Toon posts:

Problemen met HP DeskJet 690C

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst was de kleureninktpatroon op, dus ik zet er een nieuwe inktpatroon in, de HP51649A. Ik probeerde de inktpatroon uit te lijnen, de eerste pagina ging nog, maar bij de tweede pagina printte zij niets meer.

Als ik nu de printer aanzet, geeft zij een normaal geluid, maar zij mist aan het einde wat; het geluid moet nog verder gaan. Ook maakt ze om elke 10 minuten een ander geluid wat niet hoort.

Als ik een testpagina probeer af te drukken (Doorvoerknop een aantal seconden indrukken), gebeurt er niets. Bij een gewone printopdracht vanuit Windows haalt ze het papier binnen, maar dan begint het oranje lampje te knipperen terwijl het groene lampje gewoon brandt.

Ook met de oude inktpatroon is dit zo. Een andere nieuwe inktpatroon heb ik nog niet geprobeerd. (Kost 91 gulden.) En zonder inktpatroon doet de printer niet.

Aan een andere computer hangen of andere drivers werkt ook niet. De drivers geven als ik de kleurenpatroon erin zet aan dat de kleurenpatroon niet goed geinstalleerd is. Na een klik op Annuleren komt er een melding dat er een nieuwe inktpatroon is geinstalleerd.

Het boekje van de printer zegt dat de printer de positie van de kop niet kan bepalen, of dat de inktpatro(o)n(en) niet goed geinstalleerd zijn.

Weet iemand wat er mis is, of moet ik haar terugbrengen naar de winkel om haar na te laten kijken. (De garantie is er volgens mij al af, printer is in '97 gekocht.)

Ik heb het geluid wat ze maakt als je ze aanzet opgenomen en ge-upload. (members1.chello.nl/~a.wolterink/hp.mp3, 1,83 MB)

Verwijderd

Haal beide patronen eruit en reinig de contactpunten (achterop) die contact maken met de caddy waar ze in zitten.

Daarna ook de positioneringsstrip die van links naar rechts loopt schoonmaken. Het is een transparante strip met heel veel kleine streepjes, hij loopt door de caddy heen.

Printert opnieuwe voorzien van prik en kijken oftie ut doet. Anders ff HP bellen, ze hebben een retegoeie helpdesk.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-08 16:46

BS

Volgens mij heb ik hetzelfde met mijn HP gehad en die kon ik weg gooien.

Ga maar sparen voor een nieuwe printer ;)

Verwijderd

Topicstarter
'k Zal eens proberen.

Verwijderd

aantal vragen voor dat ik meer zeg:
1) heb jezelf een keer een hervulsetje gebruikt voor je inktpatronen?
2) heeft er een patroon gelekt??? :9~

3) hoe oud is die?

Verwijderd

t is gewoon een gare printer...ik heb hem zelf ook...naast een 840C die miljoen keer beter is

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 19:45 schreef wijnolst het volgende:
Haal beide patronen eruit en reinig de contactpunten (achterop) die contact maken met de caddy waar ze in zitten.

Daarna ook de positioneringsstrip die van links naar rechts loopt schoonmaken. Het is een transparante strip met heel veel kleine streepjes, hij loopt door de caddy heen.

Printert opnieuwe voorzien van prik en kijken oftie ut doet. Anders ff HP bellen, ze hebben een retegoeie helpdesk.
LET wel ff op!!!
Maak het positieoneringslint altijd van rechts (kant van de cartridges) naar links schoon. Anders heb je grote kans dat het lint los schiet en dan ben je nog verder van huis.

HP hel(p)desk is OK alleen wel altijd een stadaard vragenlijst. HP heldesk == 020-6068751

Verwijderd

ik heb altijd problemen gehad met HP-printers en ben dus nu over op een XEROX. een M750 :9 om precies te zijn.

een erademing en nog goed en snel ook. *D

1200 x 1200 dPi resolutie.
losse inktcartriges voor kleur dus totaal 4 cartriges (kleur + zwart).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 21:25 schreef Freak_66 het volgende:
aantal vragen voor dat ik meer zeg:
1) heb jezelf een keer een hervulsetje gebruikt voor je inktpatronen?
2) heeft er een patroon gelekt??? :9~

3) hoe oud is die?
1) Nee, altijd nieuwe inktpatronen van HP gekocht.
2) Volgens mij nog nooit.

3) Hij is volgens mij in '97 gekocht. Op de sticker achterop de printer staat '96.

---------------------------------------------
Het positioneringslint schoonmaken hielp niet, even als de contactpunten schoon maken, wat ik ook al een keer gedaan had.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
Ik heb ook met de originele patronen wel eens problemen gehad ongeveer zoiets als jij
Omgeruild 2 keer probleem opgelost
Nu refill ik de boel stukken goedkoper en werkt tot nu toe best prima
hp 691c Aldi he :)
al zo`n 2 jaar nu
maar ja wel langzaam :(

Verwijderd

bedankt voor de info, trouwens.

heb je je printerkabel ook gecheckt?? Hoe oud is dit eigenlijk (ouderdom veroorzaakt vaak kabelbruk :'( ) ?

TIP: controleer of alle pennetjes bij de connector op gelijk niveau zitten. als ze namelijk teruggedrukt zijn werkt de boel minder of niet.

SUCCES *D

Verwijderd

Topicstarter
De pinnetjes zitten wel allemaal op gelijk niveau, maar ik zag toen ik goed keek, dat bij de houder van de kleurenpatroon, de in drie koperbaantjes een paar krasjes zitten.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.wolterink/hpkras.gif

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
nou als die krasjes er zo uit zien .
kun je die patroon wel shaken.

gewoon ff een nieuwe kopen.

