Toon posts:

3G, EDGE... ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Ik heb eens zitten kijken voor een iPhone te kopen en ik las dat er een nieuwe iPhone zou komen met 3G. De huidige versie heeft EDGE heb ik gelezen. Ik weet dat 3G sneller is dan EDGE, maar ik weet niet echt wat ze beide doen.

Het gaat over surfen op internet, dat weet ik. Maar dient 3G/EDGE om overal te kunnen surfen, ik bedoel niet in de buurt van een thuisnetwerk? Of is het een soort verbinding met je draadloos netwerk thuis, en heeft het dus daar invloed op je surfsnelheid?

Alvast bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wikipedia: 3G
Wikipedia: Enhanced Data Rates for GSM Evolution

Leesvoer. Gemakkelijk te vinden met een search op beide termen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

3G, ook wel UMTS genoemd, heb je met mobiel internet :)
Dat kun je dus overal gebruiken... EDGE is niet meer in gebruik hier in Nederland, maar wordt op sommige plaatsen blijkbaar nog aangeboden :)

Als je hier meer over wilt weten, kun je je het beste even verdiepen in 'mobiele internetabonnementen' bij de verschillende providers in NL.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
3G is UMTS

EDGE is een vorm van dataverkeer over 2G GSM netwerken. Voor zover ik weet ondersteunt geen enkele provider in Nederland EDGE. Voorheen wel door ik meen Telfort, maar dit is opgegaan in KPN waardoor ze zelf geen netwerk meer hebben en hoeven onderhouden.

EDGE is (of was) een geavanceerdere vorm van GPRS.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gedaan, maar ik kon er niet goed uit opmaken of het alleen invleod had op je internetsnelheid overal ter wereld of ook thuis.

Ik gok dat het enkel met overal surfen te maken heeft. Dan zou het voor mij niet uitmaken of de telefoon 3G of EDGE heeft, ik surf toch nooit met men gsm.

Toch bedankt.

Te laat ;)

Het gaat dus over mobiel internet. Maar je hebt er wel een abonnement voor nodig? Dat is dan weer zeer duur veronderstel ik :)

Bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 01:03 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:01:
ik surf toch nooit met men gsm.
Over een jaar ook niet?

Frankly vraag ik me ook een beetje af waarom iemand tegenwoordig een smartphone zou willen kopen als hij/zij er toch geen online dingen mee doet...
Dat is dan weer zeer duur veronderstel ik :)
Je zou voor de lol eens bij de providers kunnen gaan kijken ipv hier dat soort triviale vragen te stellen... Voor €10/maand heb je tegenwoordig onbeperkt internet op je mobiel. Let wel op de voorwaarden, bij sommige providers zijn die nogal restrictief.

[ Voor 33% gewijzigd door Fuzzillogic op 02-05-2008 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ga ik het niet snel doen. Als ik iets moet opzoeken zoek ik het thuis wel op.

Tja, nieuwere telefoons zijn gewoon mooier, leuker,... ;)

Bedankt, ik denk dat ik het nu wel snap. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 01:07 ]

Verwijderd

EDGE: EDGE ( Enhanced Data Rates for GSM Evolution ) is een uitbreiding op de GPRS techniek en kan snelheden halen tot maximaal 384 Kbps. EDGE wordt vooral gebruikt op mobiele telefoons. EDGE is in Nederland niet meer beschikbaar.

GRPS: Met GPRS kan men altijd online zijn. GPRS is een service die via het mobiele telefoonnetwerk werkt, en is daardoor goedkoop. Het nadeel is dat het niet snel is. GPRS is inmiddels een verouderde techniek.

(bron: http://www.vergelijkmobie...internet-woordenboek.html )

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 16:53
Toch wel grappig, met mijn Iphone maak ik gebruik van EDGE hier in nederland. Dit zal dan wel GPRS zijn, maar volgens mijn Iphone maak ik wel delijk gebruik van EDGE.

ehhhh..HOI

Pagina: 1