Overstappen Planet Internet > TelfortADSL

Pagina: 1
Acties:

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Beste tweakers,

Ik betaal al lange tijd teveel voor mijn ADSL-verbinding. Tegenwoordig kun je voor veel minder geld ADSL krijgen, daarom wil ik graag overstappen. Omdat ik niet zonder internet wil komen te zitten, vraag ik me af of het mogelijk is om tijdelijk twee ADSL-abonnementen (planet én telfort) op je telefoonlijn te hebben.

Mijn planet-contract verloopt begin september. Nu wil ik anderhalve maand van tevoren Planet opzeggen en Telfort aanvragen. Telfort doet er ongeveer een maand over om alles op te leveren. Half augustus kom ik dan tijdelijk (voor een halve maand) met twee ADSL-abonnementen te zitten. Is dat mogelijk? Zo ja, kan ik dan in mijn router aangeven welk abonnement ik wil gebruiken?

Met vriendelijke groet,
flo_

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 17:39
flo_ schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:17:
Beste tweakers,

Ik betaal al lange tijd teveel voor mijn ADSL-verbinding. Tegenwoordig kun je voor veel minder geld ADSL krijgen, daarom wil ik graag overstappen. Omdat ik niet zonder internet wil komen te zitten, vraag ik me af of het mogelijk is om tijdelijk twee ADSL-abonnementen (planet én telfort) op je telefoonlijn te hebben.

Mijn planet-contract verloopt begin september. Nu wil ik anderhalve maand van tevoren Planet opzeggen en Telfort aanvragen. Telfort doet er ongeveer een maand over om alles op te leveren. Half augustus kom ik dan tijdelijk (voor een halve maand) met twee ADSL-abonnementen te zitten. Is dat mogelijk? Zo ja, kan ik dan in mijn router aangeven welk abonnement ik wil gebruiken?

Met vriendelijke groet,
flo_
Het kan als je Telfort op een tweede aderpaar laat aansluiten, zodat je tijdelijk twee abonnementen hebt. Tegenwoordig kun je bijna naadloos overstappen door eerst Telfort aan te vragen. Daarbij geef je aan dat je al ADSL hebt en dan kun je een wensdatum doorgeven (bijvoorbeeld een week voordat je abonnement bij Planet afloopt). Zodra je een bevestiging van Telfort hebt dat je aangesloten kan worden op die datum, kun je Planet opzeggen.

Ik denk dat je voor verdere details even in het Telfort-topic kunt kijken.