Airport mode wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben hier in een hotel met een N-draft netwerk, alleen m'n mac gaat er niet goed mee om (wel verbinding, geen datatransfer). Dikke kans dat als ik in G mode ga werken dat het dan wel werkt.

Ik kan echter nergens vinden waar en hoe ik mijn client (een Macbook met OS 10.5) forceer om niet met het 802.11n protocol verbinding te maken maar met 802.11g. Via Google kom ik soortgelijke problemen tegen maar in elk geval wat ik gevonden heb wordt het aan de router kant opgelost en niet op de client. Dus als iemand een idee heeft...

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb net een iMac gekocht die wel gewoon met mijn router op N samenwerkt. Maar ik ben ook op zoek naar de mogelijkheid om meer informatie te krijgen over de Wireless verbinding.

Net als PolarBear heb ik niets kunnen vinden met Google. :?

Wie kan ons helpen?

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Verwijderd

Hoi,

Volgens mij kan je dit niet op je client wijzigen. OS X 10.5 (ongetwijfeld ook eerdere versies) kiest automatisch de beste verbinding afhankelijk van de aangeboden varianten.

Wordt er 802.11n aangeboden en je apparaat (bijv. je iPhone) kan maar 802.11g aan, dan gaat het zaakje niet werken. Of in het geval van je laptop zou je dan nog via een wired ethernet aansluiting kunnen werken. (Veel hotels hebben meestal wel ergens een kabel liggen)

Aan de router-kant kan je vaak wel een protocol variant kiezen die ook 'downwards' compatibel is met bijvoorbeeld 802.11a/b/g.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Een mogelijke oplossing volgens apple.
1. Press and hold the Control key.
2. While holding it, reselect the network from the AirPort menu.
This causes AirPort to use an alternate connection method that may succeed.
Je kunt in de terminal ook even kijken of ifconfig de klus kan klaren. Je kunt daar wel je datarate e.d. instellen. Je hebt ook iwconfig in linux maar dat werkt niet in de terminal zie ik net.

[ Voor 15% gewijzigd door Maartenvs op 10-05-2008 17:31 ]

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-01 14:37
Je kunt ook het widget AirTrafficControl ( http://www.spintriplet.com/atc/ ) in je dashboard zetten.
Dubbelklik daarin op een netwerk op een "N"-frequentie en je kunt dan inloggen op dat netwerk.
Een "N"-netwerk heeft altijd een hoog kanaalnummer, mijn netwerkje bv zit op kanaal 36.
Volgens mij zitten B en G-netwerken op kanaal 1 t/m 12.