Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Motorrijlessen "vergelijken van rijinstructeurs"

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Het is voor mij al een tijd geleden dat ik rijlessen heb gehad "auto" en ik rijd ook al 7 jaar heerlijk in de auto.

Ik heb alltijd al motor willen rijden alleen kwam het er nooit van door geld, nieuwe baan weinig tijd enz..

Ik wil hier nu verandering in brnegen en ben op zoek naar een rijschool houder. Ik weet dat de ANWB motorrijlessen geeft en ook paar andere rijscholen gevonden op internet. Toch blijf ik het lastig vinden waar ik op moet letten bij de keuze van een rijschool houder. Veel mensen om mij heen rijden geen motor. en ik zelf heb nooit mijn rijschool uitgekozen. Rijbewijs heb ik van mijn ouders gekregen.

Iemand adviezen waar ik zeker naar moet kijken bij kiezen van een rijschool?
Ter info :) Ik zit zelf in regio Rotterdam zuid.

[ Voor 3% gewijzigd door To_Tall op 01-05-2008 15:32 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je kunt (ergens op het www) zoeken naar slagingspercentage van de school. Dat i.c.m. een fatsoenlijke prijs en op maat gesneden cursus waren voor mij de argumenten. Instructeurs zijn moeilijk te vergelijken. Binnen een school hebben ze er vaak een aantal, waarvan de een je meer aanstaat dan de ander.

edit: 10q wildhagen

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 01-05-2008 15:38 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die slaginspercentages die EdL noemt, zijn te vinden op http://www.rijschoolgegevens.nl/

Virussen? Scan ze hier!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11 10:40
Het zelfde soort van dilemma had ik hier ook, niemand in mijn kring die ook bezig was met motorrijlessen of hem recent had gehaald.

Wat ik je kan aanraden is om wat research te doen op www.motor-forum.nl , natuurlijk kun je ook daar niet vinden welke motorrijschool dé aanrader is, maar als er eventueel rotte appels qua instructeurs/rijscholen zijn in jouw regio, staat het ongetwijfeld daar beschreven.

Na wat ervaringen te hebben gelezen heb ik een rijschool opgebeld, om een afspraak voor een proefles te maken. Na dat uurtje heb je al een redelijk beeld van de gang van zaken bij die rijschool, en of je goed met de instructeur kan opschieten.
Prijzen vergelijken is wel verstandig, maar blijf hier wel reeël mee, hier liggen de rijscholen hoogstens 5euro per les uit elkaar. Dus stel dat je 20 lessen nodig hebt, is dat verschil 100euro, en dan is het aan jou om te bekijken of dit het waard is. Kijk ook goed naar de motoren zelf waarop gelest wordt, voor 5euro per uur meer les ik liever op een CB500 van 1jaar oud, dan een afgetrapte CB250 uit 1995.....

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 21:19

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Rotterdam zuid, probeer het eens bij Blad.
http://www.rijschool-gids.nl/Rotterdam/Verkeersschool_Blad

Ik heb er zelf m'n B en E achter B gehaald, een vriend van me z'n A, en hij is er erg over te spreken.

Succes met je keuze!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

En, iets waar ik straks mee zit en aan je username te zien misschien jij ook, kijk even of ze ook motorfietsen in jouw maat hebben. Om met mijn 2 meter op een bromfiets (qua maat :+ ) te gaan zitten is ook weer zoiets.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• To_Tall
Twhomp schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:29:
En, iets waar ik straks mee zit en aan je username te zien misschien jij ook, kijk even of ze ook motorfietsen in jouw maat hebben. Om met mijn 2 meter op een bromfiets (qua maat :+ ) te gaan zitten is ook weer zoiets.
hahaha.. To_Tall slaat op mijn gameing TAGS.. :) ben zelf 1,84 dat is niet zo lang :+

Zal eens rond bellen. Proeflesje kan nooit kwaat. en dan weet je ook wat voor vlees er in de kuip licht..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je zoekt een knmv gediplomeerde instructeur.

