ruzie met routers

Pagina: 1
Acties:

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-03 13:56
hoi,
ik heb in mijn studentenhuis 2 routers(1 wired, 1 wireless) achter elkaar zitten, en dat heeft voorheen altijd probleemloos gewerkt, maar nu hebben de huisbazen het huis verbouwd vanwege eisen van de brandweer, en nu is het signaal dermate zwak dat ik de wireless router naar de 1e verdieping wil verplaatsen, zodat iedereen weer voldoende signaalsterkte heeft.
Probleem is echter dat het wachtwoord van een van de routers onbekend is (vorige huisgenoot heeft het netwerkje enkele jaren terug opgebouwd) en er geen fysieke resetknop op die router zit.
De router die de problemen geeft is de volgende:
op de buitenkant staat linkpro 5Port 10 Base-T Hub, en in het wachtwoord scherm staat Prestige 2602H-61.
ik heb als wachtwoord ook al administrator en admin geprobeerd, maar dat had ook geen effect....
Het wachtwoord is trouwens 19 letters lang, dus wat gokken heeft niet zoveel effect.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 01-05-2008 15:57 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Studenten hebben niet vaak geld maar ik zou toch een nieuwe modem/router switch kopen.
een 10mbit hub is niet echt snel.....
je kan ongeveer een uur of een dag de stroom eruit halen en dan kijken of die gereset is.

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 01-05-2008 16:13 ]

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Die wachtwoordprompt van de prestige lijkt er een van een adsl modem/router te zijn, een zyxel prestige 2602h-61, en dat is niet die hub.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

In de handleiding staat in paragraaf 2.1.2 dat er een resetknop achterop zit.
2.1.2 Resetting the Prestige

If you forget your password or cannot access the web configurator, you will need to use the RESET button at the back of the Prestige to reload the factory-default configuration file. This means that you will lose all configurations that you had previously and the password will be reset to "1234".
Weet je zeker dat je niet onze tijd zit te verdoen door naar de hub te kijken ipv de router? ;)

(volgens paragraaf 44.7 is de gebruikersnaam trouwens "admin")

[ Voor 49% gewijzigd door Bergen op 01-05-2008 16:14 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je hebt 2 apparaten in huis staan, de hub (ik gok 5 poorts aan de naam te zien) en de Prestige (van het merk Zyxel). Die Zyxel is ook het apparaat waarvan je het wachtwoord scherm voor je kiezen krijgt (het wachtwoord is btw niet 19 karakters, das een Zyxel trekje om van elk wachtwoord 19 bullets/asterisks te maken in je inlogvenster).
Die Zyxel heeft vast wel een reset ding. De hub ongetwijfeld niet, er valt namelijk niet zo veel te resetten aan een hub.

Verder, schaf een switch aan voor 'weinig' (op V&A staan er vaak genoeg voor 5 euro oid) ipv de hub.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Een 2602 heeft zeker weten een reset knop, je zit dus gewoon naar het foute kastje te kijken.

• Bastard
er staat hier een wifi router (de sweex lc000070) en dat hubje/router dingetje, een Zyxel Prestige ben ik hier nergens tegen gekomen, dus ik zou erg verbaasd zijn als die hier ook ergens rondslingerd, maar ik zal eens gaan zoeken. iig bedankt voor de snelle en serieuze reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Bastard op 01-05-2008 18:12 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lijkt me sterk dat ze geen resetknop hebben, als dat al zo is dan zal je hem wel kunnen resetten door een bepaalde reeks handelingen uit te voeren, even googlen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Gewoon draadjes volgen he..
Die sweex is alleen maar een router, die kan niet zomaar ergens internet vandaan toveren.
Je hebt een adsl modem in huis liggen, dus opzoek naar de inkomende telefoonlijn.

Maar daarnaast de vraag, is het interessant om in het modem in te loggen.
Je moet toch echt bij de router wezen.. :)

En wat dat 19 cijferige wachtwoord betreft. Dat ding is waarschijnlijk niet 19 cijfers lang.
Windows geeft expres 19 stippen/sterren weer zodat je niet weet hoe lang het is.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 01-05-2008 19:21 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

KAdrifter schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:06:
er staat hier een wifi router (de sweex lc000070) en dat hubje/router dingetje, een Zyxel Prestige ben ik hier nergens tegen gekomen, dus ik zou erg verbaasd zijn als die hier ook ergens rondslingerd, maar ik zal eens gaan zoeken. iig bedankt voor de snelle en serieuze reacties.
Zit je niet op de router van de buren? :+

• Bastard
probleem is inmiddels gevonden, de draadjes eindigden op een kamer van een huisgenoot die niet thuis was de hele vakantie, daar ligt de adsl modem in de kamer.thx allemaal.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46
Ik mis trouwens wel de link tussen het fysiek verplaatsen van een kastje, en het nodig hebben van een wachtwoord? :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
Als je geen wachtwoord invoerd voordat je hem verplaats kan hij je een stroomschok geven.

Duh :+

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Bastard
ik heb inmiddels het een en ander lopen verbouwen in huis, heb nu modem(zyxel prestige apparaat)-lc000070(simplistisch routertje met interne switch)-wrt150N(wifi N-router). Alleen het probleem is dat het signaal ondanks de N-router nog steeds slecht is, terwijl mij in de winkel was verteld dat een N-router 4x de signaalsterkte van een G-router kan halen, ook als je naar 54mbps pci-kaartjes stuurt.
Gekke is wel dat mijn laptop wel door het hele huis bereik heeft, ongeacht positie, en de pc's, voorzien van wifi kaartjes eigenlijk in praktisch alle gevallen slecht tot geen bereik hebben.
Zijn die wifi-kaartjes van sweex gewoon ontzettend slecht, of is er een ander probleem?

• hhoekstra
  • Laatst online: 20:21
KAdrifter schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:01:
ik heb inmiddels het een en ander lopen verbouwen in huis, heb nu modem(zyxel prestige apparaat)-lc000070(simplistisch routertje met interne switch)-wrt150N(wifi N-router). Alleen het probleem is dat het signaal ondanks de N-router nog steeds slecht is, terwijl mij in de winkel was verteld dat een N-router 4x de signaalsterkte van een G-router kan halen, ook als je naar 54mbps pci-kaartjes stuurt.
Gekke is wel dat mijn laptop wel door het hele huis bereik heeft, ongeacht positie, en de pc's, voorzien van wifi kaartjes eigenlijk in praktisch alle gevallen slecht tot geen bereik hebben.
Zijn die wifi-kaartjes van sweex gewoon ontzettend slecht, of is er een ander probleem?
Je zegt dat je nu een N- router gekocht hebt. Maar ondersteunen je sweex kaartjes wel de N

Ook is sweex niet echt een top merk.

• Bastard
sweex is inderdaad niet echt een topmerk, maar qua doorvoersnelheid heb ik geen n-router nodig, het ging me vooral om het bereik, en dat zou volgens die gast achter de kassa ook significant beter zijn bij die router naar G-netwerkkaartjes. De kaartjes ondersteunen dus geen N, zijn gewoon de standaard sweex 54mbps kaartjes, omdat ik liever mezelf sponsor dan de pc's van mijn huisgenoten.
Pagina: 1