Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de wanhoop bijna nabij... Na anderhalf jaar een illegale Vista Ultimate gedraaid te hebben zonder problemen, zit ik nu sinds een maand op een legale Vista Home Premium. Ik ben mijn eigen bedrijf gestart en moest hiervoor legale software aanschaffen.

Omdat ik nog nooit problemen had gehad met Vista Ultimate, heb ik vol goede overtuiging Vista Home Premium gekocht. De 1e twee dagen ging het allemaal goed. Maar toen begonnen de BSOD te komen en vielen er regelmatig Host services uit. C: maar weer opnieuw geformatteerd en de boel maar een keer opnieuw installeren. Toen ging het iets langer goed, maar ik gebruikte mijn pc toen nog niet volledig qua programma's e.d.

Sinds anderhalve week krijg ik steeds meer uitvallende services. Superfetch, Windows Live Messenger, Internet Explorer, Windows Sidebar, Windows Defender. Ze zijn er allemaal meerdere keren uitgevlogen.

Omdat ik deze week vrij was/ben, vond ik het weer tijd om LOTRO te gaan spelen. Dit ging eerst goed voor 2 a 3 uurtjes spelen achter elkaar. Toen vloog ik eruit met de gestopte service "lotroclient.exe". Na het opnieuw opstarten van de pc kon ik LOTRO maar ongeveer 5 minuten spelen. Dan blijft ofwel het scherm hangen, ofwel een BSOD, ofwel de lotroclient.exe service stopt.

Gisteren mijn halve Koninginnedag besteed aan de 2e herinstall van Vista. Weer de hele C: schijf geformatteerd en alles er stukje bij beetje weer opzetten. Helaas heeft de herinstall niet geholpen...

Mijn systeem:

Asus P5VD2-MX SE
Intel Dual-core 2160 (2x 1,8 Ghz)
2 GB Ram
Geforce 8600GT
C-Media 7.1 soundcard

Ik denk er nu sterk over om een nieuw Mobo + RAM te kopen, maar ik post hier nog een laatste poging tot het oplossen van de problemen...

BSOD meldingen die ik de afgelopen dagen heb gehad:

* Memory management
* Page fault in noncached page area
* Foutcode 0x0000008e

Ik heb Google al voor al deze problemen ingezet en het wijst er idd op dat ik een geheugen probleem heb. Om dit te checken heb ik de memory test van de Vista CD gedraaid, geen fouten. Verder heb ik memtest86 gebruikt, wederom geen fouten.

Ik heb de nieuwste drivers van alles geinstalleerd, heb zelfs de beta's van Nvidia geprobeerd, alles zonder geluk....

Heeft iemand misschien nog een helder idee om mij te kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
Zoals al je al vertelde, waarschijnlijk een geheugen probleem. Hoe lang heb je memtest gedraaid?

Loop ook anders de hangen en opstart faq, hier op got te vinden, eens even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
STOP 0x0000008e kan idd duiden op een memoryprobleem (meestal is dit de oorzaak), maar dan is het wel vreemd dat MemTest niets oplevert.

Er zijn ook een aantal virussen (HaxDoor o.a.) die deze STOP-error kunnen veroorzaken. Heb je al eens een volledige virusscan gedaan met een uptodate scanner?

Heb je Service Pack 1 voor Vista ook al geinstalleerd?

Je hebt alle nieuwe drivers, maar heb je ook de nieuwste BIOS van je moederbord geflashed?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 01-05-2008 18:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat dit iets te maken heeft met Vista?

Dit lijkt gewoon op hardware problemen, je topic zou dus in PMG moeten staan maar zal daar snel een slot krijgen omdat je dit via de FAQ makkelijk kunt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP1 geinstalleerd, in de hoop dat dit zou helpen. Maar helaas...

Memtest heeft volgens mij 6 uur gedraaid of zo. Verder heb ik al een virusscan gedraaid.

Ik twijfel nog tussen software problemen en hardware problemen. De vorige (illegale) versie van Vista heeft anderhalf jaar zonder problemen gedraaid. Het enige wat ik daarna gedaan heb, is format C: en de legale versie installeren. Daarom twijfel ik nog of het hier om een hardware probleem gaat.