Het kaf van het koren is snel te scheiden: Alle rijscholen die in een autotoje achter de lesmotoren aantuffen van je shortlist afhalen ;)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:35:
Je kunt (ergens op het www) zoeken naar slagingspercentage van de school. Dat i.c.m. een fatsoenlijke prijs en op maat gesneden cursus waren voor mij de argumenten. Instructeurs zijn moeilijk te vergelijken. Binnen een school hebben ze er vaak een aantal, waarvan de een je meer aanstaat dan de ander.

edit: 10q wildhagen
Met 100% hem :) Slagingspercentage per rijschool opvragen is de beste manier. Laat je je niet blindstaren door die quick-n-dirty paketten, die goedkoop ogen, kwaliteit en ook echt iets leren is waar het om gaat bij motorrijden.

Mijn ouders hebben 2 rijscholen en hebben over het algemeen een hoger slagingspercentage dan het gemiddeld. Komt meer omdat ze zich niet zo van die snelle trajecten met hun leerlingen doen, gewoon de tijd nemen en ook daadwerkelijk leren.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

teacher schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:19:
[...]

Het kaf van het koren is snel te scheiden: Alle rijscholen die in een autotoje achter de lesmotoren aantuffen van je shortlist afhalen ;)
Leg uit?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

koop jij een scheerapparaat van iemand met een baard?

Wise enough to play the fool

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:26
Ja, waarom niet??

Kijk als die verkoper/instructeur slap uit zn nek staat te lullen is het een ander verhaal,
maar anders lijkt het mij geen probleem.
Zolang je er maar een beetje vertrouwen in hebt dat hij/zij weet waar die het over heeft..

[ Voor 29% gewijzigd door Mark- op 02-05-2008 08:43 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:12
Mijn instructeur reed ook altijd met de auto erachter.
Maar hij kon wel degelijk goed motorrijden dus dat zegt helemaal niets imho.
En in 1 keer geslaagd daar voor zowel auto als motor dus zal wel meevallen.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Was/ben je tevreden over je rijschool waar je voorheen zat? Zo ja dan zou ik als eerste daar eens informeren (doen deze geen motoren meer/of nooit gedaan?).

Ik heb nml. een zelfde soort situatie. Járen geleden mijn B gehaald (jaar of 8 ), toen was het idee, om gelijk motor te doen, ik weet niet zeker of het toen al was dat je je theorie opnieuw moest halen ja of nee.

Uiteindelijk nooit van gekomen, om zelfde soort redenen als jij, paar keer verhuist, andere baan/school, geen tijd, vriendin, en zo komt het er dus nooit van.

Ik loop al een jaar of twee met het idee om het eens te gaan halen, maar ik zie er enorm tegenop om wéér mijn theorie te moeten halen, praktijk maakt me weinig uit. Heb nooit op een motor gereden, maar neem aan dat het geen probleem zal zijn.

Mijn rijschool vroeger deden toen ook motor rijles. Echter zie ik dat al een tijdje niet meer staan op hun site, ik ga er van uit dat ze daar dan ook mee gestopt zijn. Over deze rijschool was ik wel uiterst tevreden. De rijschool die ik er voor had (in een andere plaats), was niks. Ouwe man met pedo neigingen, vond ik niet zo'n strak plan.

Mijn idee was om gewoon een vrijblijvende mail te sturen of ze nog motor rij les doen, zo niet, of ze iemand weten die goed rijles kan geven (ons kent ons is het daar), dan weet je wel ongeveer waar je zijn moet.
Ook dit is er nog niet van gekomen, maar misshcien een idee voor jouw?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

teacher schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:19:
je zoekt een knmv gediplomeerde instructeur.

Ik heb anders prima motor-rijles gehad van iemand die regelmatig in een auto achter me aan tufte. Het gebeurde ook wel regelmatig dat hij op de motor achter ons aanzat.
Ik verdenk hem er wel van dat het weer een redelijke rol speelde in de keuze :+

Het belangrijkste is dat je elkaar een beetje goed ligt en daar moet je een beetje geluk bij hebben. Zo heb ik ook een keer met mijn instructeur een dagtocht gemaakt met de motorclub waar hij bijzat en hoefde ik alleen de motor te huren. Was erg relaxed!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

op de motor moet je leren afschuinen, leren bochtjes insturen etc.. dat kan een instructeur in een auto NOOIT voordoen

*burp*

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:26
zeg nooit NOOIT :+

Afbeeldingslocatie: http://totalmotorcycle.com/BBS/album_picm.php?pic_id=1400

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

DinX

Motormuis

Hier dezelfde mening als sommigen hierboven, een instructeur die in de auto achter je aanrijdt zou ik nooit willen hebben.
RedHat schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:01:
Mijn instructeur reed ook altijd met de auto erachter.
Maar hij kon wel degelijk goed motorrijden dus dat zegt helemaal niets imho.
En in 1 keer geslaagd daar voor zowel auto als motor dus zal wel meevallen.
Het gat niet zozeer over het kunnen of niet kunnen maar vooral over het kunnen voordoen enzo. Dus als je tijdens het rijden wat verkeerd doet dat hij dan bijvoorbeeld even voor je kan rijden en tips geven en dergelijke.

