Toon posts:

Goed MoBo rond 100 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views

Verwijderd

Topicstarter
Na vele, vele maar dan ook echt vele problemen met Vista, heb ik besloten om mijn pc maar eens weer een opfrisbeurt te geven. Dit, plus dat ik niet helemaal tevreden ben met mijn huidige MoBo: de Asus P5VD2-MX SE. Deze is helaas maar "uit te breiden" 2x 1GB DDR2 geheugen.

Verder krijg ik bij Vista iedere keer verschillende foutmeldingen die duiden op een kapot RAM geheugen. Dus het wordt nu een nieuw moederbordje met nieuw geheugen (ook meteen wat sneller dan de 400 van nu...)

Mijn vraag aan jullie: wat is een goed moederbord rond de 100 euro?

Verwijderd

Wat versta je onder goed?
Wat voor aansluitingen heb je nodig?
Zoek een aantal mobo's in de pricewatch en lees hier reviews van.
En kies daarna jouw mobo uit die je goed lijkt. :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:48:
Na vele, vele maar dan ook echt vele problemen met Vista, heb ik besloten om mijn pc maar eens weer een opfrisbeurt te geven. Dit, plus dat ik niet helemaal tevreden ben met mijn huidige MoBo: de Asus P5VD2-MX SE. Deze is helaas maar "uit te breiden" 2x 1GB DDR2 geheugen.

Verder krijg ik bij Vista iedere keer verschillende foutmeldingen die duiden op een kapot RAM geheugen. Dus het wordt nu een nieuw moederbordje met nieuw geheugen (ook meteen wat sneller dan de 400 van nu...)

Mijn vraag aan jullie: wat is een goed moederbord rond de 100 euro?
wat wil je met het mobo doen?
gamen?
fotoshop?
Linux draaien?

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien is het een idee de pricewatch er eens bij te pakken. Daar staan prijzen , (beknopte) specificaties en je vind er ook productreviews.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om sneller geheugen te draaien en minimaal 4GB. Verder moet ik er even een tijdje mee vooruit kunnen. Ik heb nu een dual core 2160 Intel processor, maar wil deze in de toekomst wel voor een quad-core kunnen vervangen. Verder moet ik mijn Geforce 8600GT er op aan kunnen sluiten.

Ik gebruik de PC voor een combi van gamen, maar gebruik de PC ook voor mijn eigen webdesign bedrijf. Draai dus ook het Adobe CS3 pakket, incl. Photoshop en Flash.

En erg belangrijk: Vista Home Premium 32bits moet er lekker op draaien.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik zou de Gigabyte GA-P35-DS3L overwegen gewoon goed en niet te duur ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:58:
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om sneller geheugen te draaien en minimaal 4GB. Verder moet ik er even een tijdje mee vooruit kunnen. Ik heb nu een dual core 2160 Intel processor, maar wil deze in de toekomst wel voor een quad-core kunnen vervangen. Verder moet ik mijn Geforce 8600GT er op aan kunnen sluiten.

Ik gebruik de PC voor een combi van gamen, maar gebruik de PC ook voor mijn eigen webdesign bedrijf. Draai dus ook het Adobe CS3 pakket, incl. Photoshop en Flash.

En erg belangrijk: Vista Home Premium 32bits moet er lekker op draaien.
Elk socket 775 moederbord met modern chipset zal dit kunnen draaien. ;)
Chipsets van intel waarbij het onder andere moet lukken: 965, 945 (niet allemaal) 975 G31, G33, G35 en P35 X38 en X48 en dan zijn er ook nog zat chipsets van andere fabrikanten waar dit op gaat werken. ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

Vista eraf gooien, linux draaien met badmem-patch? :P

Maar eventjes serieus, lees gewoon een paar reviews, want eigen inzet wordt verwacht voordat we je helpen. :)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 10:25
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEM49&

Erg lekker bord, draait zonder moeite 4 GB en Quadcores.
Klokt ook nog s erg goed. Zelf met dit bord een q6600 op 3Ghz gezet zonder extra voltages of iets dergelijks. Dit is echt een bang for buck mobo.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:51:
Wat versta je onder goed?
Wat voor aansluitingen heb je nodig?
Zoek een aantal mobo's in de pricewatch en lees hier reviews van.
En kies daarna jouw mobo uit die je goed lijkt. :)
Weinig aan toe te voegen.

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn op GoT niet de bedoeling omdat je er vrijwel per definitie zelf uit komt als je de moeite doet om even je eisen duidelijk te stellen en dan systematisch op zoek gaat naar reviews en ervaringen en die in het licht van je eisen leest. Daarna is kiezen makkelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.