Toon posts:

nummer printkop Canon IP6600D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal wel simpel klinken, maar wie heeft er enig idee welk nummer de printkop heeft van de genoemde printer?
Het staat niet in de boeken, niet op de site, en verder op internet kom ik ook niet.
De enige die er op lijkt, maar of het hem is(??) is deze:

http://printkoppen.centralpoint.nl/canon/qy6-0034-010/printhead-unit/

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:01:
Het zal wel simpel klinken, maar wie heeft er enig idee welk nummer de printkop heeft van de genoemde printer?
Het staat niet in de boeken, niet op de site, en verder op internet kom ik ook niet.
De enige die er op lijkt, maar of het hem is(??) is deze:

http://printkoppen.centralpoint.nl/canon/qy6-0034-010/printhead-unit/
Weet je zeker dat je goed gezocht heb. Door namelijk op google te zoeken met de termen 'canon ip6600d printhead' heb ik de volgende site gevonden waar wordt aangegeven dat het nummer van de printkop 'QY6-0063-000' is.

Verwijderd

Topicstarter
Je wilt niet weten waar ik al op gezocht heb. Ik ben er nu zo'n 3 uur mee bezig. Gezocht op prinkop,printhead unit, Fine printhead, noem maar op.

Nou ja, hoe dan ook, ik ben blij je dat je me hebt willen helpen. Overigens belachelijk dat dit niet in he manuals staat, of op de site.
Nu nog eens kijken waar en of ik hem in NL kan kopen.

• Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:14:
Je wilt niet weten waar ik al op gezocht heb. Ik ben er nu zo'n 3 uur mee bezig. Gezocht op prinkop,printhead unit, Fine printhead, noem maar op.

Nou ja, hoe dan ook, ik ben blij je dat je me hebt willen helpen. Overigens belachelijk dat dit niet in he manuals staat, of op de site.
Nu nog eens kijken waar en of ik hem in NL kan kopen.
De reden dat je het op de canon site en in de handleidingen niet kunt vinden is dat de kop bij deze printers officieel geen 'user-serviceable-part ' is. Oftewel, Canon levert ze in principe niet los, ze zouden de levensduur van je printer mee moeten gaan. Let wel even op met het zoeken van een nieuwe kop: Vaak is het kopen van een nieuwe kop duurder dan het kopen van een hele nieuwe printer, bij een nieuwe printer van Canon krijg je namelijk ook 3 of 4 volle inkttanks, die vaak ook al tussen de 30 en 40 euro waard zijn.

Als je de kop nergens kunt vinden, kijk dan eens bij ETB (www.etbass.nl), zij doen alle reparaties voor Canon Nederland, en hebben over het algemeen dus ook alle onderdelen beschikbaar, de kop voor jouw printer hebben ze ook: https://www.etbass.nl/par...rts-per-model.asp?id=1613 (die kun je zelf ook vinden via https://www.etbass.nl/partsportal/index.asp, en dan in de lijst links zoeken naar ip6600d.

Verwijderd

Topicstarter
Janrod,
officieel mag niet bij tweakers, maar toch: dank voor het helpen! _/-\o_

Overigens, ik weet ook helemaal niet zeker of het aan m'n printhead ligt. Ik krijg hem niet meer goed uitgelijnd. In de stand normaal papier doet hij het goed, maar in de andere standen fotopapier lukt het niet meer. Vanmorgen heb ik de lop handmatig uitgelijnd, en zowaar, dat hielp. Maar in de loop van de middag was het weer knudde.
Dus ja, ik kan niets anders meer bedenken dan een nieuwe kop.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 16:56 ]

• Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:52:
Overigens, ik weet ook helemaal niet zeker of het aan m'n printhead ligt. Ik krijg hem niet meer goed uitgelijnd. In de stand normaal papier doet hij het goed, maar in de andere standen fotopapier lukt het niet meer. Vanmorgen heb ik de lop handmatig uitgelijnd, en zowaar, dat hielp. Maar in de loop van de middag was het weer knudde.
Dus ja, ik kan niets anders meer bedenken dan een nieuwe kop.
Als je het niet bij iedere keer printen hebt, zou ik niet direct de printkop zelf verdenken. Ik zou dan eerder denken aan verkeerde driverinstellingen (zou je misschien kunnen verhelpen door de printer opnieuw te installeren) of door smerige contacten tussen de kop en de electronica op de printer. Dit laaste zou je kunnen verhelpen door de kop uit de printer te halen en de contacten op zowel de printer als wel de kop schoon te maken. Doe dit wel voorzichtig!. Als je de contacten beschadigd kun je de printer zeker weten weg gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw installeren heb ik vanmorgen ook al gedann, dus nog voordat ik de kop handmatig heb uitgelijnd. Ik kan inderdaad nog even de contacten van de kop zelf schoonmaken, dat heb ik nog niet gedaan. Ga ik nu meteen doen, ik laat het je weten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, het is hopeloos. Ik heb een word-documentje gemaakt met 5 blokken, die ik rood,geel,groen,blauw en zwart heb gemaakt. Dat heb ik uitgeprint met de gewooon-papier optie, en nu zie ik dat zwart nauwelijks meer meedoet. Dit was vanmorgen overigens niet zo......

• Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:39:
Nee hoor, het is hopeloos. Ik heb een word-documentje gemaakt met 5 blokken, die ik rood,geel,groen,blauw en zwart heb gemaakt. Dat heb ik uitgeprint met de gewooon-papier optie, en nu zie ik dat zwart nauwelijks meer meedoet. Dit was vanmorgen overigens niet zo......
Heb je al eens geprobeerd om de printer via de driver een diepte-reiniging te laten doen? Mmeestal deed ik dit 3 of 4x achter elkaar, als de kop dan nog steeds niet alle mondjes open heeft is de kop hopeloos verloren.

Verwijderd

Topicstarter
Js, dat heb ik ook al gedaan, diverse keren vandaag. Het lijkt wel of-ie steeds slechter wordt.
Hou, ik denk dat-ie de kliko in kan. Wat betreft een nieuwe printer t.o.v. een printkop, kon je wel eens gelijk hebbe. Bij dixons staat de ip4500, voor € 118.

• Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:50:
Js, dat heb ik ook al gedaan, diverse keren vandaag. Het lijkt wel of-ie steeds slechter wordt.
Hou, ik denk dat-ie de kliko in kan. Wat betreft een nieuwe printer t.o.v. een printkop, kon je wel eens gelijk hebbe. Bij dixons staat de ip4500, voor € 118.
Als hij slechter en slechter wordt denk ik inderdaad dat je er dan verstandiger aan doet om of een nieuwe kop te kopen, of beter nog, om een nieuwe printer te kopen.

De ip4500 lijkt mij dan een goede keus, echter bedenk wel dat deze geen scherm heeft zoals je huidige printer dat wel heeft en dat de ip4500 niet een echte fotoprinter is. Hij zal hele mooie afdrukken maken, maar dat met maar 5 tankjes (zwart, foto-zwart, cyaan, magenta, yellow) inplaats van je huidige zes tankjes (foto-zwart, foto-cyaan, foto-magenta, cyaan, magenta, yellow). Als je dus veel foto's afdrukt en echt de hoge kwaliteit wilt zul je een andere printer moeten kiezen dan de ip4500. Het kan echter wel zo zijn dat de kwaliteit van de ip4500 al net zo goed is als die van je huidige printer, hij is namelijk een aantal jaar jonger, en dus nog verder verbeterd. Als je een echte fotoprinter wilt met 7/8 gescheiden inkttankjes lijst op dit moment alleen de MP970 een optie te zijn (dit is een multifunctional), maar die zal erg duur zijn.

Als je echter mooie fotoafdrukken wilt denk ik dat je prima af bent met de ip4500, kijk dan trouwens nog wel even verder rond dan alleen bij de dixons, in de pricewatch vind ik ze namelijk al rond de 90 euro inclusief verzendkosten, dan ben je dus maar heel iets meer kwijt als een losse kop (55 euro + btw + verzendkosten), maar dan heb je wel een nieuwe printer, met garantie, en met 5 inkttankjes die ook al rond de 50 euro waard zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jarod, even als afsluiting van dit draadje: dank voor je adviezen over de printerkeuze. Ik heb vanmorgen toch nog een poging gedaan met de oude printer, maar zwart doet het nu helemaal niet meer, geen streepje, geen stip, helemaal niks. Na overleg met m'n vrouw (die ook altijd veel printwerk heeft) hebben we besloten tot een tussenoplossing, namelijk idd de aanschaf van de 4500. En ja, ik heb hem voor ruim 90 euri kunnen kopen bij ons in de buurt, adviesprijs is € 119. En als je bedenkt dat de totale prijs van die kop toch ook wel snel rond de € 90 zal zijn, dan is dit nog niet zo'n gekke oplossing. Als blijkt dat we toch een topprinter willen, dan kijken we later weer verder, want er staat voor mijn pc deze zomer ook nog een upgrade op het programma. En je weet, elke euro.... enz...