[ Voor 69% gewijzigd door DinX op 02-05-2008 14:13 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

das apenhangen om te kneedownen :+ das nie afschuinen ;)

>:)

*burp*

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lokaal (en op MF) rondvragen naar ervaringen lijkt me het beste.

Slagings percentage zegt niet veel, alleen dat je grotere kans maakt het in 1x te halen, niet dat ze goed les geven.
Hier (UK) is er een hele discussie aan de gang dat veel rijscholen je alleen leren af te rijden maar niet goed leren motorrijden...

En instructeur in de auto vind ik ook geen goed plan, ten 1e kan hij niet dingen goed voordoen, ten 2e kan hij vast komen te zitten in het verkeer terwijl jij met de motor juist mooi door zou kunnen en ten 3e is een auto logger dan een motor en houd hij je mogelijk op...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• To_Tall
LoL..

Een jaar na data toch maar weer opgepakt :+

Ik heb 4 April een proef les bij een KNMV aangesloten rijschool.
Wat is ongeveer een gemiddeld uur tarief? Ik zit nu bij iemand die 45 per 60 minuten vraagt.

Verwijderd

Bij mn ouders:
Lesprijs a 90 minuten ( per uur € 43,35 ) € 65,00
motorrijles

Maar over het algemeen koop je rijles-uren in per pakket, omdat dat immers vaak nodig is dan losse uren. Overigens de resterende lesuren terwjil je je rijbewijs al gehaald hebt wordt simpelweg vergoed.

• To_Tall
Dat tussen haakjes is neem ik aan ex BTW??

Dus per minuut betaal je inc BTW 0,75ct??

Verwijderd

Nee das gewoon incl btw. Immers les je als particulier toch? :)

Maar goed de prijzen zullen her en der flink varieren, en als student zijnde kan je zelfs een bovag-gecertificeerde rijschool vinden die nog goedkoper is. Maar let goed op met rijles; goedkoop is gewoon duurkoop. Die van mn ouders onderscheiden zich al bijna 7 jaar door kwaliteit in vooral het rijles, te geven :D

• To_Tall
De Rijsschool die ik heb gevonden vraagt 45 Per 60 min of 65 per 90 min.
Opzich nagenoeg gelijk aan dat van je ouders.

Ik bel hem morgen terug, op z'n website kan ik geen compleet pakket vinden.
Afspraak is nog niet bevestigd.

Pakket is vaak wel makkelijker en ook iets goedkoper.. Hmm. Gewoon even doorzoeken :)

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik werk in Rotterdam momenteel, en ik zie op een parkeerterrein bij de Mac regelmatig lesmotoren oefenen. Misschien daar eens langslopen? Ik bedoel de Mac aan het eind van Laan op Zuid, richting de a16. Vanaf de a16 is het afslag Feijenoord.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• To_Tall
c0ne schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:04:
Ik werk in Rotterdam momenteel, en ik zie op een parkeerterrein bij de Mac regelmatig lesmotoren oefenen. Misschien daar eens langslopen? Ik bedoel de Mac aan het eind van Laan op Zuid, richting de a16. Vanaf de a16 is het afslag Feijenoord.
Ken het :) Staan daar bijna dagelijks :)

Nah. Ik heb nog wat nummers gevonden van bedrijven in en rond Rotterdam Zal morgen even rond bellen.

Helm en handschoenen kan ik in nieuwstaat van me neef vernemen als alles goed past. We hebben hetzelfde postuur. dus denk dat het wel goed moet komen. Anders toch nog een helm ergens vandaan toveren :)

Ik wil geen kwakzalvers zoals ik bij me autorijlessen had. Vandaar dat ik het slingertje hier nog eens aandraai :) Zit ook op al Motor Fora's te kijken.. Stap 1 is gezet.

contact opnemen met rijschool houders :+

Stap 2 is een proef les aangaan :+

• To_Tall
Stap 2 is ook genomen!!

