Experia box laat webserver niet door

Pagina: 1
Acties:

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Ik heb hier in Nederland een KPN Experia box sinds kort staan. Alleen ik draai Kerio Mailserver en normaal kan ik die van buiten gewoon bereiken. Alleen sins ik de KPN box heb niet meer. In de vorige had ik in de router gewoon portforwarding gedaan.

Dat wil ik nu weer, dus wat doe ik. Ik ga naar de setup van de Speedtouch en kies delen van spelen en toepassingen. Daar kies ik voor webserver en geef aan dat deze op de PC waar Kerio draait van toepassing moet zijn.

Echter, als ik mijn IP adres invoer wat ik van KPN krijg dan kom ik niet op de Kerio mailpagina, hij gaat nergens heen. Haal ik de verwijzing weg dan kom ik in de setup van de speedtouch. Ik heb het op diverse manieren gedaan en niks werkt. Voorheen werkte het dus gewoon en er zijn verder geen wijzigingen op de pc gedaan.

Iemand die weet hoe dit op te lossen? Ik heb al gezocht naar soortgelijke problemen van mensen, maar iedereen doorloopt dezelfde stappen en dan lukt het schijnbaar wel. Als ik lokaal ip intik van me pc dan kom ik wel gewoon op de kerio pagina terecht zoals de bedoeling is.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je wel de juiste poorten open.
Want je heb het over een mail server die je naar het internet wilt hebben en je zegt dat je een WEBserver wilt instellen in de experia box.

En als ik jou was zou ik het proberen te beveiligen dat mensen van het grote boze internet op jou router kunnen inloggen

[ Voor 26% gewijzigd door LuckY op 01-05-2008 20:34 ]

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Ja, het gaat erom dat ik de mailserver kan bereiken vanaf het internet. Daarvoor heeft kerio een webserver draaien waarlangs je overal vandaan kan inloggen via IE of Firefox. Daarvoor heb je poort 80 nodig welke in Kerio staat geconfigureerd. Deze zet ik open in de Speedtouch en link ik door aan de computer waar Kerio draait.

De mailserver zelf doet zelf wel gewoon.

@ beveiligen

Dat is wel grappig. Die monteur had het een en ander aan te merken op mijn manier van installeren van de boel hier. Waarom weet ik niet. Tevens heb ik een ww op me Vista account. Hij vroeg zich af tegenover de persoon die hier was om de monteur op te vangen waarom dat in godsnaam nodig is. Hij heeft de setup idd gewoon open laten staan voor iedereen. Beetje slordig.

[ Voor 34% gewijzigd door Damocles.NL op 01-05-2008 20:36 ]

• LuckY
  • Niet online
Damocles.NL schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:35:
Ja, het gaat erom dat ik de mailserver kan bereiken vanaf het internet. Daarvoor heeft kerio een webserver draaien waarlangs je overal vandaan kan inloggen via IE of Firefox. Daarvoor heb je poort 80 nodig welke in Kerio staat geconfigureerd. Deze zet ik open in de Speedtouch en link ik door aan de computer waar Kerio draait.

De mailserver zelf doet zelf wel gewoon.

@ beveiligen

Dat is wel grappig. Die monteur had het een en ander aan te merken op mijn manier van installeren van de boel hier. Waarom weet ik niet. Tevens heb ik een ww op me Vista account. Hij vroeg zich af tegenover de persoon die hier was om de monteur op te vangen waarom dat in godsnaam nodig is. Hij heeft de setup idd gewoon open laten staan voor iedereen. Beetje slordig.
Gaat kerio niet over HTTPS? (port 443) ?
Anders kan je even een router restart proberen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij heb je gewoon het welbekende NAT-loopbackprobleem. Probeer het eens vanaf een andere internetverbinding.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
huh, volgens mij gebruik je je WAN IP op een plek waar je LAN IP moet gebruiken :)

you had me at EHLO

• LuckY
  • Niet online
TheNymf schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:24:
huh, volgens mij gebruik je je WAN IP op een plek waar je LAN IP moet gebruiken :)
Hij zegt van niet,
Damocles.NL schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:35:
Deze zet ik open in de Speedtouch en link ik door aan de computer waar Kerio draait.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
LuckyY schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Hij zegt van niet,

[...]
je hebt waarschijnlijk gelijk - ik lees niet echt goed :D

you had me at EHLO

Pagina: 1