Toon posts:

USB Boot manager die ISO kan laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil graag het volgende doen maar heb er nog niks over kunnen vinden:

Een USB Stick met een (of meer) iso's erop waarbij je dan kan booten van die iso(s)

Ik bedacht me dat er misschien wel een boot manager is die dit kan doen voor mij maar ook hier heb ik niks over kunnen vinden. De USB stick moet dus bootable zijn zodat ik diverse 'live' cd's kan draaien vanaf de Stick.

Iemand een idee?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:12:
Hoi allemaal,

Ik wil graag het volgende doen maar heb er nog niks over kunnen vinden:

Een USB Stick met een (of meer) iso's erop waarbij je dan kan booten van die iso(s)

Ik bedacht me dat er misschien wel een boot manager is die dit kan doen voor mij maar ook hier heb ik niks over kunnen vinden. De USB stick moet dus bootable zijn zodat ik diverse 'live' cd's kan draaien vanaf de Stick.

Iemand een idee?
Volgens mij bestaat dit niet. Hiervoor zou je (in assembly) software moeten hebben die een optische drive emuleert.

Wat probeer je allemaal te multi-booten? Vaak is het mogelijk om de betreffende software door te starten met behulp van een bootloader (niet vanuit ISO's). Lees dit bijvoorbeeld.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Op zich zou GRUB dit toch gewoon moeten kunnen?

Ik denk alleen wel dat je je ISOtjes "uitgpakt" moet neerzetten, en dan zou je gewoon moeten kunnen linken naar de kernel die je wil booten. dus
code:
1
2
3
/knoppix/vmlinuz
/gentoo/vmlinuz
etc.

Edit: misschien nog een elegantere oplossing:

Schrijf een initrd. Op die manier boot je een kleine (linux) kernel, dan laad je in je initrd de kernel en initrd van je livecd (kexec). Zou me niks verbazen als er al ergens op het internet een dergelijk scriptje rondzwerft.

[ Voor 35% gewijzigd door Rainmaker op 02-05-2008 11:48 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.