Zaterdag 4 April 11:00 stap ik voor het eerst van mij leven achter het stuur van een motor :)

Kreeg net aantal vragen of ik al eerder op een schakel brommer had gereden enz.. Das niet zo dus zal eerst instructie krijgen over koppelen.

Vermoed dat het niet te ingewikkeld zal zijn. maar we zullen zien :)

Verwijderd

Is het ook niet.

In de zomer ga ik straks ook aan mijn motorrijbewijs beginnen.

• To_Tall
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:59:
Is het ook niet.

In de zomer ga ik straks ook aan mijn motorrijbewijs beginnen.
heb er eigenlijk al zo zin in :+

ben ook al aan het rond kijken voor een motor..
Ik moet nu wel beginnen ga ik hiermee niet door kan ik het niet meer betalen. Aangezien ik nu nog thuis woon en zoals het er nu naar uitziet binnen 12 maanden niet meer..

Verwijderd

Dan moet je er nu werk van maken ja. Zowiezo is een motor ook niet goedkoop. Maar het is wel leuk om op je "CV" te hebben als zijnde in bezit van rijbewijs :P

Gelukkig heb ik de priveledge om het zowat gratis te volgen. Kosten voor het examen enzo moet ik zelf vergoeden

• To_Tall
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:21:
Dan moet je er nu werk van maken ja. Zowiezo is een motor ook niet goedkoop. Maar het is wel leuk om op je "CV" te hebben als zijnde in bezit van rijbewijs :P

Gelukkig heb ik de priveledge om het zowat gratis te volgen. Kosten voor het examen enzo moet ik zelf vergoeden
Heb een lease bak.. Daar zal ik geen prive kilometers meer mee maken dan.. Verdien ik het verschil misschien zelfs nog terug :+ nah we zullen zien..

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Mijn instructeur volgt in een auto (een smart nog wel :+). Maar wat maakt dat uit? Al volgde hij in een helicopter; ik moet toch echt zelf rijden. Bovendien rijd de instructeur achter je, dus je ziet hem alleen als je in de spiegel kijkt.

• To_Tall
Tes schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:09:
Mijn instructeur volgt in een auto (een smart nog wel :+). Maar wat maakt dat uit? Al volgde hij in een helicopter; ik moet toch echt zelf rijden. Bovendien rijd de instructeur achter je, dus je ziet hem alleen als je in de spiegel kijkt.
Nadeel. isalleen dat wanneer het verkeer even stokt je instructeur vast staat.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:51
To_Tall schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:11:
[...]

Nadeel. isalleen dat wanneer het verkeer even stokt je instructeur vast staat.
Hoezo is dat een nadeel? Kan je tenminste even het gas open trekken zonder een hoop gebrul in je oor :9 Mijn instructeur reed ook meestal in de auto achter ons aan. Eigenlijk geen problemen mee gehad, alleen dat we (ik reed altijd samen met iemand anders) soms even op de instructeur moesten wachten als hij niet kon aansluiten bij ons.

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 11:20
To_Tall, waar ga jij lessen als ik zo vrij mag zijn? Ik zit er ook al jaren aan te denken.. Voordeel is dat denken opzich gratis is, maar je mag er geen motor mee rijden ;)

PH-MRK request startup

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Het is inderdaad erg lastig om motor-rijscholen te vergelijken (liep er destijds zelf ook tegenaan). Slagingspercentages zijn leuk, maar ik denk niet dat je daar teveel waarde aan moet hechten (zeker bij kleinere rijscholen gaat het soms om gegevens van maar een handjevol afrijders... dat schiet natuurlijk niet op).

Enkele tips die ik zo kan bedenken:
- neem een proefles (klikt het met de instructeur?)
- check het gebruikte materiaal (moderne motoren, gratis gebruik van beschermende kledij, etc)

Verder heel veel succes, er is weinig leukers dan motorrijden maar daar kom je dan wel achter :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Neem een KNMV gediplomeerd instructeur, my 2 cents

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

To_Tall schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:55:
Ik heb 4 April een proef les bij een KNMV aangesloten rijschool.
Waarvan akte...

Succes To_Tall! Het mooie rijweer komt er weer ann :)
Pagina: 1