Morgen maar nieuw RAM halen en wellich ook een MoBo. En dan maar hopen dat de problemen verholpen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 12:51
Waarom koop je niet voor 499 euro een compleet nieuwe laptop?
(en zet je de 'werkende versie' >:) van vista weer terug voor je spelletjes.
Je tijd en ergenis + extra investeringen in nieuw geheugen etc gaan je meer kosten dan 499 min de BTW..

Overigens. als je de 'werkende versie' terug zet en je systeem blijft wel up and running dan is het iets met het verschil in cd's..,
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:57:
Ik heb SP1 geinstalleerd, in de hoop dat dit zou helpen. Maar helaas...

Memtest heeft volgens mij 6 uur gedraaid of zo. Verder heb ik al een virusscan gedraaid.

Ik twijfel nog tussen software problemen en hardware problemen. De vorige (illegale) versie van Vista heeft anderhalf jaar zonder problemen gedraaid. Het enige wat ik daarna gedaan heb, is format C: en de legale versie installeren. Daarom twijfel ik nog of het hier om een hardware probleem gaat.

Morgen maar nieuw RAM halen en wellich ook een MoBo. En dan maar hopen dat de problemen verholpen zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door HamsterDance2 op 01-05-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem hiervan is dat de illegale versie Ultimate was en ik een code heb van Home Premium. Verder ben ik niet echt een laptopper, geef mij maar een desktop.

Maar je brengt me wel op een idee, ik zal eens zoeken naar een download van Home Premium in de newsgroups. Wellicht dat deze wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hulp bij warez hoef je niet te verwachten van ons.

Wat je zou kunnen proberen is controleren of je geheugen niet me verkeerde timings of op een te hoog/laag voltage draait, dat kan ook stabiliteitsproblemen veroorzaken.

Misschien tijdens het installeren een keer per ongeluk je BIOS gereset naar defaults?

[ Voor 79% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2008 23:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het warez verhaal is ook weer van de baan geschoven. Dit is verschuiven van het probleem, maar niet het oplossen. Vannacht weer een memtest gedraaid, 11 uur in totaal. 9 passes en 0 errors. Ik zal nog eens even kijken in mijn BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 08:20:
Het warez verhaal is ook weer van de baan geschoven. Dit is verschuiven van het probleem, maar niet het oplossen. Vannacht weer een memtest gedraaid, 11 uur in totaal. 9 passes en 0 errors. Ik zal nog eens even kijken in mijn BIOS.
Nee, toch niet...

Zet die minder legale Vista Ultimate er even terug op, en kijk of het hiermee wel werkt.
Anders eens alleen starten met minimale onderdelen (geen printer, fax, usb stick, scanner, en andere USB zooi en geen oude modem of een 16 jaar oude ethernet kaart)

Als het systeem wel stabiel draait met Vista Ultimate, dan heb je waarschijnlijk een slechte CD, want Vista Ultimate is gewoon Vista Home Premium met wat extra's, ze gaan uit Home Premium echt geen belangrijke onderdelen slopen...

En check dus het voltage van je RAM, en start eens met minimale onderdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan zo gauw even niks vinden over hd testen? Evt brakke voeding kan ook, maar dit is echt hardware related. Zoek de IBM Drive Fitness Test eens op, en als die niks uit wijst probeer dan eens een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net de Hitachi Fitness Test gedraaid. De schijf komt er zonder problemen uit. Verder heb ik mijn BIOS geflasht naar de laatste versie en de on board audio uitgezet. De voeding heb ik tijdelijk vervangen door de voeding van een andere pc, zelfde probleem blijft.

Ik heb zo het idee dat mijn moederbord wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Ik krijg eigenlijk allemaal BSOD meldingen die te maken hebben met memory:

* Memory management
* IRQL - not less or equal
* Page fault in noncached page area

Daarom ga ik toch maar een ander moederbord aanschaffen met een vers setje RAM. Dan hoop ik dat eindelijk mijn problemen verdwenen zijn....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 12:34 ]

Pagina: 1