Zwart beeld bij opstarten Acer Aspire 5630

Pagina: 1
Acties:

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:57
Hallo,

ik zit met een zeer vervelend probleem. Mijn laptop krijgt na het opstarten van Windows Vist Home Premium 32-bit een zwart scherm, de laadbalk van Windows verschijnt nog wel maar vervolgens krijg ik zwart beeld. Ik zie echter wel dat het scherm aanstaat zeg maar..

Het gaat hier om een Acer Aspire 5630;
C2D 1,66 ghz
15" scherm met een Intel GMA950 videokaart

Ik heb al geprobeerd om de drivers van de chipset én de videokaart opnieuw te installeren maar helaas zonder resultaat. In Veilige Modus heb ik wel beeld.. Daarnaast heb ik een externe TFT monitor aangesloten op de laptop en kreeg ik ook zwart beeld. Ben hier al een week mee aan het rotzooien :'(

Van Google enz. word ik ook niet veel wijzer. Wie-o-wie kan mij helpen?

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Als je de drivers in veilige modus weghaald en dan vervolgens opstart in Windows, is er dan wel of helemaal geen beeld.

Je zegt ook dat het scherm nog wel aanstaat?
Kan je dit eens uitleggen?

Als dit een "donker" scherm is dan heeft dit met je backlight te maken. (na een aantal seconden valt deze uit, toevallig op het moment dat je in windows komt)

Daar je externe scherm ook zwart blijft, tja dan zou ik (na de driver verwijderen, opstart, zien of ie het doet) toch windows herinstalleren.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• YaYo86
Nee dan heb ik ook geen beeld.

Met 'het scherm staat nog aan' bedoel ik te zeggen dat je aan de zijkanten en boven -en onderkant een soort wit licht ziet schijnen. Het is moeilijk uit te leggen maar hoop dat jullie het begrijpen.

Windows opnieuw installeren is de makkelijkste weg zou je denken ja .. maar ik doe dit toch liever als laatste optie :)

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Je zou anders nog kunnen proberen met een live -cd de computer op te starten.

Doet deze het wel goed (voor bijvoorbeeld 2, 3 uur) dan is het toch iets met windows niet goed.
Dan zou ik in eerste instantie gaan kiken naar je video driver (wellicht iets met een 3rd party/modded driver en zo de resolutie te hoog ingesteld?)
EDIT: stom, had je al bekeken

[ Voor 6% gewijzigd door Blackeagle op 02-05-2008 10:41 ]

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• YaYo86
Jullie hadden gelijk er klopten iets niet in Windows, heb geen idee wat.. Maar na een format c: werkte alles weer. Dank voor jullie reacties en hulp!