Toon posts:

Atitool, Catalyst of beide? WinXp Pro SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik het beste doen, alleen de ati driver met Atitool installeren? Of toch ook Catalyst erbij. Of geen Atitool.

Lees op internet dat er mensen voor en tegen Atitool en Catalyst zijn en ben nu tikkie de weg kwijt.

Draai Atitool voornamelijk om mijn fan beter te laten draaien dan dat Catalyst dat deed (meer dan 1jaar geleden), maar vraag me af of ik toch weer beter beiden kan gebruiken?

Kaart die ik gebruik is een X1900XT
PC = WinXP Pro SP2

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ATitool en Catalyst zijn 2 totaal verschillende programma's die perfect naast elkaar kunnen draaien.

Verwijderd

je moet ook ff op je temps letten met atitool..
ik heb een HD2600pro en met gewoon CCC is me idle temp 50~ graden en 60~stressed
keb welis geprobeert met atitool te overclocken.
toen ik atitool had opgestart en de normale clocks had ingesteld (600/500) ging me temp ineens naar 60 graden idle.. terwijl met CCC met die clocks hij gewoon 50 is en de fan onhoorbaar is.
ik heb toen manual met atitool me kaart op 50 graden willen brengen maar moest me fan op 70-80 % laten draaien om op deze temp te komen... wat dus een takkeherrie maakt.
atitool verwijdert en alles was weer normaal..

met everest was ook te zien dat de kaart op 600/500 liep en dus niet overclockt was.
dats ff een aandachtspuntje, miss is het alleen bij mij hoor..