Toon posts:

[WIRELESS] linksys WRT54GR als AP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf adsl met een speedtouch modem/switch met daarop aangesloten een belkin wireless router welke ik gebruik als AP. Werkt als een trein, DHCP en NAT uitgeschakeld. Apparaat is aangesloten als uplink (niet via de "wan" connector).

Nou wil ik deze zelfde "truuk" uithalen bij mijn buurman, maar dan met een Linksys WRT54GR.
Dit lukt tot op zekere hoogte, echter de internetverbinding niet. Ik heb de DHCP en NAT uitgeschakeld, en de router krijgt een goed ip toegewezen. Wanneer ik een computer via een UTPkabel verbind met de WRT54GR krijg ik internetconnectie, doe ik ditzelfde via wireless lukt dit niet. Ik kan andere netwerkclients pingen via wireless en de wireless clients worden ook herkend door de speedtouch.

Iemand een idee wat hier mis gaat, behalve dat er een verkeerde aankoop is gedaan? (wireless router net zo duur als een wireless ADSL modem/router).

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:39
Dat is wel heel bizar, via LAN gaat het, maar via WLAN niet... ? Tenzij:

Je zit op het juiste netwerk? toevallig niet iemand die dezelfde naam ofzo heeft, iets vaag ofzo ?

Dump eens een ipconfig van je draadloze netwerkkaart en van je bedrade kaart... ?
Wie weet staat er ergens nog een statische config van je draadloos netwerkkaartje of bedraad kaartje. zet ze beiden eens gelijk, en kijk dan eens...

Ik wijs je alvast hier op: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point , dan kan je daar nog eens alles overlopen in de toekomst, moest het nodig zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door HyperBart op 02-05-2008 01:45 ]