jammer genoeg had ik deze site nog niet in een grotere resolutie geprobeerd dan 1024x768. Wat blijkt, als mijn design wilt werken moet de site altijd tot aan de bodem doorlopen. De mensen met een grotere resolutie (hoger dan 1024x768) zullen dit ook merken.. auw.

Nu wilde ik eerst het design aanpassen door de afbeelding aan de onderkant gewoon af te maken om ervoor te zorgen dat het niet uit maakt hoe lang de pagina was maar ik weet zeker dat ik in de toekomst hier meer gezeur mee krijg bij andere sites dus wilde ik dit meteen met een goede oplossing oplossen en de site altijd tot de bodem door te laten lopen.

Na het nodige zoekwerk (bijv http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1130025) heb ik aardig wat dingen geprobeerd maar zonder resultaat. Het probleem waar ik vaak tegenaan loop is dit (dit is dan de meest simpele vorm maar om even aan te geven wat er gebeurd met 100% height):
http://www.toyotasupra.nl/360/R34/

ARGH, Ik kom er in ieder geval niet meer uit en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt voor de moeite jongens! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 11:36 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vergeet de 100% hoogte, even ter info ik zie steeds minder mensen fullscreen browsen, dus de grootte van het venster staat niet meer vast.

Maar als je het echt wilt hebben, maak dan gewoon 1 achtergrondplaatje ( die dus ook onderop doorloopt ) wat gewoon op zichzelf staat( dus geen cutouts van het vierkant ), zet dit mbv css op de achtergrond en zet de rest ervoor.

Wat is bijv 100% height op een pda? of op een 24" tft? Je kan je design wel optimaal maken voor 1 schermgrootte, maar bij een andere schermgrootte moet je design nog steeds blijven staan. En je moet niet 24.000 layout gaan maken voor verschillende schermresoluties.

Maar ok, als je het echt zou willen dan kan je met JS wel de schermgrootte achterhalen en dan aan de hand daarvan een specifieke layout laden...

[ Voor 29% gewijzigd door Gomez12 op 02-05-2008 11:49 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11 16:23

Clay

cookie erbij?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Bosmonster

*zucht*

Nice voorbeeld. Wat alleen jammer is is dat je de footer hoogte moet definieren (die padding van 6em in dit geval). Dat maakt het lastig bruikbaar als je de content in de footer flexibel/beheerbaar wilt hebben.

Als je footer vast staat is dit echter wel een hele nette oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 02-05-2008 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeker nice voorbeeld maar deze had ik natuurlijk ook al gevonden. Alleen is er een probleem. Ik heb een margin onderaan omdat ik niet wil dat de footer tegen de onderkant aanzit. en die margin vind hij niet zo leuk.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Mja, dan weet ik het idd ook ff niet meer :P Ik denk dat ik em in dat geval gewoon toch achter de content aan zou laten komen, en grafisch opvullen tot fixed footer onderaan; in 3 delen eigenlijk dus.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Zeker nice voorbeeld maar deze had ik natuurlijk ook al gevonden. Alleen is er een probleem. Ik heb een margin onderaan omdat ik niet wil dat de footer tegen de onderkant aanzit. en die margin vind hij niet zo leuk.
Die marge moet je dan meenemen in de hoogte van die footer, dat die dus ongeveer 135px wordt. Kzie nix wat niet mogelijk is hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Clay op 02-05-2008 14:18 ]

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

offtopic:
Ik vraag het toch maar even: ik weet wel heel zeker dat je die render van de Skyline niet zelf hebt gemaakt (die is namelijk gemaakt door A. Baldasseroni), maar heb je toestemming om die te gebruiken?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Pagina: 1