Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Vista/MC]Vereist onderdeel Library niet beschikbaar*

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:54
Ik heb nu terug even geëxperimenteerd met windows Vista's media center, ben eventueel aan het kijken om er beneden ééntje aan de tv/stereo te hangen voor muziek enz (niet allemaal zo hightech, het zal maar gewoon met scart/s-video en stereo via van die rood/wit tulpstekkertjes zijn).

Maar nu ben ik dus even bezig met het MC op mijn laptop, en vreemd genoeg krijg ik altijd als ik nu even terug wil gaan naar mijn bibliotheek instellingen een foutmelding. (hij had niets meer in bib staan, wil nu terug een shared mapje toevoegen van mijn servertje (=obelix, W2K3 std).

De foutmelding zegt het volgende: "Een vereist onderdeel van Windows Media Center is momenteel niet beschikbaar. Start windows media center opnieuw", met alleen een OK knopje.

Ik heb al even gegoogled, niets kwam terug, in het engels geprobeerd een aantal woorden te queryen, maar niets...

Services in services.msc ook allemaal aangezet (diegene die iets in de naam hadden van windows media center).

heeft iemand dit probleem nog gehad ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.

Met uiteraard de hamvraag: al in je eventlogs gekeken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HyperBart
Bij mijn logboeken:

Windows-logboeken:
Toepassing: Niets in de laatste uren, en ik heb de fout een paar keer uitgelokt..
Systeem: niets
Doorgestuurde gebeurtenissen: niets

Logboeken toepassingen en services:
Mediacenter: niets, behalve dat ie maar bezig is over MCUpdate dat dat later kan (geen fouten, alleen informatieve)

• HyperBart
Om de een of andere manier had ie er nu terug zin in...
doet het dus terug !

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 09:39

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vreemd... Ik heb 't zelfde probleem, gaat alleen niet over bij mij.

Symptomen:

- Ontstaan na update naar ServicePack 1 (SP1)
- Treedt op bij het openen van Gids (Guide)
- Treedt op bij het openen van TV-opnamen (Recorded shows)

Er wordt in de foutmelding ook gesproken over 'n hardware probleem.
Ik dacht dat het wellicht lag aan de slaapstand, maar ook na een tijdje normaal uitschaken en opnieuw opstarten werkt het nog niet.

In eventvwr is wel 'n foutmelding te vinden over MediaCenterGuide, maar daarbij (en ook bij Online Help) geen oplossing.

Als iemand ideëen heeft hoor ik ze graag.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• HyperBart
Wel, het rare is, omdat je het vermeld, bij mij had het te maken met mijn slaapstand, ik heb daar wat in zitten modden, want die deed het ook niet meer goed.

Ga eens bij energiebeheer kijken voor die laatste opties bij het datailinstellingen van je profiel, daar bij "media delen" oid, daar moet je eens wat opties verzetten, toen was het weg toevallig bij mij... :s

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 09:39

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vanalles geprobeerd, maar het ging me zoveel tijd kosten dat ik uiteindelijk besloten heb tot 'n herinstallatie. Kost wel 'n dag om alles weer fine te tunen, maar nu werkt ie weer zoals het hoort incl. SP1.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1