Verwijderd

misschien dat het dan uiteindelijk toch daar aan ligt:(. ik kan geen andere oorzaken meer bedenken, jammer genoeg.

misschien moet je eens langs bij een computerzaak om hem ALLLEEN te laten BEKIJKEN.

Verwijderd

Topicstarter
Ik breng haar wel weg naar de winkel waar ik hem gekocht heb, Bilderbeek in Doetinchem.
Stel dat ik een nieuwe printer moet kopen, hebben jullie suggesties? Weer een HP? Deze printer heeft destijds volgens mij zo'n 500 gulden gekost. Ik wil daar nu wel onder zitten. Misschien de HP 840c?

Hij moet zeker dezelfde functies als de DeskJet 690c hebben. Liefst ook nog iets nauwkeuriger en sneller. Een paralelle interface is vereist en hij moet via Windows in het netwerk deelbaar zijn. Er hoeft geen netwerkaansluiting op te zitten. USB-aansluiting mag er ook op zitten, maar is niet noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Heb ooit hetzelfde probleem gehad nadat ik met compressor HP DeskJet 690 had schoongemaakt.

Het bleek dat de stang waarover de inkjet-kop glijdt te stroef was geworden (droog, stof etc.) Na wat rijwielolie erop te hebben gegooid NOOOIT meer problemen gehad.

Probeer dat eens, kan weinig kwaad als je er niet teveel op doet. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
De printer is weggebracht, iemand suggesties voor een nieuwe printer.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op vrijdag 23 februari 2001 16:44 schreef koel_kast het volgende:
De printer is weggebracht, iemand suggesties voor een nieuwe printer.
HP Printers zijn echt wel ok, maar de hele 600-serie is gewoon geen klap waard...

HP serie 800 heb geen ervaring mee, maar schijnt wel ok te zijn. De 900-serie is echt geweldig (maar daar betaal je dan ook voor)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

De HP930C, die blijft - als je hem bij de goede winkel koopt - wel onder de fl.500,=. Is werkelijk een prachtprinter. Print zwart bijna als een laserprinter, en bij foto's zie je nauwelijks verschil meer tussen de fotoboer en de printer.

Heb hem voor mijn opa gekocht :). En heb ondertussen zelf nog steeds een 694C :(.

Verwijderd

Hp 840 is leuk, en niet te duur!
enigste nadeel is dat de cartridges maar 20ml inkt bevatten... die 690 van je van nu heeft 42ml. En de cartridge is even duur....

misschien dat je ergens nog een HP 815 tegenkomt? dan zou ik die nemen!

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 16:50 schreef wouterve het volgende:
De HP930C, die blijft - als je hem bij de goede winkel koopt - wel onder de fl.500,=. Is werkelijk een prachtprinter. Print zwart bijna als een laserprinter, en bij foto's zie je nauwelijks verschil meer tussen de fotoboer en de printer.

Heb hem voor mijn opa gekocht :). En heb ondertussen zelf nog steeds een 694C :(.
ja maar F169,50 voor een kleurencartridge 42ml is wel iets teveel van het goede

Verwijderd

Topicstarter
De DeskJet 840 valt dan af, want er moeten wel een zwarte inktpatroon van ongeveer 40ml en een kleurenpatroon van ongeveer 20ml in zitten. Anders moet ik ze veel te vaak verwisselen. Er wordt hier nogal wat geprint. Kleurenpatroon elke 4 a 5 maanden verwisselen, zwarte om de 3 maanden. (20ml en 40ml)

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op zaterdag 24 februari 2001 07:49 schreef koel_kast het volgende:
De DeskJet 840 valt dan af, want er moeten wel een zwarte inktpatroon van ongeveer 40ml en een kleurenpatroon van ongeveer 20ml in zitten. Anders moet ik ze veel te vaak verwisselen. Er wordt hier nogal wat geprint. Kleurenpatroon elke 4 a 5 maanden verwisselen, zwarte om de 3 maanden. (20ml en 40ml)
Ik heb een navulsetje (kleur) gekocht voor 30 piek (hp840).

Is gewoon veel goekoper.:)

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ga ik iets boven de 500 guldens, maar is de HP DeskJet 950C de op dit moment 519 guldens waart? En nog wat vragen over de DeskJet 950C.

- Hoeveel ml inkt bevat de 51645 (zwart) en de C6578 (kleur)
- Hoeveel kosten de 51645 en de C6578 ongeveer?
- Is de duplex-module voor automatisch dubbelzijdig afdrukken (C6463A) handig, of is het alleen maar geldverspilling?
- Hoeveel kost de C6463A?

Als de DeskJet 970Cxi nog snel wat in prijs zakt komt die ook nog in aanmerking.

Ik heb het nu steeds over HP, maar is een Canon, Epson of Xerox-printer niet iets?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 15:40
Ik heb het geluid gehoord en volgens mij slibt hij over de tandwiel. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Er zit een snaar in met een spanrol, achter die spanrol zit een veer plaats hier een ring achter en klaar
*D

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Verwijderd

Ik heb ook een 690c, hij doet het "aardig", alleen kleur doet ie niet, nou weiger ik pertinent om geld uit te geven aan een printer, omdat de dingen die ik print ook op te slaan zijn onder favorieten of codes die je ook ken opschrijven, maar deze heb ik gekregen. Wat wilde ik ook alweer zeggen? :? Oja, ALS ik een printer zou kopen, dan een Epsonnetje, stylus serie ofzo, daarvan zijn de cartridges lekker goedkoop van, geen 40€ of meer :'( Kijk of je ergens een aanbieding ziet van Epson of evt Canon en koop die gewoon.
Pagina: 1