Hey allemaal,
Allereerst heel erg bedankt dat jullie de moeite willen nemen om me te helpen. Ik hoop dat er mensen zijn die me hier dusdanig in kunnen helpen, dat het opzetten van een VPN-verbinding uiteindelijk toch gaat lukken.
Wat wil ik?
Ik wil een VPN-verbinding opzetten met de computer van een maat van me. We hebben allebei de WRT54G als router, hij heeft versie X en ik heb versie 2.2. Ik wil de bestanden op zijn computer kunnen inzien, net zoals dat gebeurt in een standaard netwerkomgeving in Windows. Ik zou graag ook toegang krijgen tot een specifieke partitie; D:\ .
Wat heb ik / wat heeft hij? (links van de slash heb ik, rechts van de slash heeft hij)
Ik ben vergevorderd computergebruiker, maar VPN-verbindingen zijn voor mij totaal nieuw.
Allereerst heel erg bedankt dat jullie de moeite willen nemen om me te helpen. Ik hoop dat er mensen zijn die me hier dusdanig in kunnen helpen, dat het opzetten van een VPN-verbinding uiteindelijk toch gaat lukken.
Wat wil ik?
Ik wil een VPN-verbinding opzetten met de computer van een maat van me. We hebben allebei de WRT54G als router, hij heeft versie X en ik heb versie 2.2. Ik wil de bestanden op zijn computer kunnen inzien, net zoals dat gebeurt in een standaard netwerkomgeving in Windows. Ik zou graag ook toegang krijgen tot een specifieke partitie; D:\ .
Wat heb ik / wat heeft hij? (links van de slash heb ik, rechts van de slash heeft hij)
- Provider: Chello / Multikabel
- Router: WRT54G / WRT54G
- Wil je meer weten, laat dan even horen wat je wilt weten
Ik ben vergevorderd computergebruiker, maar VPN-verbindingen zijn voor mij totaal nieuw.
- Google: ik kwam neer op deze GoT-HOWTO: "Inkomende VPN-verbinding". Een nieuwe verbinding openen gaat (stap 1), maar vanaf fig.4 gaat het fout, want ik kan er in Vista niet voor kiezen om een inkomende verbinding te "accepteren" of uberhaupt in te stellen.
- Google: ik kwam nog hier terecht, maar deze persoon was al verder in het opzetten van de verbinding dan ik, ik begin er echt pas net mee. Met de analyse van zijn probleem kwam ik dus niet echt verder.
- Google: How to create a Windows Vista VPN-connection. Ik loop stuk bij het zevende plaatje, dat ik uiteraard wel kan vinden in Windows. Ik wil juist verbinding maken met een andere computer, maar hier moet ik het adres van die andere PC al opgeven, als ik het goed begrijp. Maar over het instellen van die PC valt helaas niets te lezen, en dat is juist wat ik weten wil. Ook hier loop ik dus stuk bij het instellen van een VPN-verbinding, dus als het ware het instellen van de host-pc.
- Veel verder kwam ik via Google niet. Ik heb de zoekfunctie van GoT gebruikt, maar ook hier was het vinden van een gerelateerd probleem erg moeilijk. Veel mensen zitten al dieper in het VPN-gebeuren, maar ik begin ermee.