Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik wil graag foto's laten afdrukken op A4 formaat. Nu kunnen alle fotowinkels waar ik gekeken heb (online) alleen 20X30 afdrukken en niet 21X29.7 (A4). Dit omdat ik 15 fotolijstjes heb gekregen op a4 formaat.

Gewoon op 20x30 afdrukken is niet mooi omdat je dat 1 cm in de breedte te kort komt. Nu zat ik zelf te denken om gewoon op 30x30 af te laten drukken en dan de foto uitsnijden zodat ie dus 21X29.7 word. Dat gaat op zich wel werken maar misschien weet iemand een beter idee (of een winkel waar ze wel op A4 formaat afdrukken)

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ik zou afdrukken op 20*30 en dan bijsnijden op 20*28,7..

Klinkt dat vreemd? Op deze manier heb je aan alle kanten van je foto precies 0,5 cm wit over. Dat staat alvast een stuk beter dan in de breedte passend en in de hoogte een centimeter over.

n.b. Afdrukken op 20*30 zijn vaak een fractie groter, dus bijvoorbeeld 20,3 * 30,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Niet online
dat is ook nog een idee ja, niet eens aan gedacht. Misschien zelfs nog wel makkelijker met uitsnijden ook. Maar zal eerst wel even een proef afdruk laten maken, kijken of die halve cm stoort.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Pixma 9500 kopen, kun je het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Niet online
Laten afdrukken is volgens mij een stuk goedkoper en waarschijnlijk ook beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Goedkoper wel voor 15 foto's, beter hoeft niet per se. Voordeel van zelf afdrukken is dat je uit honderden papiersoorten kunt kiezen, zelf meteen het resultaat ziet en dingen aan kunt passen.

Maar 30x30 doen en dan tot 21x30 snijden kan natuurlijk ook. Het snijden naar 29,7 kun je waarschijnlijk skippen, die lijstjes hebben wel een paar mm marge.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
ozkilator schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:30:
Laten afdrukken is volgens mij een stuk goedkoper en waarschijnlijk ook beter...
Beter? gok van niet ;-) Ik druk netzo goed af met mijn pigment inkt en de papierkeuze is ook enorm :)

Maar volgens mij hebben die lijstjes ook wel een marge, anders creatief snijden (of een maat kleiner laten afdrukken en paspartous halen) :)

[ Voor 19% gewijzigd door Timo op 03-05-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Niet online
Ik laat er eerst even een afdrukken op 30x30 kijken of 21x30 past en of dat mooi staat.

Printertje kopen komt een andere keer misschien nog wel, bedankt voor de tips iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:44
www.posterxxl.nl heeft bij de speciale formaten A4 wel staan geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Niet online
Yep a4 staat er tussen thnx :) ik denk dat ik dat gewoon doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:44
k, succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Volgens mij steekt de rand van de meeste lijsten gewoon over het papier heen. Dikke kans dus dat er van elke kant enige millimeters overlapt worden door de lijst.
Pagina: 1