780G (Radeon HD 3200) HDMI 1080P24 Plasma-TV probleem

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn HTPC waarin een 780G (Radeon HD 3200) moederbord zit in combinatie met mijn Panasonic 42PZ85 1080P plasma TV.
Om inbranden te voorkomen heb ik mezelf aangeleerd om naar een witte sneeuw (ruis) kanaal te zappen als ik een tijd lang een statisch beeld ga weergeven. Bijvoorbeeld als ik even naar het toilet moet.
Het probleem met de onboard Radeon HD 3200 is dat wanneer ik dan terug zap naar het AV kanaal van mijn HTPC het beeld zwart blijft. Er ontbreekt blijkbaar iets aan het signaal waardoor mijn Panasonic het niet meer begrijpt.
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Ik gebruik een HDMI kabel en heb mijn desktop resolutie op 1080P24.

Alvast bedankt,

Reinier

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

I zou aanleren om niet te 'zappen' naar sneeuw en in plaats daarvan gewoon de screensaver te laten starten. Als alternatief kan je ook gewoon de TV uitzetten om te zien of dat helpt (of je nog beeld hebt nadat je de TV weer aanzet).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Wat je kan proberen:
Menu => instellingen => 'Bediening met HDMI' op 'uit' zetten.
Wij hebben hier thuis bijna dezelfde configuratie. 690G + 42PV60.
Werkt perfect hier.

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
beste freddy,

waar vind ik deze instellingen precies?

groeten,

reinier

Verwijderd

Hey,
Op de afstandsbediening van je TV vind je de knop 'menu'
Groeten Freddy.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 16:56

delorean7

Let's take the Aston toni

Interessant genoeg heb ik exact hetzelfde probleem met mijn 50P96FD samsung plasma en dezelfde chip op het mobo.

HTPC op 24 hz of 50 hz werkt totdat ik wegzap en terug naar het HTPC kanaal, dan blijft het zwart en krijg ik de mededeling dat de resolutie niet supported is.

Ik sta op het punt mijn oude Nvidia weer terug te schroeven in dit apparaat of een goedkope bij te nemen!
Pagina: 1