Toon posts:

Maxtor Sata diamondmax 200gb niet herkend door Acer pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb van een vriend van mij een HD gekocht(maxtor, 200gb, Sata, diamondmax10)
ik heb het ding in mijn pc gezet en aangesloten maar hij vind hem niet, niet in de BIOS, en ook niet via apparaatbeheer. ik denk dat ik de Sata drivers nodig heb en hiervoor heb ik met acer gebeld, maar die zeggen dan ze die niet hebben. ik heb gevraagd naar de fabrikant van de moederborden en deze worden vóór acer gemaakt door een bedrijf waarvan ze zelf de naam niet kennen(wat heel handig is...)
heeft iemand enig idee hoe ik deze schijf werkende kan krijgen want mijn andere schijfje raakt aardig vol en ik heb die 200 gig echt nodig!!!!

Cas

Verwijderd

Voor herkenning in de BIOS heb je geen drivers nodig.

Als de BIOS de schijf al niet ziet, dan zou ik controleren of:
* de kabels goed zijn
* er wel spanning op staat
* de schijf wel opspint
* de schijf niet gewoon stuk is

Voordat je drivers gaat zoeken, moet je er eerst voor zorgen dat de schijf door de BIOS herkend wordt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Doe eens een BIOS update.
Als je de disk al niet in de BIOS ziet is er iets anders aan de hand.
Drivers heb je pas nodig in windows.

Staat SATA wel aan in je BIOS? Welk type mobo heb je?

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 02-05-2008 11:27 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
de schijf krijgt stroom, dat weetik zeker want hij draait ook. dus dat zit goed.
de kabels zou heel mischien kunnen maar ik heb hem bij die vriend van mij nog gecheckt met dezelfde kabels en daar deed ie het gewoon....

een bios update is niet te vinden (op de site van acer dan)
en ik kan me ook niet voorstellen dat SATA op mijn moederbord uitstaat want mijn andere schijf is ook SATA. dus ik vraag me af of dat het probleem is...?

ik heb geen idee welk type moederbord ik heb, weten ze bij acer zelf ook niet, die laten ze blijkbaar ergens maken maar waar? geen idee. is er een manier om hier achter te komen(er staat ok niks op het moederbord wat ergens op wijst...)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 20:40 ]