Als ik deze reply schrijf, staat de nieuwe printer geïnstallerd, en de eerste indrukken zijn niet slecht. Ik denk dat je gelijk hebt met de verdere ontwikkeling van de 4500, want hij schijnt door de consumentenbond vorige maand weer als winnar uit de bus gekomen te zijn. Ja, de 4500 is binnen het Canon-segment een vast produkt. De 6600 kwam ik trouwens nergens meer tegen, die heeft maar een korte levensduur gehad van Canon.
Prettige dag nog! :D _/-\o_

• Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:23:
Jarod, even als afsluiting van dit draadje: dank voor je adviezen over de printerkeuze. Ik heb vanmorgen toch nog een poging gedaan met de oude printer, maar zwart doet het nu helemaal niet meer, geen streepje, geen stip, helemaal niks. Na overleg met m'n vrouw (die ook altijd veel printwerk heeft) hebben we besloten tot een tussenoplossing, namelijk idd de aanschaf van de 4500. En ja, ik heb hem voor ruim 90 euri kunnen kopen bij ons in de buurt, adviesprijs is € 119. En als je bedenkt dat de totale prijs van die kop toch ook wel snel rond de € 90 zal zijn, dan is dit nog niet zo'n gekke oplossing. Als blijkt dat we toch een topprinter willen, dan kijken we later weer verder, want er staat voor mijn pc deze zomer ook nog een upgrade op het programma. En je weet, elke euro.... enz...

Als ik deze reply schrijf, staat de nieuwe printer geïnstallerd, en de eerste indrukken zijn niet slecht. Ik denk dat je gelijk hebt met de verdere ontwikkeling van de 4500, want hij schijnt door de consumentenbond vorige maand weer als winnar uit de bus gekomen te zijn. Ja, de 4500 is binnen het Canon-segment een vast produkt. De 6600 kwam ik trouwens nergens meer tegen, die heeft maar een korte levensduur gehad van Canon.
Prettige dag nog! :D _/-\o_
Veel plezier met je nieuwe printer! Wat betreft het zijn van een 'vast produkt', ook de ip4500 zal over een tijdje weer opgevolgd worden door hoogstwaarschijnlijk de ip4700, niet zozeer omdat de printer heel veel beter wordt, maar Canon wil natuurlijk wel blijven verkopen. Meestal verandert tussen de printers dan voornamelijk het uiterlijk en de features (sinds een tijdje kan de ip4500 reeks namelijk ook dubbelzijdig afdrukken, voorlopers van dit model konden dat niet). Het valt mij nu voornamelijk op dat de ip4500 geen groter broertje meer heeft, terwijl die er in de vorige series nog wel was (ip4300 en ip5300). Voor een echte fotoprinter kom je nu al direct bij een multifunctional terecht, en dat heeft zeker niet iedereen zijn voorkeur.

De ip6600d die jij gehad hebt is er best wel een tijdje geweest, echter was deze nogal aan de prijzige kant, en werd die volgens mij niet heel goed verkocht. Canon heeft daar toen van geleerd, en geen opvolger van dat model meer in de markt gezet. Het was namelijk een fotoprinter met schempje, maar de meeste mensen die een fotoprinter kopen doen veel met fotografie, en zullen dus niet snel direct afdrukken vanaf een geheugenkaart of camera, die zullen de foto's eerst op de pc bekijken en eventueel bewerken, om de foto's daarna pas af te drukken, het schermpje heeft dan dus niet echt meerwaarde, terwijl hij de prijs toendertijd wel flink verhoogde. Je ziet schermpjes nu voornamelijk op de multifunctionals, en ik denk dat ze daar ook juist interessant zijn.

Nogmaals veel plezier met je printer, en nu maar hopen dat deze kop over een tijdje niet ook dicht gaat zitten.
Pagina: 1