Toon posts:

CD-Text ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te kijken voor een brander.

Nu wil ik er graag één die veel functies heeft.
Zo staat er soms CD-text.
Deze functie heb ik op mijn audio cd speler te zitten.
Kan je nu zelf een text invoeren en branden op je cd zodat deze op het scherm van je audio cd speler verschijnt?
En met welk programma kan dat?
En zit deze functie op de:
- A-open 12x10x32?
- Plextor 12x10x32?
- Liteon 12x10x32?
:?

• psyduck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-04 17:01
Je kan cdtext met het software programma cdrwin. Maar het kan denk ik ook wel met een andere pakket maar dat zou ik zou gauw niet weten. Ik doe namelijk bijna alles met cdrwin kost wel iets meer tijd maar ik vind die cue sheets gewoon zeer prettig om mee te werken.

Verwijderd

Kan ook met Winoncd.
De Sony branders zouden het in ider geval moeten ondersteunen.

Verwijderd

Ikzelf heb een Plextor 8x4x32x en daar kan ik in combinatie met Nero 5.0.3.8 prima cd-text op m'n cd's branden. Kan heel goed dat dit met een eerdere versie van Nero ook al kon , maar dat heb ik nooit uitgetest.

Aangezien Plextor toch als een goed merk wordt beschouwd , verwacht ik dat die van 12 speed dat ook wel ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt ik ga nog effe kijken welke brander ik ga nemen???
Maar dan kan ik inieder geval CD-text branden :)
Dan heb je ook wat aan die functie op je audio Cd speler want volgens mij zijn er geen CD's met Cd-text in de winkel te koop?

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 20:17 schreef gekkehekke het volgende:

Maar dan kan ik inieder geval CD-text branden :)
Dan heb je ook wat aan die functie op je audio Cd speler want volgens mij zijn er geen CD's met Cd-text in de winkel te koop?
Dat is jammergenoeg fout :)
Ik heb hier een aantal cd's liggen (o.a. Sting , en een paar klassieke cd's van m'n pa ) , en daar staat cd text op.
Is idd wel relaxt om op het schermpje af te lezen wie de artist is en hoe het nummer heet.

PS: Nero kan als de velden bij de ID3 tag van de MP3 goed ingevuld zijn automatisch
de tracktitel , en de uitvoerende artiest als cd-text er op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk nu weet ik precies hoe het werkt thnx voor de info.
Ik ga dus echt wel gebruik maken van die CD-text.
>:)
Pagina: 1