Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koffer mod probleembje

Pagina: 1
Acties:
  • 1.090 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ben bezig aan een koffermod en heb net moederbord installeerd ik probeer bij elke stap of alles het nog doet nu heb ik een probleembje ik heb even de grafische kaart verwijdert voor een klein stukje metaal af te knippen anders paste het niet en toen heb ik gekeken of hoe aan gaat dat doet heb alleen moederbord en grafische kaart en stroom aangesloten en een toetsenbord nu heb ik de vga kabel aangesloten en hij zegt dat die gewoon signaal heeft maar ik krijg geen beeld heb ook gekeken of het moederbord het deed door de usb muis aan te sluiten en kijken of het lichtje brandde dit doet het wat kan er kapot zijn, of is het iets anders, pls need help quick

ik bedank me al voor de antwoorden

Verwijderd

1: gebruik leestekens. Je post is bijna niet te ontcijferen.
2: probleembje :?
3: Je hebt geen CPU en RAM op je mobo zitten en je verwacht dat je beeld krijgt :?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sorry kerel, maar ik begrijp er geen snars van. Zou je de vraag opnieuw kunnen stellen met gebruik van interpunctie en hoofdletters?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
* iceheart geeft Thommy023 een doosje interpunctiedingetjes

Geef eens een foto (GEEN groene blob, goed herkenbare foto aub) van wat je gedaan hebt, onze kristallen bol is namelijk nogal wazig vandaag. :)

edit ah, het bolletje van HlpDsK is kennelijk iets helderder vandaag, tja, dat zou wel eensch het punt kunnen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door iceheart op 02-05-2008 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok opnieuw sorry voor de interpunctie,

ben dus bezig een koffer mod te bouwen.
ik controleer bij elke stap of alles het nog doet.
Heb nu het motherboard geinstalleerd en ook de grafische kaart, ram zit er ook in en cpu ook.
vga kabel aangesloten en stroom, vga zegt dat ie signaal heeft maar ik krijg geen beeld.

dus heb ik even mijn usb muis aangesloten om te kijken of deze het wel doet, deze doet het.
dus ik ga ervan uit dat men motherboard niet kapot is.

weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
foto zal ik morgen even posten

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het feit dat ergens spanning op staat (vga, muis) wil niet zeggen dat iets ook daadwerkelijk volledig werkt...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ja ok snap ik
maar kan het zijn dat beide dan kapot zijn, en zou ik me dan beter een motherboard met ingebouwde vga halen zodat ik dat probleem niet meer heb, kan ik dan ook de zelfde spanning gebruiken

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
TS: heb je op voorhand wel getest of alles werkte ?

anders even terug uitbouwen en zo testen ?

staat je scherm wel op de juiste input?
("vga is angesloten" is fout, je scherm kan je aansluiten via vga, maar vga is niets dat je aansluit, maar een manier waarop je je scherm/projector/... met je videokaart verbind, dus gebruik aub de juiste woorden - noem een scherm een scherm ipv vga)

zie je je bios-bootscherm passeren?
staat er al een OS op de harde schijf ?
staat die mogelijk nog geconfigureerd op een andere output voor het beeld ?
(bv de dvi-uitgang als primair scherm en de vga-uitgang niet actief?)

met andere woorden wat gebeurd er exact want je omschrijving blijft eigenlijk nog vrij vaag door foutief gebruik van termen.

ps: succes met de koffermod en toon er achteraf minstens wat foto's van in het "kleine modjes"-topic of in een eigen [cip]-topic. (ik ben zelf met eentje bezig maar door werkplannig staat die de komende 4 weken stil - als ik hem de 3 dagen niet afkrijg)

edit: wat heeft spanning te maken met moederbord met ingebouwd vga ?
ze hebben allemaal een atx-powerplug nodig aan moederbord zijde...
of je moet een mini-itx-bordje hebben met een 12V aansluiting of nano-/pico-itx met een eigen poweraansluiting en die hebben dan meestal verloopstekkertjes bijgeleverd.
maw: je bent weer termen dooreen aan het gooien die niets met elkaar te maken hebben
(iets met 'klokken luiden' en 'klepel')

en dat je usb het doet heeft niets te maken met je videokaart, dat je moederbord het doet merk je al zodra de cpu-koeler begint te draaien, er allerlei ledjes gaan oplichten, en je hardeschijf + dvd-rom-drive beginnen op te spinnen...

@adhv hieronder: test die kaart dan even in een andere pc, of een andere kaart in dit moederbord: dan ben je helemaal zeker. (en mij is me niet echt duidelijk wat je hebt afgeknipt - en als het hetgeen is wat ik er denk dat het is, dan vraag ik me af waarom je dat plaatje niet gewoon hebt losgevezen)

[ Voor 32% gewijzigd door soulrider op 02-05-2008 02:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb van tevoren gekeken of alles werkte en het deed het, OS is windows xp prof, ik zie geen bootscherm, vga uitgang was van tevoren actief en daarop liep die steeds.
heb nu ook een tweede probleem dat keyboard niet meer functioneerd, muis geef wel nog steeds ligt

dan denk ik niet dat motherboard kapot is, dan gok ik toch meer op de grafische kaart want heb hem even eruit gehaald en dan terug gezet, omdat een metaaltje te veruit schoot, je weet wel dat plaatje om hem vast te zetten en die heb ik korter geknipt en toen terug gezet.
toen deed ie het niet meer

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 01:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:49:
heb van tevoren gekeken of alles werkte en het deed het, OS is windows xp prof, ik zie geen bootscherm, vga uitgang was van tevoren actief en daarop liep die steeds.
heb nu ook een tweede probleem dat keyboard niet meer functioneerd, muis geef wel nog steeds ligt

dan denk ik niet dat motherboard kapot is, dan gok ik toch meer op de grafische kaart want heb hem even eruit gehaald en dan terug gezet, omdat een metaaltje te veruit schoot, je weet wel dat plaatje om hem vast te zetten en die heb ik korter geknipt en toen terug gezet.
toen deed ie het niet meer
heb je de computer nog aangehad in de tijd dat de videokaart eruit was?

Bios Resetten wil soms wel eens helpen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat doet dit topic in CM? Je hebt een stukje metaal afgeknipt, maar dat heeft er weinig mee van doen.

Daarnaast verwachten we dat je een TS in normaal nederlands kan typen, en IPV een dubbelpost kun je ook gewoon je bericht editten.

En als laatste is er ook nog een speciale FAQ voor de momenten dat een PC op de 1 of andere manier niet opstart: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Mocht dat alles niet helpen (Eerst lekker zelf proberen, onderdelen in andere PC's testen etc). Dan kun je een nieuw topic starten, met bovenstaande punten in je gedachten. Dit topic is dermate chaotisch, en met te weinig zelf-onderzoek, dat het weinig zin heeft om hem naar PM&G te verplaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.