Opzetten VPN-verbinding (vanaf het vérre begin)

Pagina: 1
Acties:

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-03 13:22
Hey allemaal,

Allereerst heel erg bedankt dat jullie de moeite willen nemen om me te helpen. Ik hoop dat er mensen zijn die me hier dusdanig in kunnen helpen, dat het opzetten van een VPN-verbinding uiteindelijk toch gaat lukken.

Wat wil ik?
Ik wil een VPN-verbinding opzetten met de computer van een maat van me. We hebben allebei de WRT54G als router, hij heeft versie X en ik heb versie 2.2. Ik wil de bestanden op zijn computer kunnen inzien, net zoals dat gebeurt in een standaard netwerkomgeving in Windows. Ik zou graag ook toegang krijgen tot een specifieke partitie; D:\ .

Wat heb ik / wat heeft hij? (links van de slash heb ik, rechts van de slash heeft hij)
  • Provider: Chello / Multikabel
  • Router: WRT54G / WRT54G
  • Wil je meer weten, laat dan even horen wat je wilt weten
Wat heb ik zelf gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
Ik ben vergevorderd computergebruiker, maar VPN-verbindingen zijn voor mij totaal nieuw.
  1. Google: ik kwam neer op deze GoT-HOWTO: "Inkomende VPN-verbinding". Een nieuwe verbinding openen gaat (stap 1), maar vanaf fig.4 gaat het fout, want ik kan er in Vista niet voor kiezen om een inkomende verbinding te "accepteren" of uberhaupt in te stellen.
  2. Google: ik kwam nog hier terecht, maar deze persoon was al verder in het opzetten van de verbinding dan ik, ik begin er echt pas net mee. Met de analyse van zijn probleem kwam ik dus niet echt verder.
  3. Google: How to create a Windows Vista VPN-connection. Ik loop stuk bij het zevende plaatje, dat ik uiteraard wel kan vinden in Windows. Ik wil juist verbinding maken met een andere computer, maar hier moet ik het adres van die andere PC al opgeven, als ik het goed begrijp. Maar over het instellen van die PC valt helaas niets te lezen, en dat is juist wat ik weten wil. Ook hier loop ik dus stuk bij het instellen van een VPN-verbinding, dus als het ware het instellen van de host-pc.
  4. Veel verder kwam ik via Google niet. Ik heb de zoekfunctie van GoT gebruikt, maar ook hier was het vinden van een gerelateerd probleem erg moeilijk. Veel mensen zitten al dieper in het VPN-gebeuren, maar ik begin ermee.
Ik kom elke keer uit bij hetzelfde probleem: ik lees nergens hoe ik de host-pc in moet stellen. Graag zou ik jullie hulp hierbij willen vragen, waarvoor alvast dank!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Welke specifieke versies hebben jullie van de Router?
Je zou het ook simpel kunnen doen DMV Hamachi.
Beide een netwerk maken en share..
zorg wel dat je een beetje rechten maak en en password protected channel.

offtopic:
hihi @ hieronder :+

[ Voor 7% gewijzigd door LuckY op 01-05-2008 16:16 ]

Verwijderd

Wil je het ook gebruiken als filesharing? Zodat je zijn D schijf leeg kan halen?
Zo ja, zoek is op 'Hamachi file sharing' heb ik ook gister met een vriend opgezet gaat prima.

Oeps iemand was me net voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 16:16 ]

• patrickvdweide
Oké, top. Ga ik proberen, binnenkort een update! Dank voor de reacties.

Ik heb versie 2.2, zijn versie kan ik op dit moment niet achter komen.
Wil je het ook gebruiken als filesharing? Zodat je zijn D schijf leeg kan halen?
Exact, niet dat ik dat van plan ben, maar je begrijpt wat ik bedoel ;)

edit: Hamachi ziet er gebruiksvriendelijk, simpel en goed werkend uit. Ik ga het binnenkort met hem proberen en zal de resultaten hier posten.. Je moet maar net weten waar je naar zoeken moet denk ;)
nogmaals bedankt!

[ Voor 36% gewijzigd door patrickvdweide op 01-05-2008 16:40 ]

Verwijderd

Precies, op google kan je vinden hoe je makkelijk Hamachi gebruikt als file sharing inplaats van alleen als game server.
Je moet dan een aantal dingen doen in windows zelf om het werkend te krijgen.
Voor tutorials zie google, zelf ben ik ook niet moeilijk dus zie hier http://forums.hamachi.cc/viewtopic.php?t=6337

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:40:
Precies, op google kan je vinden hoe je makkelijk Hamachi gebruikt als file sharing inplaats van alleen als game server.
Je moet dan een aantal dingen doen in windows zelf om het werkend te krijgen.
Voor tutorials zie google, zelf ben ik ook niet moeilijk dus zie hier http://forums.hamachi.cc/viewtopic.php?t=6337
Tip : ga alleen in een netwerk met wie je het vertrouwd anders kan het kwaardaardige in een persoon opkomen.

Verwijderd

Thnx allen,

Ik ben dus de maat in kwestie. Kan op dit moment niet met zekerheid zeggen, maar bijna met zekerheid: WRT54GL versie 1.0

Christian

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Hmm,

Datgene wat je post over google: "vista vpn" is om een verbinding op te zetten NAAR iemand die een vpn-server heeft staan. Wat jij dus wilt is dus eigenlijk ZELF je vpn-server opzetten.

Dat kan bij één van beiden gewoon simpel via "netwerkverbindingen", en dan bestand "inkomende verbinding toevoegen", en voila, dan gaat het zichzelf normaal wel uitwijzen...

Nu heb je een eigen, echte, dikke, vette VPN 8) ;)

• patrickvdweide
Thnx voor de tips,
en inderdaad, ik begrijp dat ik dat uitsluitend met mensen moet doen die ik vertrouw :)
bestand "inkomende verbinding toevoegen"
En die vind ik juist niet :'( , in Vista heb je geen "bestand" meer zo blijkt

Maar Hamachi doet wat ik wil, en oogt zeer gebruiksvriendelijk, dus ik ga dat proberen. Alsnog thnx voor de tip. Als je overigens alsnog weet hoe ik dat wat jij zegt nou vinden kan, dan ben ik daar wel erg benieuwd naar, want ik heb me er kapot naar gezocht.

[ Voor 65% gewijzigd door patrickvdweide op 01-05-2008 21:33 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
patrickvdweide schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:30:
En die vind ik juist niet :'( , in Vista heb je geen "bestand" meer zo blijkt
selecteer een netwerkverbinding en druk op de ALT (de linker!) knop.. nu heb je wel een file (en de rest) in je balk

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1